Αυξήθηκαν κατά 30% οι παραγγελίες πετρελαίου θέρμανσης-Kάτω τα καύσιμα κίνησης

Αυξήθηκαν κατά 30% οι παραγγελίες πετρελαίου θέρμανσης-Kάτω τα καύσιμα κίνησης

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Το θερμόμετρο έπεσε, ο καιρός χειμώνιασε και τα θερμαντικά σώματα άναψαν σε κατοικίες και επαγγελματικούς χώρους, με τις παραγγελίες για πετρέλαιο θέρμανσης να έχουν αυξηθεί, στο νομό Θεσσαλονίκης κατά + 30%, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ πανελλαδικά η μέση αύξηση εκτιμάται στο +20%.

Όπως είπε στο GRTimes.gr o κ. Θέμης Κιουρτζής, πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης αλλά και πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ.)

«Οι παραγγελίες για πετρέλαιο θέρμανσης είναι πολλές γιατί υπάρχουν καταναλωτές που αποφάσισαν, προφανώς για λόγους κόστους, να φύγουν από το φυσικό αέριο κι’ άλλοι να φύγουν από το ηλεκτρικό ρεύμα. Εκτιμούμε ότι η αύξηση στους όγκους που παραγγέλλονται είναι της τάξης του +30% στη Θεσσαλονίκη.

«Διαπιστώνουμε ότι η διαφορά στο κόστος,  κάνει και τη διαφορά στη ζήτηση. Η αύξηση στη ζήτηση πετρελαίου θέρμανσης, δεν προέρχεται τόσο από πολυκατοικίες που είχαν μεν διατηρήσει καυστήρες και δεξαμενές, αλλά είχαν τα συστήματα αυτά ασυντήρητα για χρόνια, επειδή είχαν στραφεί στο φυσικό αέριο, κυρίως. Η αύξηση στη ζήτηση προέρχεται από μονοκατοικίες, βιομηχανίες και επαγγελματικές εγκαταστάσεις, που είχαν διατηρήσει τα συστήματα θέρμανσης με πετρέλαιο και δεν υπάρχουν ζητήματα συνεννόησης, οπότε ευκολότερα τα συντηρούν και τα λειτουργούν», εξήγησε ο κ. Κιουρτζής.

Πλέον, με την επιδότηση αλλά και τις εκπτώσεις από τα διϋλιστήρια, η μέση τιμή στο πετρέλαιο θέρμανσης είναι στο 1,15 ευρώ/λίτρο, σημαντικά μειωμένη αν ληφθεί υπόψη ότι όταν άρχισε η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης, αρχές Οκτωβρίου,  η τιμή ήταν στο 1,40 €/λίτρο.

Η μείωση της τιμής λιανικής, οφείλεται στη μείωση της διεθνούς τιμής, αλλά και στην κρατική επιδότηση του πετρελαίου θέρμανσης κατά 25λεπτά του ευρώ, στην αντλία, ενώ συνέβαλε και η επιδότηση από πλευράς διϋλιστηρίων, που από 7 λεπτά του ευρώ περιορίσθηκε όμως  στα 3,5 λεπτά/ λίτρο (με ΦΠΑ).

Να σημειωθεί ότι δεν έγινε δεκτό το αίτημα της ΠΟΠΕΚ για την επέκταση της επιδότησης των 25 λεπτών και στο φωτιστικό πετρέλαιο ( μπλε κηροζίνη) , το οποίο χρησιμοποιεί για θέρμανση μερίδα καταναλωτών ( π.χ. φοιτητές, ηλικιωμένα άτομα, επαγγελματίες σε μικρούς χώρους) .

Τα καύσιμα κίνησης

Η κατανάλωση στα καύσιμα κίνησης καταγράφεται μειωμένη καθώς από το τέλος Σεπτεμβρίου σταμάτησε και η επιδότηση των 15 λεπτών του ευρώ, στο diesel κίνησης, στην αντλία.

Βεβαίως, την τελευταία εβδομάδα, λόγω των μειώσεων στις διεθνείς τιμές, σημειώνεται μείωση τόσο στην τιμή του diesel κίνησης, όσο και στην τιμή της αμόλυβδης.

Να σημειωθεί, ότι τώρα το πετρέλαιο κίνησης είναι κοντά στο 1,80 ευρώ/ λίτρο, όταν πέρυσι τέτοια εποχή ήταν κατά περίπου  40 λεπτά φθηνότερο. Η βενζίνη, σήμερα είναι στην περιοχή των 1,90 ευρώ/ λίτρο, όταν πέρυσι ήταν σχεδόν 20 λεπτά του ευρώ φθηνότερη.

Με αυτές τις αυξήσεις, που πριν λίγο διάστημα ήταν ακόμη μεγαλύτερες, είναι επόμενο να επηρεάζεται αρνητικά η κατανάλωση, πρόσθεσε ο κ. Κιουρτζής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

HELLENiQ ENERGY: Δωρεάν διάθεση πετρελαίου θέρμανσης ΕΚΟ, σε πολυμελείς οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα

Θεσσαλονίκη: Στο τέλος του 2023 παραδίδεται ο Σταθμός Βενιζέλου του Μετρό (ΦΩΤΟ)

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top