Π. Μαρινάκης: “Γενναιότητα και νηφαλιότητα Μητσοτάκη στην υπόθεση Ανδρουλάκη”

Π. Μαρινάκης: “Γενναιότητα και νηφαλιότητα Μητσοτάκη στην υπόθεση Ανδρουλάκη”

Ρεπορτάζ: Θεόδωρος Παπαδόπουλος

Ο Γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής Νέας Δημοκρατίας Παύλος Μαρινάκης τοποθετήθηκε σήμερα για το θέμα της παρακολούθησης του Νίκου Ανδρουλάκη σημειώνοντας αναλυτικά όσα προβλέπει ο νόμος για την διαδικασία παρακολούθησης.

Ο κ. Μαρινάκης «απάντησε» με αυτό τον τρόπο σε όσα ακούστηκαν τις τελευταίες ημέρες και έθεταν διάφορα νομικά ζητήματα. Επίσης ο Γραμματέας της ΝΔ τόνισε την γενναιότητα και τη νηφαλιότητα του Πρωθυπουργού για τον τρόπο που χειρίστηκε την συγκεκριμένη υπόθεση. Όπως αναφέρει στην ανάρτηση του:

«Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, με γενναιότητα και νηφαλιότητα, παραδέχτηκε πως υπήρξαν λάθη στον χειρισμό της υπόθεσης της νόμιμης επισύνδεσης του τηλεφώνου του κ. Ανδρουλάκη από την ΕΥΠ και δεσμεύτηκε για την ισχυροποίηση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της, στην υπηρεσία της εθνικής ασφάλειας και των Ελλήνων πολιτών.

Η διαδικασία που ακολουθήθηκε, σε αντίθεση με κάποια νομικά επιχειρήματα που ακούστηκαν τις τελευταίες ημέρες, είναι απολύτως νόμιμη:

📍Τηρήθηκε στο ακέραιο η διαδικασία του Ν. 2225/1994, που ψηφίστηκε επί Κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, όπως τροποποιήθηκε από τον Ν. 4531/2018 που ψήφισε η προηγούμενη Κυβέρνηση, αναφορικά με την άρση του απορρήτου για λόγους εθνικής ασφάλειας, κατόπιν άδειας της αρμόδιας εισαγγελικής αρχής.

📍Το Σύνταγμα της Ελλάδας δεν θέτει καμία εξαίρεση των βουλευτών ή άλλων πολιτικών προσώπων από τη νόμιμη διαδικασία άρσης του απορρήτου.

Το άρθρο 19§1 μνημονεύει την άρση απορρήτου για λόγους εθνικής ασφάλειας ή για διακρίβωση ιδιαίτερα σοβαρών εγκλημάτων μέσα από ειδική διάταξη, χωρίς να αναφέρεται σε πρόσωπα ή ιδιότητες που εξαιρούνται από τη διαδικασία άρσης του απορρήτου από την αρμόδια δικαστική αρχή.

📍Το άρθρο 61§3 αναφέρεται στη μη υποχρέωση παροχής μαρτυρίας από πλευράς ενός βουλευτή για ζητήματα που προέκυψαν κατά την άσκηση των καθηκόντων του.

Ορίζει, δηλαδή, μια συγκεκριμένη εξαίρεση που αφορά τους κατέχοντες τη βουλευτική ιδιότητα.

Ακόμη και αν δεχτούμε την εξομοίωση του ευρωβουλευτή με τον βουλευτή του εθνικού Κοινοβουλίου, στον οποίο αναφέρεται το άρθρο 61, η διάταξη δεν θα μπορούσε αναλογικά να αφορά και τα όρια στην άρση του απορρήτου των επικοινωνιών για λόγους εθνικής ασφάλειας.

📍Η διαδικασία που ακολουθήθηκε είναι πλήρως εναρμονισμένη με τις γενικές θεμελιώδεις διατάξεις της ΕΣΔΑ και του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα, οι οποίες, μάλιστα, συμπληρώνονται και από την ειδικότερη νομοθεσία για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και συγκεκριμένα τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία των Δεδομένων 2016/679 (που αποτελεί φυσικά τμήμα και της ελληνικής νομοθεσίας). Ο γνωστός σε όλους μας GDPR περιέχει ρητές εξαιρέσεις από το πεδίο εφαρμογής του ως προς την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα για ζητήματα εθνικής και δημόσιας ασφάλειας (άρθρα 2 και 23).

Όλοι οι πολίτες είναι ίσοι απέναντι στον νόμο. Ο νόμος, στην υπό κρίση περίπτωση, δεν καθιερώνει εξαίρεση υπέρ των βουλευτών, οι οποίοι προστατεύονται για την άσκηση των καθηκόντων τους, όμως μέχρι εκεί.

Από την επίμαχη περίπτωση, βέβαια, προκύπτει ότι προφανώς πρέπει να υπάρχουν περισσότερα φίλτρα και ασφαλιστικές δικλείδες.

Και αυτό έρχεται να κάνει ο Πρωθυπουργός, με αφορμή αυτήν την υπόθεση, προτείνοντας θεσμικά κάποια μέτρα και παρεμβάσεις προς την κατεύθυνση αυτή, χωρίς σε καμία περίπτωση να κινδυνεύσει η εθνική ασφάλεια και τα συμφέροντα της χώρας μας».

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top