H Kαλαμαριά της θάλασσας ανοίγει πανιά στον τουρισμό

H Kαλαμαριά της θάλασσας ανοίγει πανιά στον τουρισμό

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Η Καλαμαριά έχει όλα τα συσταστικά για να δημιουργήσει ένα σύγχρονο βιώσιμο τουριστικό προϊόν, αξιοποιώντας τα 6,5 χιλιόμετρα της ακτογραμμής της, τη δραστήρια πολιτιστική της ζωή και την ιστορική της διαδρομή. Η Καλαμαριά έχει να προσθέσει πολλά και, σίγουρα, “sea more”, στην τουριστική Θεσσαλονίκη, αναγεννημένη στις προτιμήσεις των Ελλήνων επισκεπτών και τραβώντας την προσοχή των ξένων τουριστών, μέσα από ένα οργανωμένο πρόγραμμα τουριστικής προβολής.

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου, Ντέπυ Χιωτοπούλου

Τα παραπάνω τονίσθηκαν από τη μεγάλη εκδήλωση παρουσίασης του Επιχειρησιακού Σχεδίου Τουριστικής Προβολής της Καλαμαριάς, που έγινε με πρωτοβουλία του Δήμου και σε συνεργασία με τις εταιρείες Tourism Plus και Colibri, που σε συνεργασία με τους στόχους που έιθεσε η Επιτροπή Εξωστρέφειας του Δήμου, έβαλαν τις βάσεις για να γίνει η Καλαμαριά τουριστικός προορισμός.

Την εκδήλωση που έγινε εχθές πλάι στη θάλασσα, στο χώρο του θερινού κινηματογράφου “Αύρα”, τίμησαν πολλοί και εκλεκτοί καλεσμένοι από τους χώρους του Τουρισμού, της Αυτοδιοίκησης, των Επιμελητηρίων, του Πολιτισμού, βουλευτές Θεσσαλονίκης, ενώ ιδιαίτερα τιμητική ήταν η συμμετοχή της Υφυπουργού Τουρισμού κας. Σοφίας Ζαχαράκη, όπως και το υφυπ. Εσωτερικών ( ΥΜΑΘ) κ. Καλαφάτη. 

Δαρδαμανέλης: Οργανωμένη τουριστική ανάπτυξη

Παίρνοντας το λόγο ο Δήμαρχος Καλαμαριάς κ. Γιάννης Δαρδαμανέλης, τόνισε ότι η Καλαμαριά δημιουργεί ένα τοπικό οργανισμό τουριστικής ανάπτυξης, παγκόσμιας όμως εμβέλειας. Ο κ. Δαρδαμανέλης πρόσθεσε ότι ήρθε η ώρα, η τουριστική Καλαμαριά, να κάνει τα επόμενα βήματα ανάπτυξής της, οργανωμένα πλέον και όχι άναρχα, αξιοποιώντας το θαλάσσιο μέτωπο που διαθέτει, τα ξεχωριστά φυσικά της στοιχεία, τον πολιτισμό, το γεγονός ότι αποτελεί την προσφυγομάνα της Θεσσαλονίκης.

“Ξεκινήσαμε δημιουργώντας μία Επιτροπή Εξωστρέφειας, στην οποία αντιπροσωπεύονται οι δημιουργικές δυνάμεις του τόπου μας και, στη συνέχεια, συνεργαστήκαμε με επαγγελματίες, προκειμένου να δώσουμε συγκεκριμένο περιεχόμενο στις γόνιμες προτάσεις, να καταστρώσουμε ένα επιχειρησιακό πρόγραμμα και να δώσουμε σφραγίδα στην Καλαμαριάς της Φιλοξενίας, με ένα χαρακτηριστικό λογότυπο”, τόνισε ο Δήμαρχος.

Ζαχαράκη: Mπλέ και πράσινο- βιώσιμος τουρισμός

“Η Καλαμαριά αποκτά το δικό της όραμα για τον τουρισμό, αλλά με σχέδιο και στρατηγική”, είπε η Υφυπουργός Τουρισμού κα. Σοφία Ζαχαράκη, τονίζοντας ότι η περιοχή έχει αναρίθμητες δυνατότητες ανάπτυξης “σε μία εποχή που εστιάζουμε στο αυθεντικό, το αληθινό και όλοι στα τουριστικά fora συζητούν για το  slow tourism”, που δίνει στον επισκέπτη και τουρίστα την άνεση να απολαύσει τα όσα προσφέρει ένας τόπος.

