Ελληνικός Οίνος: Τεράστια η ζήτηση το καλοκαίρι – Ήρθε το «κρασί στο σπίτι»

Ελληνικός Οίνος: Τεράστια η ζήτηση το καλοκαίρι – Ήρθε το «κρασί στο σπίτι»

Ρεπορτάζ: Μιχαήλ Παπαβασιλείου

Τα στάνταρ του 2019 πλησιάζουν οι πωλήσεις του Ελληνικού κρασιού, έπειτα από την τουριστική σεζόν. Έκπληξη η αύξηση των πωλήσεων εν μέσω καραντίνας. Μείωση άνω του 20% στην ελληνική οινοπαραγωγή φέτος.

«Χαμόγελα» έφερε στους ανθρώπους του κρασιού η φετινή τουριστική σεζόν, όπου σημειώθηκαν υψηλές πωλήσεις και φαίνεται ότι άφησαν πίσω τους την κακή περσινή χρονιά, σύμφωνα με τα όσα είπε στο GRTimes.gr ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου, Ιωάννης Βογιατζής.

«Οι πωλήσεις ήταν ανοδικές, διότι ο τουρισμός πήγε αρκετά καλά φέτος. Σε πολλές περιοχές οι πωλήσεις έπιασαν εκείνες του 2019. Έχουμε σταματήσει τις συγκρίσεις με το 2020, που ήταν μία τελείως χαμένη χρονιά για τους Έλληνες παραγωγούς. Κάνουμε συγκρίσεις με αυτή του 2019 και μέχρι στιγμής, είμαστε πολύ αισιόδοξοι ότι θα «πιάσουμε» με τη σειρά μας την κανονικότητα στο τομέα του κρασιού» σημειώνει ο κ. Βογιατζής.

Επιπλέον, τεράστιες καταναλώσεις σημειώθηκαν κατά περιόδους σε κρασί και στα μεγάλα αστικά κέντρα, είτε σε μπαρ είτε σε εστιατόρια. Η συγκεκριμένη αύξηση των πωλήσεων σηματοδοτεί σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου, την πλεύση προς την προ κορωνοϊού κατάσταση.

Παρόλα αυτά, τεράστιο πρόβλημα αποτέλεσαν τα αποθέματα που είχαν ξεμείνει από την περσινή χρονιά, διότι δεν μπορούσαν να πωληθούν, με αποτέλεσμα, μετά και την απόφαση της Κυβέρνησης να πάνε στην απόσταξη κι έτσι να μειωθεί η ζημιά για τους οινοποιούς. «Ουσιαστικά, τα αποστάζουν και στη συνέχεια πηγαίνουν για βιομηχανική χρήση».

Αίτημα για μείωση του ΦΠΑ

Ένα βασικό αίτημα των ανθρώπων του κρασιού είναι η μείωση του ΦΠΑ, καθώς θεωρούν ότι το Ελληνικό κρασί δεν θα έπρεπε να μπαίνει στην ίδια «μοίρα» με τα αλκοολούχα ποτά. «Το ελληνικό κρασί κερδίζει την εγχώρια, αλλά έχει εισβάλει και στις ξένες αγορές. Δεν υπάρχει όμως μείωση του ΦΠΑ , με αποτέλεσμα να παραμένει στο 24%, ενώ ο καφές έχει κατέβει στο 13%. Είναι ένα πάγιο αίτημα των οινοποιών, χωρίς να βρίσκει αντίκρισμα μέχρι στιγμής. Το κρασί που παράγει η χώρα είναι ένα αγροτικό – Ελληνικό προϊόν που προσφέρει πολλά στην κοινωνία κι ευελπιστούμε κάποια στιγμή να συμπεριληφθεί στις μειώσεις που γίνονται σε άλλα προϊόντα» προσθέτει στο GRTimes.gr ο Γιάννης Βογιατζής.

Την πρωτοκαθεδρία στην παγκόσμια τάση συνεχίζει να την έχει ο ροζέ οίνος και ιδίως το καλοκαίρι γίνονται μεγάλες καταναλώσεις. «Οι Έλληνες παραγωγοί ακολουθώντας την τάση δημιουργούν πολύ ωραία, δροσερά και γεμάτο φρούτα ροζέ κρασιά».

Η περίοδος της καραντίνας σύμφωνα με τον κ. Βογιατζή ήταν μία αρκετά θετική εξέλιξη για τον τομέα του οίνου, γιατί ο κόσμος ανακάλυψε το κρασί στο σπίτι. «Τα Σούπερ Μάρκετ δούλεψαν ανελλιπώς τις ημέρες της καραντίνας, με αποτέλεσμα να σημειώσουμε υψηλές πωλήσεις είτε σε φθηνά είτε σε ακριβά προϊόντα».

