Σωτήρης Καλυβάτσης: Η σάτιρα είναι το καλλιτεχνικό αντίβαρο σε αυτά που «τραβάμε»! (ΦΩΤΟ-VIDEO)

Σωτήρης Καλυβάτσης: Η σάτιρα είναι το καλλιτεχνικό αντίβαρο σε αυτά που «τραβάμε»! (ΦΩΤΟ-VIDEO)

Ρεπορτάζ: Αναστασία Κοσμίδου

Για τα πρώτα του καλλιτεχνικά βήματα, τη σάτιρα στην Ελλάδα, το κίνημα me too στο θέατρο, την περίοδο της πανδημίας, την «αλλαγή σελίδας» στη ζωή του, καθώς και για την παράσταση «Αρκάς: Εκτός ελέγχου», στην οποία πρωταγωνιστεί μίλησε ο δημοφιλής ηθοποιός, κωμικός και παρουσιαστής Σωτήρης Καλυβάτσης, σε μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη που παραχώρησε στο GRTimes.

Από τις γειτονιές της Θεσσαλονίκης και την επιτυχία του «Κομφούζιο» και των «ΑΜΑΝ», στις θεατρικές, κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές της πρωτεύουσας.

Το όνομα «Σωτήρης Καλυβάτσης» είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τη σάτιρα και την κωμωδία. Κι αυτό δεν είναι τυχαίο, καθώς ο αγαπητός ηθοποιός έχει «χαρίσει» άφθονο γέλιο με τα σατυρικά σκετσάκια στα οποία πρωταγωνίστησε, ενώ κατάφερε να ξεχωρίσει κατά την πολυετή καλλιτεχνική του πορεία, με τους κωμικούς ρόλους που ενσάρκωσε σε σειρές και ταινίες.

Ο Σωτήρης Καλυβάτσης «άνοιξε τα χαρτιά» του στο GRTimes σε μία αποκαλυπτική συζήτηση, κατά τη διάρκεια της οποίας αφηγήθηκε την περιπετειώδη διαδρομή του, μοιράστηκε τους προβληματισμούς του και σχολίασε φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα.

Από την κατασκήνωση της ΧΑΝΘ στο… «Κομφούζιο» και τους «ΑΜΑΝ»

«Το θέατρο και γενικότερα οι καλλιτεχνικές δραστηριότητες μπήκαν στη ζωή μου από τα παιδικά και εφηβικά μου χρόνια. Φαινόταν ότι έχω κλήση σε αυτό. Καταπιανόμουν με το θέατρο και το κουκλοθέατρο και διοργανώναμε διάφορες καλλιτεχνικές εκδηλώσεις στην κατασκήνωση της ΧΑΝΘ, όλο τον χρόνο. Στην πορεία βγήκε αβίαστα. Μετέπειτα έδωσα εξετάσεις στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, χωρίς επιτυχία. Αλλά βρεθήκαν στον δρόμο μου το “Κομφούζιο” και οι “ΑΜΑΝ” και έδεσε με πολύ ωραίο τρόπο όλη αυτή η ροπή προς το θέαμα» ανέφερε αρχικά μιλώντας για τα πρώτα του βήματα στον χώρο.

Τα πρότυπα και η σάτιρα στην Ελλάδα του 2022

«Μεγαλώσαμε με τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο. Όλες εκείνες οι ταινίες αποτέλεσαν τη βάση για να μάθουμε τι σημαίνει αυθεντική κωμωδία. Κωμικοί όπως ο Βασίλης Λογοθετίδης, ο Νίκος Σταυρίδης, ο Μίμης Φωτόπουλος και ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος ήταν μεγάλη σχολή και πηγή έμπνευσης για τη δική μας γενιά. Εγώ από μικρός έβλεπα και «ρουφούσα» κάθε μικρή λεπτομέρεια. Αυτοί οι άνθρωποι είχαν φυτεμένη τη σάτιρα μέσα τους, ένα έμφυτο χιούμορ» τόνισε μιλώντας για τα παιδικά του πρότυπα.

