ΟΑΣΘ: Απολύμανση λεωφορείων με υπεριώδη ακτινοβολία

ΟΑΣΘ: Απολύμανση λεωφορείων με υπεριώδη ακτινοβολία

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Πιλοτικό πρόγραμμα απολύμανσης των λεωφορείων με βακτηριοκτόνους λαμπτήρες υπεριώδους ακτινοβολίας, έθεσε σε εφαρμογή από την προηγούμενη Παρασκευή (2/4) ο ΟΑΣΘ, στην προσπάθεια, με ένα ακόμη τρόπο να περιορίσει τις πιθανότητες διάδοσης του κορωνοϊού.

Όπως είπε στο GRTimes.gr o πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος του Οργανισμού καθ. Γιώργος Σκόδρας, στο διάλειμμα που κάνουν τα λεωφορεία, στα σταθμαρχεία, ειδικό συνεργείο εταιρείας,  τοποθετεί εντός του οχήματος  λαμπτήρες υπεριώδους ακτινοβολίας. Αυτές οι λάμπες, μέσα στο κλειστό λεωφορείο,  ανάβουν  με τηλεχειρισμό και  μένουν αναμμένες επί 10λεπτο, ώστε να απολυμαίνεται πλήρως το όχημα.

Προς το παρόν οι πιλοτικές απολυμάνσεις γίνονται στα σταθμαρχεία του ΙΚΕΑ και του Ευόσμου, σε δύο από τα 26 που διαθέτει ο ΟΑΣΘ. Το πιλοτικό πρόγραμμα θα τρέξει περίπου για ένα μήνα, προκειμένου να διαπιστωθεί η αποτελεσματικότητά του, αλλά και να διαπιστωθεί το κατά πόσο είναι λειτουργικό.

Σε ό,τι αφορά τα κρούσματα κορωνοϊού στο προσωπικό του ΟΑΣΘ, αυτά είναι περιορισμένα και ο δείκτης θετικότητας είναι κάτω από 1%. Μετά την έξαρση που είχε καταγραφεί το Φεβρουάριο, ο αριθμός των κρουσμάτων το Μάρτιο είχε περιοριστεί πολύ, για να αυξηθούν στη συνέχεια κοντά στα 40, ενώ σε καραντίνα είναι πάνω από 100 εργαζόμενοι.

Για να κρατηθούν όμως τα κρούσματα σχετικά χαμηλά, με το που δηλώνει υπάλληλος επαφή με κρούσμα, μπαίνει σε καραντίνα και κλείνει το τμήμα στο οποίο εργάζεται με αποτέλεσμα να ασκούνται πιέσεις στη λειτουργία του Οργανισμού. Επειδή είναι πολλά τα άτομα που βγαίνουν σε καραντίνα, για προληπτικούς λόγους, 45 λεωφορεία είναι σε εφεδρεία, σε μία περίοδο που η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στο «κόκκινο» λόγω covid-19.

Σε καθημερινή βάση, ο ΟΑΣΘ βγάζει στους δρόμους της πόλης 295- 300 λεωφορεία, κάποια από το δικό του στόλο και οχήματα  μισθωμένα με leasing. Eάν λειτουργούσε η αγορά, αν ήταν ανοικτό το λιανεμπόριο, εάν λειτουργούσαν όλες οι βαθμίδες της Εκπαίδευσης, τότε τα πράγματα θα δυσκόλευαν. Και θα δυσκολέψουν, υποστήριξε ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ κ. Γιάννης Δήμκας, όταν από την ερχόμενη Δευτέρα 12/4 ανοίξουν τα Λύκεια, καθώς πολλοί μαθητές Λυκείου μετακινούνται για το σχολείο με τη συγκοινωνία.

Στα περίπου 290-310 λεωφορεία που κυκλοφορεί ο ΟΑΣΘ, θα πρέπει να προστεθούν και τα 125 λεωφορεία των ΚΤΕΛ που εκτελούν δρομολόγια σε περιφερειακές γραμμές του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.

Σε ό,τι αφορά το στόλο του ΟΑΣΘ, να σημειωθεί ότι έχουν παραδοθεί τα 180 λεωφορεία που ο Οργανισμός μίσθωσε με leasing από τη MED BUS& TRUCK του Ομίλου Παπαδάκη και από αυτά, τα τελευταία 20 θα ενταχθούν στα δρομολόγια, μόλις πάρουν πινακίδες.

Από τα 49 λεωφορεία που αγόρασε ο Δήμος Θεσσαλονίκης για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών, πινακίδες έχουν πάρει τα 30, αλλά σε κυκλοφορία βγαίνουν 17-18. Την επόμενη εβδομάδα θα προχωρήσει η γενική συντήρηση των υπολοίπων ενώ θα πρέπει να ταξινομηθούν και να πάρουν πινακίδες ακόμη 19.

Ακόμη δεν γνωρίζουμε τι μέλλει γενέσθαι με τα επιπλέον 270 λεωφορεία που επρόκειτο να μισθώσει ο ΟΑΣΘ. Το θέμα σύμφωνα με πληροφορίες βρίσκεται στο αρμόδιο Υπουργείο, το οποίο, σημειωτέον, στα μέσα Μαρτίου άνοιξε τη δημόσια διαβούλευση για τα 800 λεωφορεία που πρόκειται να προμηθευτεί το ΥΠΟΜΕ για τις συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