Τέλος εποχής για τα cd: Θα αγοράζονται μόνο από συλλέκτες

Τέλος εποχής για τα cd: Θα αγοράζονται μόνο από συλλέκτες

Τα τελευταία δώδεκα χρόνια, οι νέες τεχνολογίες έχουν αλλάξει τη μουσική αγορά πέρα από την αναγνώριση. Η μεταφορά της μουσικής από τα φυσικά μέσα σε πλατφόρμες ροής και στο Διαδίκτυο άλλαξε τον τρόπο λειτουργίας των μουσικών εταιρειών και τις αρχές της συνεργασίας τους με τους καλλιτέχνες.

Η υπηρεσία ψηφιακού μάρκετινγκ αντικατέστησε την προώθηση έργων, μεταξύ άλλων, στο ραδιόφωνο. “Αυτή είναι η διαφορά: όχι μόνο η μουσική είναι σημαντική για τον καλλιτέχνη να «ακούει» στα νέα μέσα” – παρατηρεί ο Sławomir Kochański, από την Universal Music Polska. “Η φυσική πώληση φορέων μουσικής, όπως τα CD, γίνεται παρελθόν, αν και στην Πολωνία εξακολουθεί να είναι αρκετά ισχυρή. Σύντομα όμως θα αγοράζονται βασικά μόνο από συλλέκτες.”

Ο κλάδος κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση το 2014, όταν τα έσοδα ήταν τα χαμηλότερα των τελευταίων 20 ετών, δηλαδή στο επίπεδο των 14 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, κατά σχεδόν 10 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ λιγότερο από 15 χρόνια πριν. Τότε, οι δισκογραφικές εταιρείες και οι καλλιτέχνες ακολούθησαν τα βήματα των καταναλωτών, υποθέτοντας ότι το μέλλον της μουσικής βρίσκεται στην ψηφιακή διανομή.

Ήδη το 2020, η ψηφιακή μουσική αντιπροσώπευε τη μερίδα του λέοντος των παγκόσμιων εσόδων από τη μουσική και μόνο οι υπηρεσίες ροής αντιστοιχούσαν στο 62% των συνολικων πωλήσεων του κλάδου.

Μέχρι το τέλος του 2020, 443 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούσαν συνδρομή επί πληρωμή για ροή μουσικής. Από τη μία πλευρά, η μετάβαση στην ψηφιακή διανομή έχει βυθίσει τη μουσική βιομηχανία στην κατήφορο, από την άλλη, βοήθησε να αποτραπεί η παρακμή. Την περίοδο 2001–2010, οι πωλήσεις μουσικής σε φυσικά μέσα μειώθηκαν κατά πάνω από 60%. (στα 14 δισεκατομμύρια δολάρια), ενώ οι πωλήσεις ψηφιακής μουσικής αυξήθηκαν από μηδέν σε 4 δισεκατομμύρια δολάρια, γεγονός που δεν αντιστάθμισε ούτε ελαφρώς τη μείωση των πωλήσεων CD.

Η μοίρα της μουσικής βιομηχανίας άρχισε να αλλάζει μόνο με την εμφάνιση και τον πολλαπλασιασμό των υπηρεσιών ροής μουσικής. Το 2020 η ευρωπαϊκή αγορά – η δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο – αυξήθηκε κατά 3,5 τοις εκατό, αλλά η αύξηση στην περιοχή ροής ήταν πάνω από 20 τοις εκατό.

ΠΗΓΗ: ΕΡΤ

ΦΩΤΟ: pixabay

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Μέτρα στήριξης των εργαζομένων σε εστίαση και πολιτισμό ανακοινώνει η κυβέρνηση

30 χρόνια δράσης ΜΠΕ και Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top