Όσον αφορά τη σάτιρα συμπλήρωσε ότι «το έδαφος την τελευταία δεκαετία δεν είναι πρόσφορο. Γίνονται πλέον ελάχιστες δουλειές που μπορούν να χαρακτηριστούν σατιρικές. Ολόκληρη η ανθρωπότητα βιώνει μια μεταβατική περίοδο και βλέπουμε ότι είναι πολύ περιορισμένο πλέον το αντικείμενο το οποίο μπορεί κάποιος να σατιρίσει. Είναι ανησυχητικό το ότι αντί να θίγονται τα κακώς κείμενα, κλείνουν όλο και περισσότερα στόματα. Χωρίς αμφιβολία στα δημοκρατικά πολιτεύματα πρέπει να υπάρχει σάτιρα. Η σάτιρα είναι το καλλιτεχνικό αντίβαρο σε αυτά που “τραβάμε”».

Ωστόσο ο ηθοποιός στάθηκε ιδιαίτερα αισιόδοξος για το ζήτημα, λέγοντας ότι «είναι μία συγκυρία, ένα σημείο των καιρών, θα το ξεπεράσουμε όλο αυτό κάποια στιγμή» και ερωτηθείς για τον ρόλο της κωμωδίας στη ζωή του προσθέτει «είναι το όπλο μου για να μπορώ να αντέχω τις δύσκολες καταστάσεις γύρω μου. Γενικά είμαι της άποψης ότι αν τα παίρνουμε όλα στα σοβαρά θα πρέπει να βγούμε στους δρόμους και να κοπανάμε ο ένας τον άλλον. Πιστεύω ότι όλα τα πράγματα έχουν και την θετική τους πλευρά».

Σωτήρης Καλυβάτσης

Κίνημα me too στο Ελληνικό Θέατρο: Έχω γίνει μάρτυρας περιστατικού

Σχετικά με το κίνημα me too στο ελληνικό θέατρο και γενικότερα στον χώρο του θεάματος, που έπεσε ως κεραυνός εν αιθρία μετά από το μπαράζ καταγγελιών που προηγήθηκαν στον χώρο του αθλητισμού, ο Σωτήρης Καλυβάτσης ανέφερε ότι «ακουγόντουσαν από καιρό διάφορα πράγματα αλλά εγώ δεν είχα γνώση ούτε για πρόσωπα ούτε για καταστάσεις. Έχω γίνει μάρτυρας ενός σχετικού περιστατικού αλλά όχι σε αυτό τον βαθμό, όπως οι περιπτώσεις που κατέληξαν στα δικαστήρια. Πρόκειται για ένα κοινωνικό φαινόμενο, το οποίο εντοπίζεται σε όλους τους εργασιακούς χώρους, απλώς λόγω της φύσης της δουλειάς μας (σ.σ. αναγνωρισιμότητα) προβλήθηκε περισσότερο. Εν γένει είναι μια αρχή για να αλλάξουν τα πράγματα και πολύ καλώς έγινε, ώστε αφενός οι εν δυνάμει κακοποιητές να το σκέφτονται δεύτερη φορά πριν δράσουν και αφετέρου τα άτομα που βιώνουν τέτοιες καταστάσεις να παίρνουν δύναμη και να μιλάνε».

Μετά από δύο καραντίνες …λάλησα

Ερωτηθείς για το πώς βίωσε την περίοδο της πανδημίας και στο αν ανακάλυψε κάτι καινούργιο για τον εαυτό του στην καραντίνα, επισήμανε ότι «στην καραντίνα ανακάλυψα ότι μπορώ να κάνω πολύ μεγάλη υπομονή. Κάποια στιγμή βέβαια μετά από δύο χρόνια χωρίς δουλειά λάλησα, αλλά ήρθε η στιγμή που ανεβάσαμε την παράσταση του Αρκά και ισορρόπησα κάπως. Το ίδιο συνέβη και κατά την οικονομική κρίση. Το πρώτο πράγμα που κόβει ο κόσμος από τον προϋπολογισμό του σπιτιού είναι η διασκέδαση. Έτσι και την περίοδο της πανδημίας οι καλλιτέχνες μπήκαν σε δεύτερη μοίρα. Η τέχνη και ο πολιτισμός δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως είδος πολυτελείας. Θα έπρεπε όλοι να εξασφαλίζουν κάποια χρήματα κάθε μήνα για κάνουν ψυχοθεραπεία, γιατί το θέατρο είναι ψυχοθεραπεία. Ο αείμνηστος Κώστας Βουτσάς έλεγε «το θέατρο είναι η πιο φθηνή διασκέδαση. Θα πληρώσεις μια φορά εισιτήριο, αλλά η παράσταση θα παίζει στο μυαλό σου πολλές φορές».

