Γ. Στύλιος: Τότε εκπνέει η προθεσμία εγκατάστασης ειδικών προστατευτικών μπαρών-αψίδων στα τρακτέρ

Γ. Στύλιος: Τότε εκπνέει η προθεσμία εγκατάστασης ειδικών προστατευτικών μπαρών-αψίδων στα τρακτέρ

Μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2022 παρατείνεται η προθεσμία για την προμήθεια και εγκατάσταση των ειδικών προστατευτικών μπαρών-αψίδων στους γεωργικούς ελκυστήρες -τρακτέρ, που κατασκευάστηκαν και πήραν άδεια κυκλοφορίας στη χώρα μας πριν τις 22 Μαΐου 1998, σύμφωνα με απόφαση που υπέγραψε ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιώργος Στύλιος.

«Με την παράταση που δώσαμε επιλύεται ένα σημαντικό πρόβλημα που θα αντιμετώπιζαν πολλοί αγρότες στη χώρα μας σε μία δύσκολη διεθνή συγκυρία και θα είχε ως συνέπεια, αφενός την απαξίωση του καλλιεργητικού τους εξοπλισμού (τρακτέρ) και αφετέρου θα έθετε σε κίνδυνο τη συμμετοχή τους σε κοινοτικά προγράμματα εκσυγχρονισμού και αναδιάρθρωσης των γεωργικών τους εκμεταλλεύσεων», δήλωσε ο κ. Στύλιος.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΥΠΑΑΤ «ο σημαντικότερος λόγος που εξακολουθεί να δίνεται η παράταση είναι ότι δεν υπάρχουν στην αγορά εγκεκριμένες ΔΠΕΑ (Διατάξεις προστασίας έναντι ανατροπής για τους διαξονικούς γεωργικούς ελκυστήρες) για όλους τους τύπους διαξονικών ελκυστήρων που κυκλοφορούν στην ελληνική επικράτεια».

Τονίζεται ότι η ύπαρξη Διάταξης Προστασίας Έναντι Ανατροπής (ΔΠΕΑ) στους διαξονικούς γεωργικούς ελκυστήρες, είναι υποχρεωτική. Αρχικά δόθηκε μια περίοδος προσαρμογής έως τις 31-12-1999 και σταδιακά συνεχίστηκαν οι παρατάσεις μέχρι σήμερα.

«Αναγνωρίζουμε πόσο σημαντικό είναι το ζήτημα για την ασφάλεια των αγροτών μας. Για αυτό μελετά με τον εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου και την ανάπτυξη νέου πληροφοριακού συστήματος που θα ενσωματώνει την υφιστάμενη πληροφορία και θα υποστηρίζει το σύνολο των διαδικασιών που απαιτούνται σχετικά με: τη χρήση, την έγκριση τύπου, την επισκευή, τον τεχνικό έλεγχο, τη μεταβίβαση και γενικά όλο τον κύκλο ζωής των αγροτικών μηχανημάτων» είπε ο κ. Στύλιος και πρόσθεσε ότι «ενεργοποιώντας την απογραφή των αγροτικών μηχανημάτων θα μάθουμε σε ποιους και πόσους ελκυστήρες υπάρχει έλλειψη πιστοποιημένων διατάξεων προστασίας. Επιπλέον είναι ίσως το χρησιμότερο εργαλείο για την εφαρμογή των πολιτικών που αφορούν τα αγροτικά μηχανήματα».

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση για τον τερματισμό των παρατάσεων απαιτείται:

α. Απογραφή των διαξονικών ελκυστήρων

Σήμερα η απογραφή γίνεται στις Περιφέρειες αλλά δεν υπάρχει ενιαίο μηχανογραφικό σύστημα ώστε να υπάρχει εικόνα για το πόσοι και ποιοι τύποι ελκυστήρων κυκλοφορούν στην ελληνική επικράτεια.

β. Θεσμοθέτηση διαφορετικής διαδικασίας εθνικής έγκρισης τύπου των ΔΠΕΑ

Σήμερα η εθνική έγκριση τύπου (ισχύει μόνο για κυκλοφορία αγροτικών μηχανημάτων στην Ελλάδα) μιας ΔΠΕΑ, απαιτεί ως δικαιολογητικό την έγκριση τύπου ΕΕ.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ΕΟΔΥ: Στο 12,62% η θετικότητα σε 19.094 rapid test την Τρίτη (12/4)

Δίκη-Ζακ Κωστόπουλος: Ένοχοι κοσμηματοπώλης-μεσίτης, αθώοι οι αστυνομικοί (VIDEO)

Ζελένσκι: Η Ρωσία χρησιμοποιεί βόμβες φωσφόρου στην Ουκρανία

Με τί καιρό θα γιορτάσουμε το Πάσχα – Η πρόγνωση Μαρουσάκη για τις επόμενες ημέρες (VIDEO)

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top