Ελένη Ασβεστά: Mία γυναίκα επικεφαλής της KLEEMANN China

Ελένη Ασβεστά: Mία γυναίκα επικεφαλής της KLEEMANN China

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Αρχές Ιουλίου η Ελένη Ασβεστά θα πάρει το αεροπλάνο για το Πεκίνο με τελικό προορισμό το Κουνσάν, για να αναλάβει τη γενική διεύθυνση της ΚLEEMANN China, της μεγαλύτερης επένδυσης του Ομίλου στο διεθνές της δίκτυο αλλά και στη μεγαλύτερη αγορά ανελκυστήρων παγκόσμια.

Η πρόκληση μεγάλη, η ευθύνη επίσης μεγάλη, για τη διευθύντρια Ανθρωπίνου Δυναμικού του Ομίλου, καθώς ο στόχος είναι ένας: τώρα που έχουν ολοκληρωθεί οι επενδύσεις σε υποδομές, έχει «δέσει» η ομάδα των τοπικών στελεχών και  έχουν μπει οι βάσεις της Εταιρείας, πρέπει να αυξηθούν οι πωλήσεις σε μία τεράστια γεωγραφικά περιοχή, που ξεκινάει από τη Νοτιοανατολική Ασία, από το Μπαγκλαντές, τη Σρι Λάνκα, Ινδονησία και Μαλαισία, επεκτείνεται στην Αυστραλία και φθάνει ως τη Λατινική Αμερική.

«Το θεώρησα πολύ μεγάλη πρόκληση και ευκαιρία, ένοιωσα πολύ όμορφα όταν μου έγινε η πρόταση από τη διοίκηση του Ομίλου, να αναλάβω τη μεγαλύτερη επένδυση της KLEEMANN εκτός Ελλάδος και μάλιστα σε μία χρονική στιγμή που ανασυντάσσεται το μάνατζμεντ της εταιρείας, καθώς ορισμένα διευθυντικά στελέχη επιστρέφουν στη χώρα μας και κάποιων οι θέσεις καταλαμβάνονται από Κινέζους συναδέλφους», δήλωσε στο GRTimes.gr η κα. Aσβεστά, ένα δοκιμασμένο στέλεχος με εμπειρία περίπου 30 ετών στο HR και διαδρομή συνολικά 39 ετών σε μεγάλους βιομηχανικούς ομίλους.

Σε αυτή την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη, δε θα μπορούσαν να λείπουν και οι αναπόφευκτες κλισέ ερωτήσεις, τύπου: «Πώς θα τα βγάλει πέρα μια γυναίκα μάνατζερ στην Κίνα;». «Δεν θα έχετε πρόβλημα να είστε τόσο μακριά από την Ελλάδα, την οικογένειά σας, το περιβάλλον σας;». «Ποια είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίζει ένας Έλληνας, μία Ελληνίδα στην Κίνα;».

Οι απαντήσεις δόθηκαν εύκολα, αβίαστα και με χαμόγελο.

«Στην Κίνα, στην εταιρεία, έχω πάει περισσότερες από 15 φορές. Άρχισα να πηγαίνω στην Κίνα σχεδόν από την ίδρυση της εταιρείας, το 2011, γιατί έπρεπε να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στο ανθρώπινο δυναμικό λόγω της τελείως διαφορετικής κουλτούρας, αλλά και του τρόπου που οι Κινέζοι αντιμετωπίζουν την εργασία. Οι Κινέζοι δεν είναι Ιάπωνες, ούτε Κορεάτες, δύσκολα ριζώνουν σε μία εταιρεία, ίσως επειδή τους προσφέρονται πολλές επιλογές.

«Τη δεύτερη φορά που είχα πάει, έμεινα για δύο μήνες, επέστρεψα Θεσσαλονίκη για να κάνω Χριστούγεννα, ξαναέφυγα Κίνα και γύρισα για Πρωτοχρονιά και, ξαναέφυγα Ιανουάριο για να μείνω ακόμη ενάμισι μήνα. Συνεπώς δεν μου είναι άγνωστο το τοπίο, ο τρόπος ζωής εκεί. Δεν με τρομάζει το ότι θα μείνω για κάποια χρόνια στην Κίνα, άλλωστε τα παιδιά μου έχουν μεγαλώσει».