Η μετακόμιση στην Αθήνα και η αίσθηση ελευθερίας που του προσφέρει το ιστιοπλοϊκό σκάφος

Ο ηθοποιός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο ιστιοπλοϊκό σκάφος, το οποίο αισθάνεται ως σπίτι του και δικαίως, καθώς για μεγάλο χρονικό διάστημα αποτελούσε τη βασική κατοικία του.

«Με την ιστιοπλοΐα ασχολήθηκα από μικρός. Πάντα είχα τον καημό της θάλασσας και ονειρευόμουν να μένω σε ένα σκάφος, ώστε να μπορώ να ταξιδεύω με το σπίτι μου σε όλα τα μέρη. Σε ένα σπίτι είσαι εγκλωβισμένος μέσα στα τούβλα, ενώ στη θάλασσα έχεις τη δική σου ρότα και μια απίστευτη αίσθηση ελευθερίας» τόνισε.

Στην ερώτηση πώς πήρε την απόφαση να μετακομίσει στην Αθήνα διευκρίνισε ότι εφόσον η συνεργασία του με τον Αντώνη Κανάκη τελείωσε και η κοινή επαγγελματική τους πορεία έκανε τον κύκλο της, επέλεξε κατόπιν ώριμης σκέψης να γυρίσει σελίδα.

«Η Αθήνα είναι αδιαμφησβήτητα το κέντρο της χώρας, έχει τις περισσότερες δουλειές και θέατρα. Από την άλλη, αν έχεις λύσει το βιοποριστικό σου ζήτημα η Θεσσαλονίκη είναι ιδανικός τόπος για να ζεις» συμπλήρωσε.

Ηθοποιός, κωμικός, σατιρικός ή παρουσιαστής;

Ο Σωτήρης Καλυβάτσης ερωτηθείς ποια ιδιότητα τον χαρακτηρίζει περισσότερο, ηθοποιός, κωμικός, σατιρικός ή παρουσιαστής αναφέρει ότι «με ό,τι καταπιάνομαι και σε ό,τι συμμετέχω το κάνω με την ψυχή μου και με πολύ αγάπη. Σε ό,τι συμμετέχω πρέπει να με εκφράζει. Τα χρήματα μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα.

«Εκτός Ελέγχου»: Οι ήρωες του Αρκά ζωντανεύουν στη σκηνή

Τέλος ο κ. Καλυβάτσης μίλησε για την παράσταση στην οποία πρωταγωνιστεί, την κωμωδία «Αρκάς: Εκτός Ελέγχου», στην οποία παρουσιάζονται αυτούσια τα κείμενα του κορυφαίου Έλληνα σκιτσογράφου.

«Είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη παράσταση. Δεν έχουν παραποιηθεί τα κείμενα, υπάρχει θα λέγαμε μια νοηματική συρραφή των σκίτσων και η παράσταση είναι σαν να ξεφυλλίζεις κόμικς του Αρκά, βλέποντας τους ήρωες να ζωντανεύουν από το χαρτί στην σκηνή» είπε, ενώ συμπλήρωσε ότι «είναι μια παράσταση που αποζημιώνει τον θεατή, ο κόσμος γελάει πολύ και περνάει πολύ όμορφα και εμείς εισπράττουμε ότι το είχαν πολύ ανάγκη όλο αυτό».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η απόλυτη κωμωδία ΑΡΚΑΣ «Εκτός Ελέγχου» για δύο παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη

Η απόλυτη κωμωδία «Εκτός Ελέγχου», με τα κείμενα του Αρκά ταξιδεύει σε μία καλοκαιρινή περιοδεία!