Για το 2022 το κλίμα που επικρατεί είναι αισιόδοξο με τους οινοποιούς να πιστεύουν ότι οι αγορές θα επιστρέψουν στην κανονικότητα. Επίσης, σημαντικό κομμάτι των πωλήσεων είναι η αναδιοργάνωση του κλάδου της εστίασης, έπειτα από την πανδημία. «Είναι ένας πολύ συγγενής κλάδος και εφόσον ορθοποδήσουν οι επιχειρήσεις και οι άνθρωποι του κλάδου, θα έχουμε κι εμείς με τη σειρά μας την απαραίτητη άνοδο που χρειαζόμαστε» σχολιάζει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου.

Η πτωτική πορεία της ελληνικής οινοπαραγωγής τη φετινή χρονιά

Πτώση που ξεπέρασε το 25% παρατηρήθηκε στην ελληνική οινοπαραγωγή την τρέχουσα περίοδο 2021/2022, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προς την Κομισιόν, τα οποία παρουσιάζει η Κεντρική Συνεταιριστική Ένωση Αμπελοοινικών Προϊόντων (ΚΕΟΣΟΕ).

Πρώτον, είναι μειωμένη κατά 25,09% με την παραγωγή σε ποσότητα να φτάνει τα 1.710.453 χιλιόλιτρα, έναντι των 2.283.200 χιλιόλιτρα την περασμένη χρονιά.

Σύμφωνα με την ΚΕΟΣΟΕ, τα καιρικά φαινόμενα με χαλαζοπτώσεις, παγετούς και διαδοχικούς καύσωνες επέδρασσαν αρνητικά στον όγκο της οινοπαραγωγής.

Δεύτερον, σε ό,τι αφορά την κατηγορία των οίνων που υπέστησαν μεγαλύτερη μείωση, στην πρώτη θέση βρίσκονται οι οίνοι χωρίς ΓΕ με την ποσοστιαία μεταβολή να φτάνει το -35,51%, ακολουθούν οι ποικιλιακοί οίνοι με -17,63% και οι οίνοι ΠΟΠ με -13,01%. Αντίθετα, η παραγωγή οίνων με ΠΓΕ παρουσίασαν αύξηση κατά 3,29%.

Τρίτον, μειωμένος κατά 28,88% εμφανίζεται ο όγκος της οινοπαραγωγής του 2021 σε σχέση με τον μέσο όρο της τελευταίας πενταετίας.

Τέλος, η μείωση του όγκου οινοπαραγωγής το 2021 κατά 25,09% επιδρά αρνητικά και στο εισόδημα των αμπελοκαλλιεργητών, παρά τη μικρή αύξηση 5%-8% που παρατηρήθηκε στις τιμές των οινοσταφύλων στις μεγάλες αμπελουργικές ζώνες της χώρας, γεγονός που θα εντείνει την παρατηρούμενη ήδη εγκατάλειψη των μικρών κυρίως αμπελουργικών εκμεταλλεύσεων».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Αμύνταιο – Κτήμα Άλφα: Νέες επενδύσεις σε οινοποιείο, εστιατόριο και καταλύματα

Η Αλ. Ανθίδου για το masterclass «Περιμένοντας τα Λευκά» (ΗΧΗΤΙΚΟ)

Νάουσα – Φεστιβάλ Τρύγου: Δράσεις με άρωμα κρασιού και αυστηρά πρωτόκολλα

Γάλλοι παραγγέλνουν κρασί από την πρώτη υποθαλάσσια κάβα της Χαλκιδικής (ΦΩΤΟ)

Νάουσα: 22 οινοποιοί με εξαγωγές σε 45 χώρες – Φορείς και οινοποιοί στο GRTimes.gr

Taste Halkidiki #2: Παρθένο ελαιόλαδο, βιολογικά κρασιά, σουσαμόπιτα και μουντοβίνα (ΦΩΤΟ)

Δήμος Νάουσας: Εξακόσιες φιάλες κρασιού στο βυθό του ποταμού Αράπιτσα

Τρύγος 2021: Όταν ο Άγιος Αύγουστος κάνει το σταφύλι… κρασί!

Αkrathos Winery: Τα Ιnternational κρασιά από τη γη του Αριστοτέλη

VINE SOS: Υπό εξαφάνιση παραδοσιακές ποικιλίες αμπέλου

Η παραγωγή κρασιού αναβιώνει στη Σκιάθο (ΦΩΤΟ-VIDEO)

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