Η κα. Ζαχαράκη αναφέρθηκε στην προετοιμασία του Υπουργείου για να αξιοποιηθούν οι πόροι του επόμενου ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης. Το Υπουργείο με το νέο ν/σ δίνει έμφαση στην ανάπτυξη διαφόρων μορφών θεματικού, εναλλακτικού τουρισμού ενώ επενδύει στην ανάπτυξη του ανθρωπίνου δυναμικού. Μάλιστα, πρώτα απ’ όλα, από τους πόρους του Ταμείου Ανάπτυξης θα μετεκπαιδευτούν 5.000 άτομα του τουριστικού κλάδου ως το τέλος του 2021, με τους εκπαιδευόμενους να φθάνουν τις 20.000 στα επόμενα δύο- τρία χρόνια.

Στους σύντομους χαιρετισμούς που ακολούθησαν, ο Υφυπ. Εσωτερικών κ. Σταύρος Καλαφάτης, εξήρε την πρωτοβουλία του Δήμου και μίλησε για μία νέα εποχή τουριστικής ανάπτυξης της Καλαμαριάς και της Θεσσαλονίκης ολόκληρης, ενώ η Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης Θεσσαλονίκης κ. Βούλα Πατουλίδου, υποστήριξε ότι όλα εξαρτώνται από τη συνεργασία, η οποία είναι απαραίτητη για να αξιοποιηθούν τα πολλά πλεονεκτήματα της περιοχής. Βήματα γίνονται, είπε για να τονίσει ότι “αρχίζει να δένει το σιρόπι της Φιλοξενίας στη Θεσσαλονίκη”.

Ο Τομεάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κ. Αλέξανδρος Θάνος, υποστήριξε ότι ο τουρισμός διατηρεί τη δυναμική ανάπτυξής του στην Κεντρική Μακεδονία, παρότι η πανδημία ανέκοψε  την  άνοδο των προηγούμενων ετών, που κατέγραφε μία ετήσια αύξηση της τάξης του 20% ως και το 2019.

“Είμαστε η πρώτη Περιφέρεια σε αφίξεις τουριστών,  με έσοδα 2,3 δισ. το 2019, αλλά στόχος μας ήταν και παραμένει ο διπλασιασμός των εσόδων.” Ισχυρό χαρτί της Θεσσαλονικης, είναι το θαλάσσιο μέτωπό της και η ενοποίησή του, που έχει ήδη δρομολογηθεί από την Περιφέρεια. Σε αυτό το μεγάλο θαλάσσιο μέτωπο, θα υπάρξουν και πολλά διαφορετικά αφηγήματα.

Συνεργασία με τη Θεσσαλονίκη

Στη συνέχεια το λόγο πήρε η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού Θεσσαλονίκης κα. Μαρία Καραγιάννη, η οποία δήλωσε ότι οι Δημοτικές Αρχές Θεσσαλονίκης και Καλαμαριάς ενεργοποιούν το Σύμφωνο Συνεργασίας που είχε υπογραφεί το 2015 και που έμενε ως πρόσφατα ανενεργό.

Πρώτο σημαντικό βήμα συνεργασίας που μάλιστα εγκρίθηκε από το Υπουργείο Τουρισμού και χρηματοδοτείται με το ποσό των 765.000 ευρώ, για τις μελέτες, είναι η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου Θεσσαλονίκης και Καλαμαριάς, από την περιοχή του Κελλαρίου Όρμου και προς τα ανατολικά, στο Δήμο Καλαμαριάς.

Με την ολόκληρωση των χαιρετισμών, έγινε και η παρουσίαση του Επιχειρησιακού Σχεδίου και των αξόνων πάνω στους οποίους αναπτύσσεται.

Η Καλαμαριά είναι θαλασσινή

Με το brand Sea more η Καλαμαριά ανοίγει φτερά και στον τουρισμό και όταν ένας δήμος διαθέτει τουλάχιστον 6,5 χλμ. ακτογραμμή, αναμφίβολα, αποτελεί ένα από τα βασικά του προτερήματα.