Οι θεατρικές παραγωγές Μέθεξις παρουσιάζουν την παράσταση ΑΡΚΑΣ «Εκτός Ελέγχου» με τα κείμενα του Αρκά στο Θέατρο Κήπου της Θεσσαλονίκης τις δύο τελευταίες μέρες του Αυγούστου.

Η νούμερο ένα κωμωδία της χρονιάς, με ένα λαμπερό θίασο πρωταγωνιστών και καλλιτεχνικών συντελεστών, ύστερα από τα συνεχή sold out του χειμώνα στο «Θέατρον» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», ολοκληρώνει την καλοκαιρινή της περιοδεία στη Θεσσαλονίκη.

Παλιοί και νέοι ήρωες του Αρκά παρουσιάζονται με μοναδικό τρόπο επί σκηνής. O Σωτήρης Καλυβάτσης, ο Γιώργος Γαλίτης, η Κωνσταντία Χριστοφορίδου, ο Χρήστος Τριπόδης, ο Δημήτρης Αγοράς, τα παιδιά: Αθηνά Τριπόδη και Μανώλης Γκίνης, από τα «Τα Καλύτερα μας Χρόνια» και ο Παντελής Καναράκης συνθέτουν έναν θίασο αξιώσεων και υπόσχονται μία μοναδική θεατρική εμπειρία, προσφέροντας άφθονο γέλιο σε όλη την οικογένεια.

Σωτήρης Καλυβάτσης

Ο Αρκάς, ο σπουδαιότερος σκιτσογράφος και γελοιογράφος της εποχής μας, με την καυστική του πένα χαρίζει αφ’ ενός στους ηθοποιούς ολοκληρωμένους χαρακτήρες και εκπληκτικές ατάκες, και αφ’ ετέρου στο κοινό ένα θέαμα αδιάκοπου γέλιου και ανατροπών.

«Το κατόρθωμα του Αρκά είναι, όπως βέβαια κάθε μεγάλου γελοιογράφου, να αφηγηθεί σε τρία σκίτσα μια συνθήκη, μια σχέση, μια ανατροπή και ένα άχρηστο δίδαγμα», αναφέρει ο Κ. Γεωργουσόπουλος

Συντελεστές:

Συγγραφέας: Αρκάς Σκηνοθεσία- Διασκευή: Δημήτρης Αγοράς Βοηθός σκηνοθέτης: Χρήστος Τριπόδης Σκηνικά – Κοστούμια: Ματίνα Μέγκλα Εικαστική επιμέλεια: Θανάσης Κόκκας Creative Agency: Gridfox Παραγωγή: Μέθεξις

Πρωταγωνιστούν:
Σωτήρης Καλυβάτσης, Γιώργος Γαλίτης, Κωνσταντία Χριστοφορίδου, Χρήστος Τριπόδης, Δημήτρης Αγοράς, τα παιδιά Αθηνά Τριπόδη και Μανώλης Γκίνης και ο Παντελής Καναράκης

Πληροφορίες:
• Τρίτη 30/8 & Τετάρτη 31/8, 21:15, Θέατρο Κήπου – Θεσσαλονίκη
• Διάρκεια Παράστασης: 100 λεπτά
• Εισιτήρια: Γενική είσοδος: 18€, ανέργων – φοιτητικό: 15€, παιδικό: 10€, ομαδικό (άνω των 20 ατόμων): 12€

Πληροφορίες και κρατήσεις θέσεων:

• Ηλεκτρονική προπώληση: https://www.viva.gr/tickets/theater/arkas-ektos-elenchou/

• Στο Τ.: 2107622034

Παραγωγή: Μέθεξις

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η απόλυτη κωμωδία ΑΡΚΑΣ «Εκτός Ελέγχου» για δύο παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη

Φεστιβάλ θάλασσας 2022: Μια μοναδική θεατρική εμπειρία χάρισε ο «Αρκάς: Εκτός ελέγχου»

 

 

 

 

 

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top