Κυρ. Μητσοτάκης: Η εξωτερική πολιτική αφορά την ώσμωση της οικονομίας με την κλασική διπλωματία

Κυρ. Μητσοτάκης: Η εξωτερική πολιτική αφορά την ώσμωση της οικονομίας με την κλασική διπλωματία

Στους επικεφαλής των Πρεσβειών και των Μονίμων Αντιπροσωπειών της Ελλάδας στο εξωτερικό, απευθύνθηκε για πρώτη φορά μέσω τηλεδιάσκεψης, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, συνομίλησε μαζί τους και άκουσε την οπτική τους από τις αποστολές όπου υπηρετούν, με το βλέμμα στους στόχους της εξωτερικής πολιτικής για το 2022.

Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσίασε τις βασικές προτεραιότητες και τις προκλήσεις της εξωτερικής πολιτικής και της ελληνικής διπλωματίας για το 2022, τονίζοντας ότι η Ελλάδα είναι μια ισχυρή και εξωστρεφής χώρα που συνδιαμορφώνει τις διεθνείς εξελίξεις, έχει λόγο και άποψη σε κάθε πολυμερές forum, είναι σε θέση να καινοτομεί, να δείχνει τον δρόμο και να βρίσκεται μπροστά από άλλες χώρες σε ευρωπαϊκές συζητήσεις, με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτή για το Ευρωπαϊκό Ψηφιακό Πιστοποιητικό Covid-19, αλλά και για την υποχρεωτικότητα των εμβολιασμών.

«Η εποχή της εσωστρέφειας, η εποχή της μιζέριας, έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί. Η Ελλάδα του 2022 δεν είναι η Ελλάδα του 2012. Και είναι σε θέση και πρέπει να διεκδικεί τον ρόλο που της αναλογεί στο διεθνές στερέωμα», σημείωσε ο πρωθυπουργός, αναλύοντας τον πολυεπίπεδο χαρακτήρα της εξωτερικής πολιτικής της κυβέρνησης. Μιας πολιτικής με ευρωπαϊκό πυρήνα, στη βάση της οποίας αναπτύσσονται παράλληλα καλές σχέσεις με κάθε διεθνή εταίρο με βάση το Διεθνές Δίκαιο και το αμοιβαίο συμφέρον. Και η οποία επεκτείνεται στα Βαλκάνια, στη Μεσόγειο, τη Μέση Ανατολή και τον Αραβικό κόσμο, ενδυναμώνει την υπερατλαντική συμμαχία και συνομιλεί ταυτόχρονα με ειλικρίνεια με πρωτεύουσες όπως η Μόσχα και το Πεκίνο.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο πρωθυπουργός στην ανάγκη ανάδειξης των πλεονεκτημάτων της χώρας και στην οικονομική διπλωματία, την ενίσχυση του εξαγωγικού προσανατολισμού των ελληνικών επιχειρήσεων και την προσέλκυση ποιοτικών επενδύσεων, καθώς και στην ανάγκη οι διπλωματικές αρχές της Ελλάδας στο εξωτερικό να δώσουν ιδιαίτερη βαρύτητα σε μια επιτυχημένη τουριστική περίοδο το 2022. Σημείωσε δε ότι η εξωτερική πολιτική του 21ου αιώνα αφορά την ώσμωση της οικονομίας με την κλασική διπλωματία.

Ο μη εμβολιασμός συνδέεται άρρηκτα με τους θανάτους λόγω Covid

Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία του ΕΟΔΥ, το 93,4% των θανάτων λόγω Covid το τελευταίο 15νθημερο αφορούσε ασθενείς που είτε δεν είχαν εμβολιαστεί καθόλου -αυτοί είναι οι περισσότεροι- είτε δεν είχαν προλάβει να λάβουν την αναμνηστική δόση, ενώ σταθερά περισσότερο από 80% με 85% των ασθενών που χρειάζονται νοσηλεία σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας είναι ανεμβολίαστοι.

Αρμοδίως επισημαίνεται πως αυτό επιβεβαιώνει για πολλοστή φορά ότι οι πολίτες που παραμένουν ανεμβολίαστοι διατρέχουν πολύ μεγαλύτερο κίνδυνο να αναπτύξουν σοβαρά συμπτώματα σε περίπτωση που προβληθούν και εν τέλει να χάσουν τη ζωή τους. Τα μέτρα που περιορίζουν την κοινωνική δραστηριότητα των μη εμβολιασμένων αποβλέπουν, συνεπώς, στην προστασία τόσο των ίδιων όσο και των υπόλοιπων πολιτών.

