Σούπερ μάρκετ: Το GRTimes στην «καρδιά» των online παραγγελιών (VIDEO)

Σούπερ μάρκετ: Το GRTimes στην «καρδιά» των online παραγγελιών (VIDEO)

Ρεπορτάζ: Στράτος Λούβαρης

Ώρα 9.30 το πρωί. Μπορεί η χώρα να βρίσκεται σε lockdown, η τηλεργασία να έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και οι περισσότεροι να «μένουνε σπίτι», ωστόσο κάποιοι συνεχίζουν να φροντίζουν να μη λείπει τίποτα από κανένα τραπέζι σπιτιού, όπου και αν αυτό βρίσκεται.

Ο λόγος για τους εργαζομένους στα σούπερ μάρκετ, οι οποίοι βρίσκονται καθημερινά επί ποδός και δε σταματούν να προσφέρουν. Κάποιοι τους λένε «αφανείς ήρωες», αφού η πανδημία μπορεί να έφερε τα «πάνω κάτω» στην καθημερινότητα όλων, σε πολλούς και διαφορετικούς τομείς, όμως η ανάγκη να υπάρχουν τα απαραίτητα αγαθά σε ένα νοικοκυριό ποτέ δεν έπαψε να υφίσταται, με αποτέλεσμα να είναι πιο αναγκαίοι από ποτέ.

Σήμερα, ιδιαίτερα από την έναρξη της πανδημίας και μετά, όλο και περισσότεροι είναι οι καταναλωτές που επιλέγουν να ψωνίσουν από το σούπερ μάρκετ μέσω διαδικτύου, όχι μόνο γιατί μειώνουν τις πιθανότητες να εκτεθούν στον ιό, αλλά γιατί τους «έχει λύσει τα χέρια». Έτσι, πολλοί είναι οι εργαζόμενοι που έχουν εκπαιδευτεί για να φροντίζουν όλα να κυλούν γρήγορα, αποτελεσματικά και με ασφάλεια, για να μπορεί ο καθένας να έχει στην πόρτα του σπιτιού του ό,τι επιθυμεί, χωρίς να χρειαστεί να μετακινηθεί.

Πώς γίνεται όμως η προετοιμασία των παραγγελιών και ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείται έως ότου τα προϊόντα φτάσουν στην πόρτα μας; Τί επιλέγουν οι καταναλωτές; Ποιός είναι ο χρόνος παράδοσης και ποια είναι τα «έξτρα» οφέλη; Έχουν αυξηθεί οι ηλεκτρονικές παραγγελίες σε σύγκριση με το πρώτο lockdown;

Το GRTimes.gr βρέθηκε σε ένα από τα μεγαλύτερα υποκαταστήματα γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ, ακολουθώντας, όπως θα δείτε στο βίντεο, για μερικές ώρες τους εργαζομένους και «αποσπώντας» απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα.

Λίγο πριν τις 10.00 οι παραγγελίες στο κατάστημα που βρίσκεται στην Ανατολική Θεσσαλονίκη έχουν ξεκινήσει ήδη να φθάνουν και οι εξειδικευμένοι στην προετοιμασία των ηλεκτρονικών παραγγελιών εργαζόμενοι βρίσκονται από νωρίς με τα ειδικά μηχανήματα στα χέρια, γνωστά ως «scanner», τοποθετώντας το κάθε προϊόν με ιδιαίτερη προσοχή στο καρότσι και διαγράφοντάς το παράλληλα από τη λίστα τους.

«Η στροφή στις ηλεκτρονικές αγορές είναι μεγάλη και οι επισκέψεις στα καταστήματα αντικαθίσταται σιγά σιγά από τις ηλεκτρονικές παραγγελίες, οι οποίες εκτελούνται από εμάς με τις ίδιες προδιαγραφές ασφάλειας και υγιεινής που έχουμε στο φυσικό δίκτυο καταστημάτων και μεταφέρονται στον πελάτη με τον πιο ασφαλή τρόπο» θα πει στο GRTimes.gr, ο Διευθυντής Πληροφορικής του «Μασούτη», Σάββας Τορτοπίδης, ο οποίος ανέλαβε να μας ξεναγήσει και να μας λύσει τις απορίες.

Λίγο αργότερα, αφήνοντας τα ράφια των συσκευασμένων προϊόντων, αφού πρώτα η υπάλληλος πήρε από εκεί όσα έγραφε η λίστα, κατευθυνθήκαμε στη μαναβική και το κρεοπωλείο. Παραλαμβάνοντας το κρέας που έχει φροντίσει να συσκευάσει ο εργαζόμενος πίσω από τον πάγκο, αρχικά το τοποθετεί στο καρότσι και έπειτα σε ελάχιστο χρόνο σε ειδικό δοχείο για να διατηρηθεί και να μεταφερθεί στον πελάτη σε άψογη κατάσταση.

Άλλωστε, όπως τόνισε ο κ. Τορτοπίδης, οι καταναλωτές που παραγγέλνουν ηλεκτρονικά δεν έπαψαν να προτιμούν και να βάζουν στο ψηφιακό καλάθι φρέσκα προϊόντα, καθώς «μας εμπιστεύονται και γνωρίζουν εκ των προτέρων ότι θα τα παραλάβουν σε εξαιρετική ποιότητα, όπως δηλαδή αν τα έπαιρναν από το φυσικό κατάστημα». Σημείωσε δε, πως οι προτιμήσεις σε προϊόντα δεν έχουν αλλάξει κατά τη διάρκεια του lockdown και ότι όλο και περισσότεροι προτιμούν τις ηλεκτρονικές παραγγελίες.

