Ιστορικά αυτοκίνητα στη Νάξο: Τζάγκουαρ και Μερσεντές με φόντο την Πορτάρα (ΦΩΤΟ)

Ιστορικά αυτοκίνητα στη Νάξο: Τζάγκουαρ και Μερσεντές με φόντο την Πορτάρα (ΦΩΤΟ)

Περί τα δέκα ιστορικά αυτοκίνητα, σε διαφορετικούς χρωματισμούς, διαφορετικών μοντέλων και ηλικιών συμμετείχαν στον πρώτο αγώνα ράλι που διεξήχθη στη Νάξο. Με αφετηρία το λιμάνι και φόντο την εντυπωσιακή Πορτάρα, λουσμένη στο πρωινό κυκλαδίτικο φως, οι οδηγοί, μέλη και φίλοι Ενώσεων και Συλλόγων ιστορικών αυτοκινήτων ξεκίνησαν διασχίζοντας μια υπέροχη διαδρομή στην ενδοχώρα του εύφορου νησιού. «Η αγάπη μας για το αυτοκίνητο δεν υπολογίζεται στα χρήματα, θέλεις χρόνο για να τα έχεις συντηρημένα, κόβουμε από την οικογένεια, από τη δουλειά μας για να τα συντηρήσουμε» αναφέρει στο GRTimes.gr ο πρόεδρος της ΦΙΛΠΑ Τάκης Φωτεινόπουλος.

Ανταπόκριση: Ντέπυ Χιωτοπούλου ([email protected])

Μια Mercedes του 1953, μια γκρίζα Jaguar του 1964, ένα MG convertible του 1951, ένα κόκκινο DKW του 1956, αλλά και ένα γαλάζιο Fiat 500αράκι του 1970. Το ένα πιο εντυπωσιακό από το άλλο, μα το καθένα με έναν ιδιοκτήτη που ξεχειλίζει από μεράκι και πάθος για τα ιστορικά αυτοκίνητα.

«Η συντήρηση των παλαιών αυτοκινήτων μας κοστίζει πολύ σε χρόνο’ η αγάπη μας για το αυτοκίνητο δεν υπολογίζεται στα χρήματα, θέλεις χρόνο για να τα έχεις συντηρημένα, κόβουμε από την οικογένεια, κόβουμε από τη δουλειά μας για να τα συντηρήσουμε» αναφέρει χαρακτηριστικά στο GRTimes.gr ο πρόεδρος του παλαιότερου συλλόγου ιστορικών αυτοκινήτων, της ΦΙΛΠΑ, Τάκης Φωτεινόπουλος.

Από την πλευρά του ο Γιώργος Μπεσαράκης, μέλος της ΦΙΛΠΑ, ιδιοκτήτης μιας λευκής Mercedes 280 μοντέλο Pagoda του 1970 μιλώντας στο GRTimes.gr εξηγεί πως «ένα παλιό αυτοκίνητο είναι ένα ωραίο σπορ, συν το ότι είναι ένα αριστούργημα» προσθέτοντας «έχει πολύ αγώνα για να το φτάσεις στην κορυφή, αυτό το αυτοκίνητο το παίδευα εννιά χρόνια για να το φτιάξω».

Ρομαντικές εποχές…

Άλλος ένα μέλος της ΦΙΛΠΑ, ο Θανάσης Λερούτσος ιδιοκτήτης μιας Porsche 944 του 1988, αναφέρει χαρακτηριστικά στο GRTimes.gr πως «το παλαιό αυτοκίνητο μας γυρίσει σε μια πιο ρομαντική εποχή, και όλοι το αγαπάνε είτε έχουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο είτε όχι’ τουλάχιστον έτσι δείχνει η εμπειρία μας».

Ο νεότερος των συμμετεχόντων, Νίκος Φωτεινόπουλος, ο οποίος οδηγεί και το παλαιότερο αυτοκίνητο στο συγκεκριμένο ράλι, ένα MG του 1951, όπως αναφέρει στο GRTimes.gr έχει αλλάξει η νοοτροπία κατά την οποία κυρίως μεγαλύτεροι άνθρωποι σε ηλικία οδηγούν τέτοια αυτοκίνητα.

«Τώρα θα δείτε και νεότερους, και φαίνεται ότι ασχολούνται και μικρότερες ηλικίες με το ‘άθλημα’, όπου έχει κατέβει αρκετά ο μέσος όρος ηλικίας» δηλώνει ο Νίκος Φωτεινόπουλος προσθέτοντας ότι και εκείνος έχει πάρει ένα κομμάτι της τρέλας του πατέρα του και την ακολουθεί. (σ.σ. πατέρας του Νίκου είναι ο Τάκης Φωτεινόπουλος, πρόεδρος της ΦΙΛΠΑ).