Παράλληλα πηγές αναφέρουν πως η ήδη επιτυχημένη εκστρατεία για τη χορήγηση ενισχυτικής δόσης σε όλους τους δικαιούχους θα περάσει στην επόμενη φάση από την 1η Φεβρουαρίου, καθώς εάν τότε έχουν παρέλθει επτά μήνες από την ολοκλήρωση του εμβολιασμού είτε με δυδοσικό είτε με μονοδοσικό εμβόλιο δίχως να έχει χορηγηθεί η τρίτη ή δεύτερη δόση αντίστοιχα, το πιστοποιητικό εμβολιασμού θα πάψει να ισχύει.

Η σημασία του εμβολιασμού και στις νεότερες ηλικίες αποδεικνύεται από το γεγονός ότι σε Περιφερειακές Ενότητες όπου η εμβολιαστική κάλυψη των εφήβων υπερβαίνει το 60% σημειώθηκε σταθεροποίηση ή μείωση των νέων κρουσμάτων σε αυτή την ηλικιακή ομάδα. Αντίθετα, αύξηση των κρουσμάτων στους εφήβους καταγράφηκε σε περιοχές όπου λιγότερο από το 50% των εφήβων έχει εμβολιαστεί.

Σε κάθε περίπτωση, το επιδημιολογικό φορτίο στη χώρα μας παραμένει ιδιαίτερα υψηλό, αφού υπολογίζεται ότι περίπου 170.000 συνάνθρωποί μας αποτελούν ενεργά κρούσματα, όμως τις τελευταίες μέρες παρατηρείται σταθερή αποκλιμάκωση του αριθμού των νέων κρουσμάτων, καθώς και μείωση της θετικότητας των εργαστηριακών ελέγχων στο 5,7% από 9% που ήταν την προηγούμενη εβδομάδα.

Σχολείο: το πλέον ασφαλές περιβάλλον για τα παιδιά

Σύμφωνα με τις εβδομαδιαίες εκθέσεις του ΕΟΔΥ, σημειώνεται μείωση στον απόλυτο αριθμό των νέων κρουσμάτων σε παιδιά σχολικής ηλικίας 4 έως 18 ετών.

Μεταξύ 10 έως 16 Ιανουαρίου, ενώ τα σχολεία είχαν ανοίξει και διενεργήθηκε τριπλός διαγνωστικός έλεγχος στο σύνολο του μαθητικού πληθυσμού, ο συνολικός αριθμός των νέων κρουσμάτων μειώθηκε σε 36.300 έναντι 43.386 κρουσμάτων που δηλώθηκαν την πρώτη εβδομάδα του έτους, δηλαδή ενόσω τα παιδιά ήταν εκτός σχολείου.

Κυβερνητικές πηγές επισημαίνουν πως αποδεικνύεται ότι το σχολείο δεν είναι μόνο απαραίτητο για την ανάπτυξη των παιδιών αλλά αποτελεί και το πλέον ασφαλές περιβάλλον για τους μαθητές.

Σημειώνεται ότι ο δείκτης θετικότητας στα παιδιά παραμένει εξαιρετικά χαμηλός ενώ η αύξηση του ποσοστού των κρουσμάτων στα παιδιά είναι εντελώς αναμενόμενη αφού αποτελούν τη μοναδική πληθυσμιακή ομάδα που ελέγχεται με self test οριζόντια δυο φορές την εβδομάδα.

Το σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα και τα πρώτα βήματα

Το σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας στηρίζεται, όπως επισήμανε την Πέμπτη ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, σε τέσσερις άξονες:

Πρώτος άξονας είναι η ανανέωση του γερασμένου στόλου των αυτοκινήτων, σε όλα τα επίπεδα: Ι.Χ., ταξί, αστικές συγκοινωνίες. Τα κίνητρα που δόθηκαν από την Κυβέρνηση για την αγορά ή τη μίσθωση ηλεκτρικών Ι.Χ. και δικύκλων, έχουν φέρει αποτέλεσμα, καθώς το ποσοστό της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το 0,4% που ήταν το 2019 εκτινάχθηκε σήμερα σχεδόν στο 7%. Το 2021 ταξινομήθηκαν 6.967 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν το 2019 είχαν ταξινομηθεί μόλις 480. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ε.Ε., η Ελλάδα σήμερα είναι η χώρα της Ε.Ε. με το μεγαλύτερο ποσοστό μεταβολής στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Δεύτερος άξονας είναι οι υποδομές για εύκολη φόρτιση. Τα δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης ήταν 58 πανελλαδικά το 2019 και ανέρχονται σήμερα στα 1.200. Στόχος είναι να φτάσουν το 2025 τα 12.000 και το 2030 τα 25.000.

Τρίτος άξονας είναι η μέγιστη διευκόλυνση των χρηστών για την εύρεση και αξιοποίηση σημείου φόρτισης. Τους επόμενους μήνες θα ενεργοποιηθεί πλήρως το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το δίκτυο των δημοσίως προσβάσιμων φορτιστών. Θα δημιουργηθεί επίσης ειδική εφαρμογή ώστε ο καθένας να έχει ανά πάσα στιγμή στο κινητό του όλες αυτές τις πληροφορίες.