Για τους περισσότερους Έλληνες η Κίνα είναι ως και σήμερα μία χώρα – μυστήριο, μακρινή, άγνωστη αλλά στην πραγματικότητα η μεγάλη αυτή ασιατική δύναμη έχει από πολλά χρόνια ανοίξει στους Δυτικούς, ενώ στη Σανγκάη, κοντά στην οποία βρίσκεται το Κουνσάν, συναντά κανείς όλες τις φυλές του κόσμου.

«Πήρα το βάπτισμα του πυρός σε ξένες για τους Έλληνες κουλτούρες από πολύ μικρή, καθώς από την ηλικία των 4 ετών και μέχρι το Γυμνάσιο, έζησα με την οικογένειά μου στο Γιοχάνεσμπουργκ, σε εποχή που εφαρμοζόταν η πολιτική του απαρτχάιντ. Το μόνο δε, που δεν με προβληματίζει, είναι ότι αναλαμβάνω το μάνατζμεντ μίας βιομηχανίας, όντας γυναίκα. Άλλωστε η θέση της γυναίκας στην Κίνα, είναι πολύ ισχυρή. Στις πιο καίριες και κομβικές θέσεις  επιχειρήσεων, συναντάς γυναίκες, το ίδιο στην πολιτική, στη δημόσια διοίκηση, στην κοινωνία. Οι Κινέζες αποδεικνύονται μορφωμένες, έμπειρες και πολύ ικανές στο να καταλαμβάνουν ανώτερες θέσεις».

Με καριέρα σαράντα χρόνων

Η κα. Ασβεστά, έχει μπροστά της μια μεγάλη πρόκληση αλλά και στις αποσκευές της πολλά χρόνια σκληρής δουλειάς και εμπειριών σε Ελλάδα, όπως και σε όλες τις αγορές που δραστηριοποιείται ο Όμιλος KLEEMANN.

Άρχισε να δουλεύει το 1982, όσο περίμενε τα αποτελέσματα για τις εισαγωγικές στο Πανεπιστήμιο. Ξεκίνησε σαν προσωρινή απασχολούμενη στην Κ+Ν Ευθυμιάδης αλλά συνέχισε να εργάζεται σπουδάζοντας παράλληλα στο Τμήμα  Αγγλικής Φιλολογίας του ΑΠΘ. Aνέλαβε προσωπάρχης, έκανε μεταπτυχιακό στο HR, έγινε HR manager, μέχρι που το 2003 συνέχισε την καριέρα της στην KLEEMANN, η οποία τότε έστηνε τη  Διεύθυνση Ανθρωπίνου Δυναμικού.

«Διαμορφώσαμε πολιτικές, δημιουργήσαμε διαδικασίες. Αναπτύχθηκα και εγώ μαζί με την KLEEMANN που συνεχώς μεγάλωνε, έβγαινε εκτός Ελλάδας. Είμαι πολύ υπερήφανη που εργάζομαι σε έναν όμιλο που επενδύει τόσο πολύ στο ανθρώπινο δυναμικό του, στη δια βίου εκπαίδευση, στη βελτίωση των δεξιοτήτων των εργαζομένων, στην αυτοβελτίωσή τους. Η KLEEMANN είναι πρωτοπόρα στη Βόρειο Ελλάδα, έχει ένα από τα πιο πολυάνθρωπα Τμήματα HR, ίσως το μεγαλύτερο. Αυτή η γνώση και εμπειρία, είναι και το σημαντικότερο εφόδιο για να διαχειριστώ το πιο απαιτητικό κομμάτι της δουλειάς μου, που είναι η συνεργασία με άτομα με πολύ διαφορετική κουλτούρα, αντιλήψεις, τρόπους έκφρασης», τόνισε η κα. Ασβεστά.

Ωστόσο, όπως πρόσθεσε η Ελένη Ασβεστά, «δεν μιλάμε για  one…woman show», όλες οι προκλήσεις περαιτέρω ανάπτυξης της KLEEMANN China θα αντιμετωπίζονται από μία ομάδα διευθυντικών στελεχών, η οποία  θα βρίσκεται σε ανοικτή γραμμή με την διοίκηση του Ομίλου, στην Ελλάδα.

