Ζέρβας: Βασικό πρόβλημα το κυκλοφοριακό στη Θεσσαλονίκη – Ασφυκτιά τις ώρες αιχμής

Ζέρβας: Βασικό πρόβλημα το κυκλοφοριακό στη Θεσσαλονίκη – Ασφυκτιά τις ώρες αιχμής

Ρεπορτάζ: Στράτος Λούβαρης

«Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος από διεθνής παράγοντες που φαίνεται ότι επενδύουν στην εξέλιξη της πόλης μας, στην πρόοδό της και στην θέση που μπορεί να κατακτήσει, ευχόμαστε όλοι, σε λίγα χρόνια», ανέφερε κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του στο Δημοτικό Συμβούλιο, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, με αφορμή τις συναντήσεις που είχε τις προηγούμενες ημέρες, με τον πρέσβη των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Τζέφρι Πάιατ και τον Υφυπουργό Εξωτερικών της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, αρμόδιου για Ευρωπαϊκά Θέματα, Μίχαελ Ροτ.

«Όλα αυτά», όπως είπε στη συνέχεια μιλώντας για τις τακτικές συναντήσεις με πολιτικούς παράγοντες οι οποίες είναι συχνές, είναι «πρόδρομα σημάδια μιας ανοδικής πορείας και προοιωνίζονται θετικές εξελίξεις σε επενδυτικό, επιχειρηματικό και ουσιαστικά οικονομικό πεδίο», ανέφερε, συμπληρώνοντας ότι «είναι μια ψήφος εμπιστοσύνης για την πόλη μας και χαιρόμαστε πολύ για αυτό».

«Η πόλη μας πάει μπροστά. Η Θεσσαλονίκη μπορεί και πρέπει να γίνει αυτό που ήταν σχεδόν πάντα στην μακροχρόνια ιστορία της. Μια πόλη κόμβος με σημαντικό οικονομικό, εμπορικό, παραγωγικό και γεωπολιτικό αποτύπωμα», τόνισε, επισημαίνοντας πως η διοίκηση επικεντρώνεται στις υποδομές και σε βασικούς παράγοντες που κάνουν την πόλη ελκυστική, όχι μόνο για τους κατοίκους της αλλά και για επενδύσεις.

Νέος εκλογικός νόμος

Ο κ. Ζέρβας χαρακτήρισε σημαντική εξέλιξη την ψήφιση του νομοσχεδίου που αφορά τον εκλογικό νόμο, καθώς όπως είπε, με την ψήφισή του, «έρχεται μια νέα φιλοσοφία στην τοπική αυτοδιοίκηση, μια φιλοσοφία που απαντά στην θεσμική, την πολιτική αλλά και αριθμητική ανωμαλία που προκάλεσε ο Κλεισθένης με την απλή αναλογική».

Αναφερόμενος στις ευρύτερες μεταρρυθμίσεις στον χώρο της αυτοδιοίκησης, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης υπογράμμισε ότι ειδικά στην παρούσα περίοδο, μετά την οικονομική αλλά και την υγειονομική κρίση, είναι πιο αναγκαίο από ποτέ οι δήμοι να προχωρήσουν με τρόπο αποφασιστικό και επιχειρησιακά αποδοτικό. “Δεν έχουμε την πολυτέλεια χαμένων πόρων, χαμένων ευκαιριών, χαμένων ετών”, υπογράμμισε ο κ. Ζέρβας, τονίζοντας: “Η Αυτοδιοίκηση πρέπει με ένα σύστημα σταθερό να είναι σε θέση με τρόπο συστηματικό να μπει δυνατά στην υπόθεση της ανάπτυξης και της κοινωνικής συνοχής”.

Κυκλοφοριακό

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης παραδέχτηκε ότι το βασικό ζήτημα που επιβαρύνει τη Θεσσαλονίκη είναι το κυκλοφοριακό και «με το άνοιγμα της αγοράς, την επαναλειτουργία όλων των δραστηριοτήτων, σχολείων, εμπορικών κέντρων, καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, η πόλη ασφυκτιά στους δρόμους ειδικά τις ώρες αιχμής», που όπως είπε το γνωρίζει και έχει πλήρη επίγνωση αυτού του προβλήματος.

«Μακράν το πρώτο πρόβλημα στην πόλη είναι το κυκλοφοριακό. Αυτή η κατάσταση όμως έρχεται να μας υπενθυμίσει και αν θέλετε να δικαιώσει, όλους όσους με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο φωνάζαμε και φωνάζουμε για τις υποδομές σε αυτήν την πόλη, για περισσότερο από δέκα χρόνια. Έχασε η πόλη μια ολόκληρη δεκαετία που θα μπορούσε και θα έπρεπε να έχει τελειωμένες και λειτουργικές νέες υποδομές. Μια δεκαετία που λόγω οικονομικής κρίσης, η αυτοκίνηση ήταν περιορισμένη και η κατάσταση ανεχτεί, χάθηκε».