Με μία γρήγορη ματιά στα καρότσια που γεμίζουν οι υπάλληλοι, εύκολα θα διαπιστώσει κανείς ότι δε λείπει τίποτα από όσα αγοράζει ένας καταναλωτής με τον «κλασικό τρόπο». Μακαρόνια, ρύζι, γάλα, εξάδες με εμφιαλωμένα νερά, λάδι, καφές, σκόνη πλυντηρίου, προϊόντα μαναβικής, κρεατικά και αλλαντικά, είναι μόνο μερικά από αυτά που επιλέγονται σήμερα με ηλεκτρονικό τρόπο και ο καθένας μπορεί να παραλάβει στο σπίτι του.

Όπως θα μας ενημερώσει ο κ. Τορτοπίδης, οι πελάτες που ήρθαν κατά το πρώτο lockdown, όχι μόνο έμειναν, αλλά αυξήθηκαν σημαντικά. Σε αυτό έπαιξε πολύ μεγάλο ρόλο, η σταθερή ποιότητα και η ευκολία που προσφέρει η υπηρεσία αλλά και ο γρήγορος χρόνος παράδοσης, αφού, υπό κανονικές συνθήκες, οι παραγγελίες ετοιμάζονται, τοποθετούνται στο όχημα μεταφοράς και φτάνουν στην πόρτα του καταναλωτή μέσα σε δύο ώρες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, το πρώτο εξάμηνο του 2020, οι online παραγγελίες στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 150%, όπως επισημαίνεται σε μελέτη της Ira, μία τάση που φαίνεται πως ήρθε για να μείνει στην αγορά, καθώς παρουσιάζει ιδιαίτερη αύξηση.

Ενδεικτικό της εμπιστοσύνης που δείχνουν οι καταναλωτές στον ψηφιακό τρόπο παραγγελίας είναι, ότι στην αλυσίδα «Μασούτης» τον μήνα Οκτώβριο – κατά τον οποίο δεν ήταν σε ισχύ αυστηρά μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας – καταγράφηκαν πολλές περισσότερες παραγγελίες από τον Απρίλιο που υπήρχε ο περιορισμός κυκλοφορίας. Σε αυτό έπαιξε μεγάλο ρόλο ότι σε λιγότερο από δέκα λεπτά μπορεί ο καθένας να έχει τοποθετήσει στο καλάθι του τα αγαθά και να ολοκληρώσει την παραγγελία του, είτε μέσω υπολογιστή είτε από την εφαρμογή που «τρέχει» σε κινητές συσκευές. Μάλιστα, με το πλήθος δυνατοτήτων που προσφέρονται, όπως είναι για παράδειγμα το ιστορικό προηγούμενων παραγγελιών και η αναζήτηση συγκεκριμένων προϊόντων, η διαδικασία γίνεται ακόμη πιο γρήγορη.

Χάρη στην ευκολία χρήσης που προσφέρει η online υπηρεσία ακόμα και άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας ή μη εξοικειωμένοι με την τεχνολογία επιλέγουν να παραγγείλουν ηλεκτρονικά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ότι ο γηραιότερος πελάτης του eshop.masoutis είναι άνδρας 89 ετών, χωρίς να αποτελεί τη μοναδική περίπτωση ηλικιωμένου.

Οι τηλεφωνικές παραγγελίες

Μπορεί οι online παραγγελίες να κερδίζουν συνεχώς έδαφος, ωστόσο δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές που επιλέγουν να δώσουν τηλεφωνικά τη δική τους λίστα προϊόντων και στη συνέχεια να παραλάβουν κατ’ οίκον τα ψώνια τους.

Περίπου στις 11.00, το GRTimes.gr βρέθηκε στην «καρδιά» της εξυπηρέτησης πελατών της γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ, ούτως ώστε να δει από κοντά πως πραγματοποιείται η συγκεκριμένη διαδικασία.

«Eshop Μασούτης, καλημέρα σας» θα ακούσουμε πολύ γρήγορα να λέει ο Κώστας, σηκώνοντας μία από τις τηλεφωνικές γραμμές που χτυπούν. Μετά από λίγα δευτερόλεπτα θα τον δούμε να προσθέτει το ένα προϊόν μετά το άλλο στο ψηφιακό καλάθι του πελάτη.

Λόγω της αυστηρής τήρησης προσωπικών δεδομένων που ακολουθεί η εταιρεία, έχουμε τη δυνατότητα να ακούσουμε μόνο όσα λέει ο εξειδικευμένος υπάλληλος. Ωστόσο, εύκολα καταλαβαίνουμε ότι ο πελάτης που επικοινωνεί τηλεφωνικά ρωτά για το αν υπάρχει το συγκεκριμένο προϊόν σε προσφορά. Ο Κώστας τον ενημερώνει αμέσως και στη συνέχεια του λέει για τις διαθέσιμες ώρες παράδοσης την ημέρα που ζήτησε, αλλά και για το συνολικό κόστος της παραγγελίας.

Στο ίδιο μοτίβο είναι και οι υπόλοιπες κλήσεις που δέχεται η εξυπηρέτηση πελατών με το προσωπικό να προσφέρει τη βοήθειά του σε ό,τι ζητούν οι πελάτες.

Πέρα από τη διανομή κατ’ οίκον, η εταιρεία παρέχει τη δυνατότητα να κάνει κάποιος ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά την παραγγελία του και να την παραλάβει ο ίδιος από το κατάστημα μόλις είναι έτοιμη. Έτσι, ο χρόνος που θα χρειαστεί να περιμένει, μόλις μπει στο σούπερ μάρκετ, δε θα ξεπερνά τα πέντε λεπτά.

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