Η πρώτη δεκαετία της ΚLEEMANN China

O Όμιλος KLEEMANN, με τις διεθνείς πωλήσεις του να αποτελούν περισσότερο από το 90% του κύκλου εργασιών του, με δίκτυο πωλήσεων που εκτείνεται σε περισσότερες από 100 χώρες, τοπική παρουσία σε σημαντικές αγορές όπως η Αγγλία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Αυστραλία καθώς και τοπική παραγωγή, εκτός από την Ελλάδα και στη Σερβία, προχώρησε στην ίδρυση της KLEEMANN China το 2011.

Η εταιρεία ξεκίνησε αρχικά την παραγωγή σε νοικιασμένες εγκαταστάσεις  μέχρι που το 2017 πραγματοποίησε μία επένδυση ύψους 15 εκατ. δολαρίων, για την κατασκευή εργοστασίου αλλά και πύργου δοκιμών υψηλοτάχητων ανελκυστήρων.

«Το εργοστάσιο έχει κάλυψη 19.300 τ.μ., παράγει 1.000 μηχανικούς ανελκυστήρες ετησίως, έχοντας όμως παραγωγική δυναμικότητα για 5.500. Οι πωλήσεις της KLEEMANN China, βεβαίως και στρέφονται στην κινεζική αγορά, αλλά εκτείνονται πολύ πέρα από αυτή.

«Η KLEEMANN στην Κίνα είναι δυνατή στην αγορά των home lifts αλλά πλέον στόχος είναι η διείσδυση στην αγορά των passenger lifts, για κτίρια κατοικιών αλλά και επαγγελματικά. Στην κινεζική αγορά ανελκυστήρων, έχουν παρουσία όλοι οι μεγάλοι του κλάδου, ενώ είναι πάρα πολλές οι εγχώριες βιομηχανίες, μεγάλες και μικρότερες που έχουν και το μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων.

«Ωστόσο, αυτό δεν είναι κάτι που απασχολεί τον Όμιλο, η αγορά είναι τεράστια. Σκεφθείτε ότι οι δύο στις τρεις εγκαταστάσεις νέων ανελκυστήρων, στον κόσμο, γίνονται στην Κίνα.  Η KLEEMANN έχει τα δικά της συγκριτικά πλεονεκτήματα, αφού πέρα από ποιότητα, διαθέτει αυτό που επιζητούν οι Κινέζοι, το ευρωπαϊκό design. Εξάλλου, η Κίνα είναι η παραγωγική βάση του Ομίλου KLEEMANN  για Ν.Α. Ασία, Άπω Ανατολή, Ειρηνικό».

Η εταιρεία, η οποία ως σήμερα εισφέρει στον Όμιλο το 10% του κύκλου εργασιών του (σ.σ. 14 εκατ. σε 140 εκατ. ευρώ το 2020), εξάγει ανελκυστήρες σε Αυστραλία, Μαλαισία, Βιετνάμ, Ταϋλάνδη, Μπαγκλαντές, Σιγκαπούρη, Ινδονησία, Σρι Λάνκα  αλλά και  στη Λατινική Αμερική, σε Χιλή, Περού, Βολιβία και Μεξικό.

«Έχω ένα δίμηνο προετοιμασίας μπροστά μου. Για τη ζωή μου στο Κουνσάν, θα έλεγα ότι είμαι προετοιμασμένη. Το κλίμα είναι σαν το δικό μας, αλλά πιο υγρό με αποτέλεσμα να γίνεται πιο αισθητή η ατμοσφαιρική ρύπανση που  είναι έντονη. Η προετοιμασία λοιπόν αφορά κυρίως το αντικείμενο της δουλειάς μου, αν και σκέπτομαι να εφοδιαστώ με βοηθήματα κινεζικής γιατί θα προσπαθήσω να μάθω τη γλώσσα, αν και δεν το βλέπω εύκολο.

«Είμαι αισιόδοξη σε ό,τι αφορά στην εταιρεία, ελπίζω μόνο, μέχρι την ώρα που θα ξεκινήσω για το ταξίδι, να έχουν μειωθεί τα περιοριστικά μέτρα για τον κορωνοϊό που σήμερα είναι τρεις εβδομάδες καραντίνας»,  κατέληξε η κα. Ασβεστά.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