Τουρισμός – Αστικά Κέντρα Κεντρικής Μακεδονίας: Γνωρίζοντας τον αυθεντικό τρόπο ζωής

Τουρισμός – Αστικά Κέντρα Κεντρικής Μακεδονίας: Γνωρίζοντας τον αυθεντικό τρόπο ζωής

Τι κοινό μπορεί να έχουν η Χαλκιδική, η Πέλλα και η Ημαθία, τρεις περιφερειακές ενότητες της Κεντρικής Μακεδονίας, οι οποίες προβάλλονται στο εξωτερικό αλλά και στο εσωτερικό της χώρας, ως ένας ενιαίος, ολοκληρωμένος προορισμός;  Αποτελούν προορισμό για όλο το χρόνο, αφετέρου συνδέουν την αρχαία ιστορία με τη σύγχρονη καθημερινότητα των κατοίκων τους. Η καμπάνια τουριστικής προβολής και προώθησης τριών αστικών κέντρων – της Χαλκιδικής, της Πέλλας και της Ημαθίας- έχει ήδη ξεκινήσει.

Ρεπορτάζ: Ντέπυς Χιωτοπούλου ([email protected])

Σε μια περίοδο που ο τουρισμός αναπροσαρμόζεται υπό το πρίσμα πρωτόγνωρων συνθηκών, εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, οι προορισμοί οφείλουν να ανακαλύψουν εκ νέου τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα.

«Στόχος μας είναι να παρουσιάσουμε στο ταξιδιωτικό κοινό, tour operators, τουριστικούς πράκτορες αλλά και εκπροσώπους των ΜΜΕ, έναν ενιαίο προορισμό με κοινά χαρακτηριστικά, είτε είναι η ιστορία η αρχαία, η ιστορία η σύγχρονη, το city break, ο πολιτισμός, η γαστρονομία κτλ.» αναφέρει στο GRTimes.gr η Σοφία Μπουρνατζή, σύμβουλος τουριστικού μάρκετινγκ και ιδρύτρια της εταιρίας  Pass Partout, η οποία και έχει αναλάβει την καμπάνια προώθησης αστικών κέντρων των Περιφερειακών Ενοτήτων Πέλλας Χαλκιδικής και Ημαθίας υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Οι τρεις περιοχές προβάλλονται ως ένας ολοκληρωμένος προορισμός της ΠΚΜ με κοινά χαρακτηριστικά και χωρίζεται σε θεματικές ενότητες, συνδέοντας το αρχαίο παρελθόν με τη σύγχρονη καθημερινότητα των κατοίκων.

«Από τη στιγμή που χιλιάδες κάτοικοι ζουν στα αστικά κέντρα, αυτό δείχνει, ότι και κάτι καλό συμβαίνει, και αυτός είναι ο στόχος μας, να γίνει ενσωμάτωση των τουριστών με την καθημερινότητα των κατοίκων, να συμμετέχουν σε εκδηλώσεις κ.ά.» αναφέρει στο GRTimes.gr η κα. Μπουρνατζή.

Ανάδειξη του αστικού ιστού

Η εν λόγω καμπάνια ξεκίνησε το 2019 παρουσιάζοντας στους τουριστικούς επαγγελματίες, προορισμούς τεσσάρων εποχών σε μικρή απόσταση από τη Θεσσαλονίκη, αρχικά για την Χαλκιδική και την Πέλλα. Το 2020 διακόπηκε λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και της υγειονομικής κρίσης, και τώρα επανέρχεται και με την προσθήκη της Π.Ε. Ημαθίας.

Έτσι λοιπόν, ο ενιαίος προορισμός Ημαθίας, Πέλλας και Χαλκιδικής, προτείνει, μεταξύ άλλων, από το πρώτο πανεπιστήμιο που ίδρυσε ο Αριστοτέλης στη Μίεζα Ημαθίας μέχρι τη βραβευμένη σύγχρονη βιβλιοθήκη της Βέροιας και από το Μαύρο Δάσος Αλμωπίας που ενέπνευσε τον Φίλιππο Β’ να κατασκευάσει την περίφημη σάρισα μέχρι τα ιαματικά λουτρά στο Λουτράκι της Πέλλας. Αλλά και στους ιστορικούς οικισμούς της Αρναίας, του Πολυγύρου και της Νικήτης της Χαλκιδικής μέχρι τις βιοκλιματικές πλατείες των χωριών της.

Τα οινοποιεία, η βιομηχανική κληρονομιά και το βαρύ παρελθόν της Ηρωικής Πόλης της Νάουσας, τα μουσεία , οι εκκλησίες και οι παραδοσιακές συνοικίες της Βέροιας, η σκιά του Φιλίππου Β΄ στη Βεργίνα, το Άλσος Αγίου Νικολάου και το όρος Βέρμιο, είναι αναπόσπαστα κομμάτια της καθημερινής ζωής της Ημαθίας.

Στην Έδεσσα, οι καταρράκτες και τα κανάλια ενώθηκαν σε ένα Υπαίθριο Μουσείο Νερού που περιλαμβάνει το ιστορικό κομμάτι της πόλης. Στα Γιαννιτσά αποτυπώνεται η ταραγμένη ιστορία του 20ου αιώνα μέσα από το μυθιστόρημα της Πηνελόπης Δέλτα «Τα μυστικά του βάλτου». Στα Λουτρά Λουτρακίου Πέλλας  η φύση πρωτοτυπεί με ζεστές πισίνες μέσα στο κρύο ποτάμι.

Οι κάτοικοι στον Πολύγυρο και τους ορεινούς οικισμούς του Χολομώντα αναβιώνουν την πολιτιστική τους κληρονομιά. Στα προσφυγικά ψαροχώρια της Χαλκιδικής, κατά μήκος των 550 χλμ. ακτογραμμής, συνδυάζουν τα παραδοσιακά με τα σύγχρονα επαγγέλματα. Προβάλλουν τους βυζαντινούς πύργους με καινοτόμες τεχνικές και καθιστούν πρεσβευτές τα τοπικά τους προϊόντα.

Στοχευμένη προβολή

Για τα αστικά κέντρα της Ημαθίας, της Πέλλας και της Χαλκιδικής παρήχθη στα αγγλικά προωθητικό υλικό το οποίο, έχει, ήδη, ξεκινήσει να αποστέλλεται στοχευμένα σ’ όλες τις μεγάλες αγορές του εξωτερικού. «Στόχος μας είναι, έως το τέλος του 2021, να έχει πραγματοποιηθεί η προβολή σ’ όλες τις μεγάλες αγορές του εξωτερικού (Αγγλία, Βέλγιο, Ολλανδία, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία κτλ.), στις ΗΠΑ αλλά και στην Ελλάδα» αναφέρει η κα. Μπουρνατζή, με σκοπό την γνωριμία των επισκεπτών στις παραπάνω περιοχές, με έναν αυθεντικό τρόπο ζωής.

Σημειώνεται ότι, τις παραπάνω πτυχές θα ανακαλύψουν τουριστικοί πράκτορες και εκπρόσωποι ΜΜΕ, μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν. Η δε διοργάνωση ταξιδιών εξοικείωσης υποστηρίζεται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όπως σχολιάζει η σύμβουλος τουριστικού μάρκετινγκ Σοφία Μπουρνατζή και ιδρύτρια της εταιρίας  Pass Partout, «εφόσον, ξεκινήσει και το ‘Ασημένιο Βέλος’ στις 25 Μαρτίου, στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα, θα μειώσει τον χρόνο της διαδρομής» με το τρένο να παίζει σημαντικό ρόλο στις μετακινήσεις των τουριστών.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top