Για ανυπαρξία business plan “κατηγορούν” την Ισραηλινή κοινοπραξία που πήρε την ΕΛΒΟ, άτομα που γνωρίζουν καλά τα της αμυντικής βιομηχανίας όπως και πρώην εργαζόμενοι στην εταιρεία, υποστηρίζοντας ότι πήραν όλα τα περιουσιακά στοιχεία μία εξειδικευμένης, μεγάλης, επιχείρησης για μόλις 3 εκατ. ευρώ, όταν από τον εκκαθαριστή είχαν εκτιμηθεί σε τουλάχιστον 20 εκατ. ευρώ σε αντικειμενική αξία, χωρίς τόσους μήνες μετά το διαγωνισμό αλλά και την απόκτησή της, να έχουν παρουσιάσει το επιχειρησιακό τους σχέδιο.
Δε χωρεί αμφιβολία πως η ΕΛΒΟ, μετά από αποτυχημένους προηγούμενους διαγωνισμούς, δόθηκε για ένα πολύ μικρό ποσό όταν τα 270 στρέμματα και μόνο των ακινήτων της στη ΒΙΠΕ Σίνδου θα έπιαναν περισσότερα χρήματα. Αν συνυπολογισθούν τα μηχανήματα, ο θάλαμος ΕΜC για ηλεκτρομαγνητικούς ελέγχους συμβατότητας και η πίστα των αρμάτων, μαζί με το σήμα και τις πατέντες, ανέβαζαν κατά πολύ την αξία της επιχείρησης, που είχε άλλωστε σε προσωρινή αξία εκτιμηθεί σε 35 εκατ. ευρώ.
Αυτό που όμως τελικά υποστηρίζεται, είναι, ότι η ΕΛΒΟ καλώς πουλήθηκε, έστω και για 3 εκατ. ευρώ, αρκεί οι αγοραστές, όπως και απαιτούνταν από το διαγωνισμό, να είχαν συγκεκριμένο business plan για την ανάπτυξη της βιομηχανίας, κάτι που ακόμη δεν έχουν παρουσιάσει. Ως και σήμερα, πέρα από τα δύο -τρία παλιά στελέχη που έχουν μείνει στην ΕΛΒΟ, άλλες προσλήψεις δεν έχουν γίνει και όπως υποστηρίζεται, η νέα διοίκηση δεν σκοπεύει να προσλάβει προσωπικό από τους παλιούς εργαζομένους, που είχαν εξειδίκευση και θα μπορούσαν να βάλουν ξανά μπροστά τις μηχανές να δουλέψουν.
Όλοι περιμένουν να δούνε ποιο τέλος πάντων είναι το business plan των αγοραστών (Plasan και SK Group) και αν πράγματι σκοπεύουν να αναστήσουν την ΕΛΒΟ, ανεξάρτητα από τα εξοπλιστικά προγράμματα που αναμένεται να βγάλει το Υπουργείο Άμυνας, πότε δηλαδή θα αρχίσουν να ανασυγκροτούν την επιχείρηση, να προσλαμβάνουν και να εκπαιδεύουν εξειδικευμένο προσωπικό.
Η ΕΛΒΟ, μπορεί να έχει μέλλον στην παραγωγή και συμπαραγωγή, τόσο οχημάτων για τις ένοπλες δυνάμεις και τα σώματα ασφαλείας, όσο και πολιτικών οχημάτων, αλλά πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένο πρόγραμμα και ενέργειες για να γίνει αυτό. Ο χρόνος κυλάει και όλα θα κριθούν από τις πράξεις και όχι από τα λόγια.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
ΕΛΒΟ: Oι Ισραηλινοί επενδυτές, οι διεθνείς συνεργασίες και το εθνικό όχημα