Μητσοτάκης: Υλοποιώ τη δέσμευσή μου για τους οδικούς άξονες της Μακεδονίας

Μητσοτάκης: Υλοποιώ τη δέσμευσή μου για τους οδικούς άξονες της Μακεδονίας

«Σήμερα υλοποιούμε τη δέσμευση που ανέλαβα πριν 18 μήνες», δήλωσε από τη Θεσσαλονίκη ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ανακοινώνοντας την έναρξη κατασκευής των σύγχρονων οδικών αξόνων Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη.

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Ο πρωθυπουργός μίλησε για μία Ελλάδα που ετοιμάζεται να κάνει αναπτυξιακό άλμα στο μέλλον, μια Ελλάδα που παρά τις επιπτώσεις της πανδημίας, «κέρδισε» την αναβάθμιση του αξιόχρεου της από το διεθνή οίκο S&P, αλλά και για μία κυβέρνηση, που υλοποιεί τη δέσμευση της και με νέα μέτρα ελάφρυνσης, επιστρέφει στη μεσαία τάξη όσα της είχε στερήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Με τα δύο νέα οδικά έργα, που θα γίνουν με ΣΔΙΤ, ολοκληρώνεται το οδικό δίκτυο της Μακεδονίας, Κεντρικής και Ανατολικής, με σύγχρονες, ασφαλείς συνδέσεις και δίνονται νέες αναπτυξιακές προοπτικές στους νομούς Πέλλας και Δράμας αλλά και στις Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας όπως και Ανατ. Μακεδονίας και Θράκης.

Στην παρουσίαση που έγινε στα γραφεία της ΠΚΜ, παρόντες ήταν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, ο υφυπ. Εσωτερικών κ. Σταύρος Καλαφάτης, ο Γ.Γ Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, βουλευτές Θεσσαλονίκης, Πέλλας, δήμαρχοι Δράμας, οι Περιφερειάρχες κ.κ. Απόστος Τζιτζικώστας και Χρήστος Μέτιος και Αντιπεριφερειάρχες των περιοχών που θα γίνουν τα έργα, όπως και εκπρόσωποι τεχνικών φορέων.

Καραμανλής: Με ΣΔΙΤ και χωρίς διόδια

Παίρνοντας το λόγο ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής αναφέρθηκε στους δύο συγκεκριμένους οδικούς άξονες που σήμερα εξαγγέλθηκαν από τον Πρωθυπουργό.

Οι άξονες Θεσσαλονίκη- Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη, θα υλοποιηθούν με ΣΔΙΤ. Ο σχεδιασμός του ΥΠΟΜΕ είναι, μέσα στο καλοκαίρι να εγκριθούν από τη Διϋπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ και το φθινόπωρο να προκηρυχθεί η πρώτη φάση του διαγωνισμού. Μάλιστα, ο Υπουργός τόνισε τη δέσμευση της κυβέρνησης, σε αυτά τα έργα να μην υπάρχουν διόδια, ενώ μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής τους, ο ιδιωτικός φορέας Σύμπραξης θα έχει την ευθύνη για τη λειτουργία και τη συντήρησή τους για 27 χρόνια.

Τα έργα αυτά, πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής δεν γίνονται αποσπασματικά αλλά με βάση το σχεδιασμό της κυβέρνησης για τη Μακεδονία με επίκεντρο την πόλη της Θεσσαλονίκης.

Καραγιάννης: Τα έργα των οδικών αξόνων

Το σχέδιο του ΥΠΟΜΕ για τους δύο νέους οδικούς άξονες και τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά, παρουσίασε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης.

ε.ο. Θεσσαλονίκης- Έδεσσας: Έχει συνολικό μήκος περίπου 80 χλμ. και οι παρεμβάσεις θα αφορούν σε συνολικά περίπου 25 χλμ. Συγκεκριμένα, στην κατασκευή της παράκαμψης Χαλκηδόνας μήκους περίπου 6 χλμ. , της παράκαμψης Γιαννιτσών μήκους περίπου 9 χλμ. καθώς και των κόμβων στην Ελεούσα, στη Χαλκηδόνα, στην Παραλίμνη και στα Γιαννιτσά. Επίσης το οδικό τμήμα Μαυροβούνι- Έδεσσα, μήκους περίπου 10 χλμ., με δύο κόμβους, στο Ριζάρι και στην Έδεσσα, όπως και τις συνδέσεις με την παλιά εθνική οδό.