«Τώρα με την ανάκαμψη, με την έξοδο από την πανδημία, το 2021 μας βρίσκει όπως μας άφησε το 2010. Ο ίδιος περιφερειακός, κανένα καινούργιο μέσω σταθερής τροχιάς, την υποθαλάσσια την έχουμε ξεχάσει, με ακόμη περισσότερη χρήση αυτοκινήτου λόγω της πανδημίας και της δυσπιστίας του κόσμου για τις υγειονομικές συνθήκες στα μέσα μαζικής μεταφοράς».

Όπως ανέφερε ο κ. Ζέρβας, ο ΟΑΣΘ είναι καλύτερος συγκριτικά με δύο χρόνια πριν, έχει  διπλασιαστεί το δίκτυο ποδηλατοδρόμων, πέρα από τα ποδήλατα υπάρχουν και ηλεκτρικά, πατίνια, ενώ μικρά εναλλακτικά οχήματα κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης. Επίσης, τόνισε ότι η Δημοτική Αστυνομία κάνει εξαιρετική δουλειά έχοντας, με την ίδια δύναμη, πολλαπλασιάσει τους ελέγχους, τα πρόστιμα και είναι συνεχώς έξω με περιπολίες.

«Ο ελέφαντας στο δωμάτιο είναι ότι η Θεσσαλονίκη ως έχει, μέχρι να τελειώσει το Μετρό, να ολοκληρωθεί το fly over και να ταχθεί πλήρως ο συγκοινωνιακός της χάρτης, δεν έχει πολλές επιλογές. Το δίκτυο είναι πεπερασμένο και η ζήτηση παραμένει μεγάλη. Για αυτό και εμείς προχωρούμε:

  • Σε χώρους στάθμευσης. Όλη η Ευρώπη έχει και μόνο εμείς εδώ τους ξορκίζουμε ως ανεπιθύμητους λόγου ιδεοληψιών
  • Ενισχύουμε ποδηλατοκίνηση και εναλλακτική κινητικότητα
  • Αυστηροποιούμε τους ελέγχους με στοιχεία εντυπωσιακά
  • Συνεργαζόμαστε καθημερινά με την Τροχαία, υπάρχουν μικτά κλιμάκια παντού, το Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο είναι σε πλήρη λειτουργία
  • Στηρίξαμε στην πράξη τη βελτίωση του ΟΑΣΘ. Αγοράσαμε οχήματα, ξεκλειδώσαμε λύσεις, ανοίξαμε τον δρόμο για ουσιαστική βελτίωση του στόλου του
  • Στηρίζουμε σταθερά, πολιτικά και με ένταση την ολοκλήρωση του μετρό Θεσσαλονίκης καθώς είναι η υποδομή αυτή που γύρω της δομείται όλος ο κυκλοφοριακός χάρτης της πόλης
  • Δίνουμε τέλος σε επικαλύψεις αρμοδιοτήτων και παραχωρούμε ως δήμος την σήμανση στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

Αντιπολίτευση

Ο επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα», Βασίλης Γάκης, στηλίτευσε το γεγονός ότι ο δήμαρχος επέλεξε να κάνει βόλτα με τον Αμερικανό πρέσβη Τζέφρι Πάιατ στον ποδηλατόδρομο της Νέας Παραλίας, ο οποίος χαράχτηκε 15 χρόνια πριν και κατασκευάστηκε επί άλλης διοίκησης. Μάλιστα παρομοίασε την ποδηλατάδα με… πορτοκαλάδα, λέγοντας ότι ο ποδηλατόδρομος της Κ. Καραμανλή είχε χρόνο ζωής ωσάν την πόση μίας πορτοκαλάδας. Παράλληλα, ανέφερε ότι το δίκτυο περιορίζεται μόνο σε δρόμους παράλληλους με τη θάλασσα και όχι στους κάθετους δρόμους. «Να συμφωνήσω με τη χαμένη δεκαετία, αλλά πρέπει να ακούσουμε ποιος είναι ο στρατηγικός σχεδιασμός που θα ενισχύσει το εναλλακτικό μέσο», τόνισε ο κ. Γάκης.

Ο επικεφαλής της παράταξης «Η Θεσσαλονίκη είναι το μέλλον», Γιώργος Ορφανός, επισήμανε ότι οι ποδηλατόδρομοι σε Καραμανλή και Παπάφη δεν έχουν ολιστική προσέγγιση. «Δεν μπορεί ένας ποδηλατόδρομος να μην οδηγεί πουθενά», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Και οι δύο πειραματικοί ποδηλατόδρομοι δεν μπορούν να οδηγούν στη δήλωση του δημάρχου ότι διπλασιάσαμε το δίκτυο ποδηλατοδρόμων. Κανένας δεν μένει στα τσαλαπατημενα πασσαλάκια της Καραμανλή και στην αγχώδη κίνηση στην παραλία. Άλλες είναι οι προδιαγραφές ενός δικτύου ποδηλατοδρόμων», είπε μεταξύ άλλων, και ο επικεφαλής της παράταξης «ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη», συγκοινωνιολόγος Σπύρος Βούγιας, τονίζοντας ότι η ανακοίνωση για τους ποδηλατοδρόμους πρέπει να μετουσιωθεί σε έργο.

 

 

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top