Τέταρτος άξονας είναι ο εκσυγχρονισμός των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους χρήστες. Ήδη από τον Ιούλιο 2021 έχει εκδοθεί η ΚΥΑ που προβλέπει τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη λειτουργία συνεργείων ηλεκτρικών οχημάτων. Σε εξέλιξη βρίσκονται και οι διαδικασίες που θα καθορίζουν τόσο τα απαιτούμενα προσόντα για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος του τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων, όσο και τα σημεία ελέγχου ηλεκτρικών οχημάτων στα ΚΤΕΟ.

Στο πλαίσιο του σχεδίου για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και του στόχου για ανανέωση του στόλου των οχημάτων με ηλεκτροκίνητα, η κυβέρνηση προετοιμάζει μία ξεχωριστή ενίσχυση για την αντικατάσταση των ταξί. Πρόκειται για το πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί», το οποίο είναι ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης και θα χρηματοδοτεί την αντικατάσταση παλαιών ρυπογόνων ταξί με αμιγώς ηλεκτρικά.

Το σύνολο της επιδότησης για τα ταξί μπορεί να ξεπερνά τις 20.000 ευρώ. Παράλληλα, εκπονείται σχέδιο εγκατάστασης υποδομών φόρτισης στις πιάτσες ταξί, με προτεραιότητα σε αυτές που το δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ το επιτρέπει χωρίς να γίνει σημαντική επαύξηση ισχύος.

Το όλο σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση αποτελεί απτή απόδειξη ότι ο πράσινος μετασχηματισμός -ο οποίος θα συνοδεύεται από τη δημιουργία νέων ειδικοτήτων και θέσεων εργασίας- αποτελεί σταθερή επιδίωξη της κυβέρνησης, υπογραμμίζουν πηγές.

ΣτΕ για Σταθμό Βενιζέλου: Δεν πιθανολογείται «ανεπανόρθωτη βλάβη» από τη μεταφορά αρχαιοτήτων

Η Επιτροπή Αναστολών της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας απέρριψε την αίτηση για αναστολή των εργασιών απομάκρυνσης των αρχαιοτήτων που έχουν βρεθεί στον υπό κατασκευή Σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Όπως επισημαίνει το δικαστήριο, δεν πιθανολογείται «ανεπανόρθωτη βλάβη», σε αντίθεση με όσα υποστηρίζουν οι αιτούντες, καθώς η σχετική μελέτη έχει ήδη τροποποιηθεί όπως υπέδειξαν οι αρχαιολογικές υπηρεσίες, πριν από τη σχετική θετική γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου. Εξειδικεύεται δε συνεχώς σε επίπεδο κάθε αρχαιολογικής ενότητας και προβλέπεται σύνταξη συμπληρωματικών μελετών για την έδραση και ανάδειξη των αρχαιοτήτων, πριν από την επανατοποθέτησή τους στον ολοκληρωμένο τότε σταθμό.

Σημειώνεται δε ότι ανάλογες μεταφορές έχουν γίνει και κατά το παρελθόν, όπως αυτή που αφορά σε τμήμα των ίδιων αρχαιοτήτων του Σταθμού Βενιζέλου, που έχει ήδη μεταφερθεί κατ’ εφαρμογή Υπουργικής Απόφασης του 2017, η νομιμότητα της οποίας δεν έχει αμφισβητηθεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Κ. Μητσοτάκης: Η εποχή της εσωστρέφειας, η εποχή της μιζέριας, έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί

Οικονόμου: Η Ελλάδα χάρη στο σχέδιο και τις θεμελιώδεις πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης γίνεται μέρα με τη μέρα πιο ισχυρή οικονομικά

Γκλαβίνης: Δεν θέλουμε να δίνουμε… coronavirus διπλώματα (ΗΧΗΤΙΚΟ)

Θρήνος στη Θεσσαλονίκη: Κατέληξε κοριτσάκι 2 μηνών με κορωνοϊό στο Ιπποκράτειο (VIDEO)

Κορωνοϊός – Σπέτσες: Κλείνουν όλα τα σχολεία λόγω κρουσμάτων

Κορωνοϊός – Παλαμάς Καρδίτσας: Δύο απολύσεις για τους εικονικούς εμβολιασμούς

Μηταράκης: Δε θα αυξηθεί η χωρητικότητα στο ΚΥΤ Έβρου

Παρασκευής: Γιατί προτείναμε παράταση των μέτρων κατά μία εβδομάδα (ΗΧΗΤΙΚΟ)

Καθηγητής ΑΠΘ: Ποιες ουσίες θεωρούνται «χάπι του βιασμού»-Ποιά προκαλεί αμνησία

Γκλαβίνης: Με το βιβλίο του ο Μάρδας «στέλνει» τον Βαρουφάκη στο Ειδικό Δικαστήριο! (ΗΧΗΤΙΚΟ)

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top