ε.ο Δράμας- Αμφίπολης: Αναβάθμιση, σε ορισμένα τμήματα, της υπάρχουσας κύριας αρτηρίας και σε άλλα σημεία, κατασκευή νέων τμημάτων. Η νέα κατασκευή θα αφορά κυρίως τα τμήματα από Παλαιοκώμη σε Μαυρολεύκη και, από Μαυρολεύκη σε Δράμα, συνολικού μήκους 43 χλμ.  Η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο, με αποκατάσταση του υπάρχοντος οδικού δικτύου για περίπου 13,5 χλμ. και με κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων. Με τα έργα, θα παρακαμφθούν οι οικισμοί Ροδολίβους και Πρώτης Σερρών. Το έργο περιλαμβάνει συνολικά εννέα κόμβους που θα το συνδέσουν με τις υφιστάμενες οδούς.

Σημειώνεται ότι το Θεσσαλονίκη – Έδεσσα έχει προϋπολογιστεί στα 380 εκατ. ευρώ και το Δράμα- Αμφίπολη στα 275 εκατ. ευρώ. Οι δύο άξονες θα γίνουν τελικώς με ΣΔΙΤ και το δημόσιο θα καταβάλλει στους αναδόχους πληρωμές διαθεσιμότητας. Τα ποσά είναι κατ’ εκτίμηση, καθώς θα περιλαμβάνεται και η συντήρηση σε βάθος 27 ετών. 

Τζιτζικώστας: Το έργο Θεσσαλονίκη- Έδεσσα

Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Τζιτζικώστας δήλωσε ότι η ΠΚΜ ολοκλήρωσε τις μελέτες για τις παρακάμψεις Χαλκηδόνας και Γιαννιτσών , ενώ ταυτόχρονα διεκδίκησε και εξασφάλισε πόρους για τις απαλλατριώσεις που ολοκληρώνονται. Έτσι, σε συνεργασία με το ΥΠΟΜΕ που είχε αναλάβει τη μελέτη για τη τμήμα Μαυροβούνι- Έδεσσα, το έργο πλέον είναι ώριμο, έτοιμο, για να υλοποιηθεί εναιαία από τη Θεσσαλονίκη ως την Έδεσσα.

Μέτιος: Το έργο Δράμα- Αμφίπολη

Από το δρόμο Δράμα- Αμφίπολη, συνολικού μήκους περίπου 50 χλμ., τα 14 χλμ. βρίσκονται στην Περιφέρεια Ανατ. Μακεδονία- Θράκης, αποτελεί δε για τους Δραμινούς τη συντομότερη έξοδο προς την υπόλοιπη χώρα δια της Εγνατίας Οδού, είπε ο Περιφερειάρχης κ. Χρήστος Μέτιος ο οποίος δήλωσε την ικανοποίησή του, επειδή οι μελέτες για το έργο επιστράφηκαν στην Περιφέρεια αφού η Εγνατία Οδός ΑΕ που είχε αναλάβει να τις προχωρήσει, το 2013, σε όλα τα προηγούμενα χρόνια δεν είχε κάνει το παραμικρό. Μάλιστα η όποια πρόοδος όσο οι μελέτες βρίσκονταν στην ευθύνη της Εγνατίας, έγιναν μόλις τον τελευταίο χρόνο.

Ο κ. Μέτιος υπογράμμισε ως πολύ θετική την απόφαση του Υπουργείου, να συμπεριλάβει το τμήμα Ανατ. Μακεδονίας Θράκης στο υπό δημοπράτηση έργο, μαζί με το τμήμα της Κεντρικής Μακεδονίας, για να κατασκευαστεί με ΣΔΙΤ.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