Είναι «μέλος» της οικογένειας μου

Ένα γαλάζιο Fiat 500αράκι συμμετείχε και αυτό στους αγώνες, και όπως δηλώνει στο GRTimes.gr ο ιδιοκτήτης του και  πρόεδρος της Ελληνικής Λέσχης FIAT Γιάννης Κορφιάτης, «είναι ένα μέλος της οικογένειας μου και κάνω τα πάντα για να το έχουμε σ’ αυτήν την κατάσταση».

Σημειώνεται ότι η Ελληνική Λέσχη Φίλων Fiat 500 ιδρύθηκε το 1990, βρίσκεται στον Κόκκινο Μύλο στην Αθήνα, αποτελείται από 110 μέλη και δραστηριοποιείται σε εκδρομές και περιηγήσεις.

Κάνουμε το χόμπι μας

Το ιστορικό κόκκινο αυτοκίνητο μάρκας Decave του 1956 ανήκει στον Γιώργο Χωριανόπουλο και όπως εξηγεί στο GRTimes.gr, το έχει αναπαλαιώσει το 2012, «και τώρα το χρησιμοποιώ για διάφορες εκδηλώσεις, για ράλι κτλ.». Ο ίδιος επισημαίνει πως διατηρεί αυτό το αυτοκίνητο καθώς και 2-3 ακόμη, κάνοντας το χόμπι του. «Είναι χόμπι, το γεγονός για να το φτιάξουμε, διαθέσαμε πολύ χρόνο, για αυτό το αυτοκίνητο μου πήρε τρία χρόνια για να το φτιάξω» προσθέτει.

Από την πλευρά του ο Νίκος Κοζανίτης, υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων της ΦΙΛΠΑ και ιδιοκτήτης μιας ιστορικής Mercedes 450 SL του 1972, 4.500 κυβικών, 8κύλινδρης, εξηγεί πως «εφόσον πιάνουν τα χέρια σου δεν είναι και τόσο κοστοβόρο’ είναι πάρα πολλοί φίλοι, άλλος είναι φανοποιός, άλλος μηχανικός, οπότε δεν είναι και τόσο κοστοβόρο για να συντηρήσεις ένα ιστορικό αυτοκίνητο.

Είναι ένα μεράκι

Για να διατηρεί κανείς ένα ιστορικό αυτοκίνητο, όπως αναφέρει από την πλευρά του ο Γιάννης Καββαδίας μέλος της Λέσχης Classic Microcars Club, χρειάζεται μεράκι. Ο ίδιος είναι ιδιοκτήτης ενός λευκού Trianof του 1984, και εξηγεί πως δεν είναι ιδιαίτερα κοστοβόρα η συντήρηση του ιστορικού οχήματος, επειδή δεν κυκλοφορεί συνέχεια, «ωστόσο προϋποθέτει να διαθέτεις χώρο για να το παρκάρεις» συμπληρώνει.

Η διαδρομή

Η εκκίνηση των ιστορικών αυτοκινήτων πραγματοποιήθηκε χθες (Κυριακή 13 Ιουνίου) από το λιμάνι της Νάξου με φόντο την Πορτάρα και διασχίζοντας το κέντρο της Χώρας τα εντυπωσιακά οχήματα κατευθύνθηκαν προς το Σαγκρί, εκεί όπου βρίσκεται ο ναός της Δήμητρας.

Κυκλαδίτικο τοπίο, ήλιος καλοκαιρινός, διάθεση ανέμελη και τα πληρώματα των ιστορικών οχημάτων κατέληξαν στο Αλυκό, όπου στο πλαίσιο του 4ου Food Experience Graviera Naxos 2021 που διοργάνωσε επί τρεις ημέρες η Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου (ΕΑΣ Νάξου) γεύτηκαν τα τυροκομικά της Νάξου με αποκορύφωμα την γραβιέρα Νάξου ΠΟΠ συνοδεία κρασιών του Ενιαίου Οινοποιητικού Αγροτικού Συνεταιρισμού Σάμου και της Ιταλικής Enoteca Regionale Emilia Romagna.

Σημειώνεται ότι στα πλαίσια των εκδηλώσεων, τον αγώνα ράλι με τα ιστορικά αυτοκίνητα διοργάνωσε ο σύλλογος «Ιστορικές Διαδρομές Οχημάτων με Ρόδες» (Ι.Δ.Ο.ΡΟ.) με την συνεργασία της Ένωσης Συμμετασχόντων σε Ολυμπιακούς Αγώνες.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