Ο πολιτισμός και ο αθλητισμός, οι υποδομές και οι ποικίλες δραστηριότητες, οι εξειδικευμένες εγκαταστάσεις διαμονής, η ταξιδιωτική εμπειρία που συμπεριλαμβάνει εκτός από τη θάλασσα, την αγορά, τον επισιτισμό κτλ., οι ειδικές μορφές τουρισμού όπως το yachting αλλά και ο ‘σκοτεινός τουρισμός’ (dark tourism) αφού στην περιοχή βρίσκονται τα συμμαχικά νεκροταφεία και όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε στο πλαίσιο της χθεσινής παρουσίασης «ο ‘σκοτεινός τουρισμός’ μπορεί να αποτελέσει σημαντικό πόρο από την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη», ο ναυταθλητικός τουρισμός κτλ. συμπεριλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, στα δυνατά σημεία του Δήμου Καλαμαριάς.

Αλλά και η γεωγραφική του θέση που διευκολύνει την πρόσβαση τουριστών από τις βασικές αγορές του προορισμού όπως ΗΠΑ, Ισραήλ, Βουλγαρία, Τουρκία, η εγγύτητά του σε προορισμούς που μπορούν να αποτελέσουν μέρος πακέτου διακοπών και βεβαίως ο σημαντικός αριθμός αθλητικών, πολιτιστικών, εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων και υποδομών έχουν αξιολογηθεί ως δυνατά σημεία για το Δήμο Καλαμαριάς.

Στις δε αδυναμίες του, μεταξύ άλλων, αναφέρονται η σχεδόν αποκλειστική εξάρτηση από τον εγχώριο τουρισμό – όπως επισημάνθηκε το 65%-80% των διανυκτερεύσεων και των επισκεπτών στην Καλαμαριά είναι Έλληνες-, η αδύναμη σύνδεση του προορισμού με το «κλασικό» ελληνικό τουριστικό προϊόν, ο μη αναγνωρίσιμος ‘αυτόνομος’ προορισμός κτλ.

Το ναυτικό της στοιχείο

Το ναυτικό στοιχείο που διαθέτει ο δήμος Καλαμαριάς αλλά και η λέξη mar, λατινική ρίζα πολύ κοινή σε όλες τις λατινογενείς γλώσσες, δίνουν το ερέθισμα στον επισκέπτη, μεταξύ άλλων, να αποκτήσει μεγαλύτερη εμπειρία με τη θάλασσα.

«Είναι μόλις στο πρώτο βήμα, άλλο είναι το brand,  άλλο είναι το χτίσιμο, και τώρα ξεκινάτε να χτίζετε» ανέφερε ο Χρήστος Χέλμης της Colibri Branding and Design.

Τουρισμός και εξωστρέφεια

Κλείνοντας την εκδήλωση η οποία πραγματοποιήθηκε με την παρουσία πλήθους φορέων και εκπροσώπων του τουρισμού της Θεσσαλονίκης, ο δήμαρχος Καλαμαριάς Γιάννης Δαρδαμανέλης επισήμανε πως η ιστορία της Καλαμαριάς δεν ξεκινάει πριν από 100 χρόνια, αλά πολύ παλαιότερα.

«Προσπαθώντας να αναδείξουμε την ιστορικότητα του δήμου μας, από την αρχαιολογική ανασκαφή που υπάρχει στο στρατόπεδο Κόδρα, υπάρχουν ευρήματα τα οποία έχουν εκτεθεί μέχρι και στο Λούβρο και υπολογίζονται για 2.500 χρόνια πριν» είπε ο κ. Δαρδαμανέλης.

Σχετικά με την εξωστρέφεια του δήμου Καλαμαριάς στο κομμάτι του τουρισμού, επισήμανε πως δημιουργήθηκε μια επιτροπή εξωστρέφειας, η οποία θα τονώσει τον τουρισμό.

«Όταν μιλάμε για τουρισμό και εξωστρέφεια, ένα έργο όπως το μετρό, είναι ένα έργο κρίσιμο, γιατί θα ενώνει την Καλαμαριά με τη Θεσσαλονίκη, αποκλειστικά» ανέφερε ο κ. Δαρδαμανέλης δηλώνοντας παράλληλα τη διάθεσή του για σύναψη συνεργασίας και με άλλους δήμους του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, εκτός από το δήμο Θεσσαλονίκης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Καλαμαριά: Μισό νησί με πολυδιάστατο προϊόν

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top