Ταχιάος: Δεν αποκλείεται δεύτερη γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης – Τσαπρούνης: 30 Νοεμβρίου κόβουμε το 1ο εισιτήριο του Μετρό

Ταχιάος: Δεν αποκλείεται δεύτερη γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης – Τσαπρούνης: 30 Νοεμβρίου κόβουμε το 1ο εισιτήριο του Μετρό

Ρεπορτάζ: Βάσω Βεγίρη

Έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης στις 30 Νοεμβρίου 2024 προανήγγειλαν ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νικόλαος Κουρέτας και ο Γενικός Διευθυντής Επικοινωνίας της Intrakat, Γιώργος Τσαπρούνης, ενώ επίσης ο κ. Κουρέτας ανέφερε ότι ίσως χρειαστεί και δεύτερη γραμμή του Μετρό, προοπτική που δεν απέκλεισε στη συνέχεια και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος.

Από το βήμα, αναλυτικότερα, του 18ου Πολυσυνεδρίου «Καινοτομία & Ανάπτυξη», ο κ. Κουρέτας τόνισε μεταξύ άλλων ότι σύντομα θα παρουσιαστούν από τον Υφυπουργό κ. Ταχιάο σε συνέδριο στη Θεσσαλονίκη τα πορίσματα της Συγκοινωνιακής Μελέτης που εκπονήθηκε για την πόλη και ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2024, βάσει της οποίας θα διεκδικηθούν χρηματοδοτήσεις από ευρωπαϊκά ταμεία ή την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και θα αποδεικνύεται η σκοπιμότητα κάθε έργου της επόμενης εικοσαετίας, ενώ θα δώσει τις βάσεις για σωστό σχεδιασμό για οποιαδήποτε επέκταση του Μετρό και αν καλύπτει τις μελλοντικές ανάγκες μια γραμμή ή αν πρέπει να γίνει και δεύτερη γραμμή και πρόσθεσε ότι ίσως χρειαστεί μια δεύτερη γραμμή.

Την προοπτική αυτή δεν απέκλεισε στη συνέχεια και ο κ. Ταχιάος, ερωτηθείς σχετικά στο πλαίσιο του συνεδρίου, ενώ ερωτηθείς για το αν θα ακολουθήσει επέκταση προς το αεροδρόμιο απάντησε ότι μελετητικά αποδεικνύεται ότι η πραγματική ζήτηση υπάρχει από την περιοχή του Ευόσμου και γενικότερα του άξονα Εύοσμος-Κορδελιό-Αμπελόκηποι και ότι πρώτος στόχος είναι οι διαθέσιμες πιστώσεις να διατεθούν για τις μετακινήσεις της δυτικής Θεσσαλονίκης.

Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα λειτουργίας της βασικής διαδρομής του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Κουρέτας ανέφερε ότι στόχος είναι η λειτουργία της στις 30 Νοεμβρίου, με τον κ. Τσαπρούνη λίγο μετά να δηλώνει από την πλευρά του ότι «το Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2024 κόβουμε το πρώτο εισιτήριο του Μετρό» και ότι η επέκταση προς Καλαμαριά θα λειτουργήσει τον Μάιο του 2025.

Ο συνδυασμός του Μετρό με το Flyover, όπως πρόσθεσε επίσης ο κ. Κουρέτας, θα έχουν αποτέλεσμα το 20230 να «πρασινίσουν» οι δρόμοι της Θεσσαλονίκης που σήμερα είναι κατακόκκινοι, όσον αφορά το κυκλοφοριακό τους φορτίο.

Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι ο κ. Τσαπρούνης τόνισε εκ μέρους της Intrakat ότι ο κάθετος οδικός άξονας σύνδεσης της Ξάνθης με τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα θα ολοκληρωθεί εντός του 2024 και ότι ο φράκτης του Έβρου προχωρά και θα ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος, με το 505 του έργου να έχει ήδη εκτελεστεί.

ΟΑΣΘ

Όσον αφορά στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης, τόνισε ότι η επόμενη ημέρα έχει ήδη ξεκινήσει και αναφερόμενος στην εξαγγελθείσα ολοκλήρωση της εκκαθάρισης του παλιού ΟΑΣΘ διαβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας για τους εργαζόμενους και δεν απειλείται καμία θέση εργασίας.

Παράλληλα γνωστοποίησε ότι εκτός από τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που έχει ήδη παραλάβει ο ΟΑΣΘ και θα δοθούν στην κυκλοφορία – όπως σημείωσε – στα μέσα Μαΐου, στο επόμενο διάστημα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα βγάλει πρόσκληση διαγωνισμού για την προμήθεια 750 λεωφορείων νέων τεχνολογιών (δηλαδή κινούμενα με υδρογόνο, φυσικό αέριο ή ηλεκτρικά), εκ των οποίων τα 250 θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη, προβλέποντας την ολοκλήρωση του εν λόγω διαγωνισμού σε μια διετία.

Στο μεσοδιάστημα ο ΟΑΣΘ θα προβεί, όπως δήλωσε ο κ. Ταγγίρης, σε άλλο διαγωνισμό για προμήθεια μέσω leasing 150 λεωφορείων νεότερων από τα παλιά λεωφορεία που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους της πόλης και θα γίνουν και άλλες 40 προσλήψεις οδηγών, πέραν ων 150 που προσελήφθησαν πρόσφατα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Κωνσταντινίδης: Η Β. Ελλάδα πρωταγωνίστρια στην καινοτόμο ανάπτυξη

Σκρέκας: Η καινοτομία είναι η ατμομηχανή που θα πάει τη χώρα μπροστά (ΦΩΤΟ-VIDEO)

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top