Θεσσαλονίκη Μαζί: Ανοιχτό εργαστήρι-διαβούλευση για τον κυκλοφοριακό σχεδιασμό και την κινητικότητα

Θεσσαλονίκη Μαζί: Ανοιχτό εργαστήρι-διαβούλευση για τον κυκλοφοριακό σχεδιασμό και την κινητικότητα

Ρεπορτάζ: Δέσποινα Αθανασιάδη

Ανοικτό εργαστήρι διαβούλευσης για τον κυκλοφοριακό σχεδιασμό και την κινητικότητα στη Θεσσαλονίκη με τη συμμετοχή φορέων της πόλης διοργάνωσε η παράταξη Θεσσαλονίκη Μαζί σήμερα στην αίθουσα «Αιμίλιος Ριάδης» στη ΔΕΘ.

Η επικεφαλής της παράταξης και υποψήφια Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κατερίνα Νοτοπούλου υπογράμμισε ότι η Θεσσαλονίκη έχει ανάγκη από έναν ολιστικό σχεδιασμό και πολιτική βούληση συμπληρώνοντας πως με την έλευση του Μετρό πρέπει να υπάρξει ένας σοβαρός σχεδιασμός για μία πόλη φιλική στο περιβάλλον, έξυπνη και προσβάσιμη σε όλους.

«Θέλουμε να δημιουργήσουμε μια πόλη προσβάσιμη παντού, ισότιμα για όλους τους χρήστες, αναβαθμίζοντας τους όρους της βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Ενισχύοντας τον ρόλο των δημόσιων μεταφορών έναντι των υπολοίπων μέσων μεταφοράς.

Να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε έργα λαμβάνοντας υπόψη τις βασικές κατευθύνσεις της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και ανθεκτικότητας της πόλης. Με πρωταρχικούς στόχους την ποιότητα ζωής, την υγεία και την ποιότητα του περιβάλλοντος και την βιωσιμότητα.

Να επιτύχουμε τον συντονισμό των αρμόδιων φορέων σχεδιασμού και των διάφορων ειδικών σχεδίων.

Να υλοποιήσουμε προτάσεις ρεαλιστικές και τεκμηριωμένες επιστημονικά» τόνισε η Κατερίνα Νοτοπούλου στην τοποθέτησή της.

Στη διαβούλευση συμμετείχαν οι Θανάσης Παππάς Αντιδήμαρχος Δήμου Θεσσαλονίκης, εκπρόσωπος της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, εκπρόσωπος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, Γ.Δώσσας , ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς, ο Διευθ.Σύμβουλος του ΟΣΕΘ Ι.Τσιωνάς, ο Διευθ. Σύμβουλος της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ Α.Σχίζας και ο Ευ.Χατζηπανταζής, η πρ.της ΜΑΘ ΑΕ Γ.Ρανέλλα, η Διευθ. Ερευνών του ΙΜΕΤ Γ.Αϋφαντοπούλου, ο Καθ.Τμήματος Πολ.Μηχανικών Π.Παπαϊώννου, ο Φ.Μπίμπασης μέλος του ΔΣ του ΚΕΑΤ, ο Κλ.Λεοντιάδης πρ.σωματείου TAXI.

Οι ΒΑΣΙΚΟΙ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΙ μας και οι προτάσεις μας

ü Η βιώσιμη αστική κινητικότητα δημιουργεί τις συνθήκες ώστε οι άνθρωποι να κινούνται ελεύθερα με βιώσιμο τρόπο και σεβασμό προς το περιβάλλον μέσα σε ένα πλαίσιο υποδομών και συνθηκών που προωθεί την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, χωρίς να υπονομεύει την ικανότητα των μελλοντικών γενεών για κάλυψη των αναγκών τους και το δικαίωμα τους για καθημερινές βιώσιμες μετακινήσεις.

ü Δημιουργούμε μια πόλη προσπελάσιμη παντού, ισότιμα για όλους τους χρήστες, αναβαθμίζοντας τους όρους της βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Σχεδιάζουμε ολιστικά και συνεργατικά τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, ενισχύοντας τον ρόλο τους έναντι των υπολοίπων μέσων μεταφοράς.

ü Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε έργα λαμβάνοντας υπόψη τις βασικές κατευθύνσεις της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και ανθεκτικότητας της πόλης. Με πρωταρχικούς στόχους την ποιότητα ζωής, την υγεία και την ποιότητα του περιβάλλοντος, την κοινωνική δικαιοσύνη και την βιωσιμότητα.

ü Επιδιώκουμε τον συντονισμό των αρμόδιων φορέων υπερκείμενου σχεδιασμού, του ΣΒΑΚ και των σχεδίων σε επίπεδο “ενεργής πόλης” – πολεοδομικού συγκροτήματος. Σύνδεση χρήσεων γης και κινητικότητας καθώς και χρονικός συντονισμός μεταξύ των διαφόρων σχεδίων π.χ. ΓΠΣ, ΕΧΣ και ΣΒΑΚ.

ü Η υλοποίηση προτάσεων ρεαλιστικών και τεκμηριωμένων επιστημονικά, αποτελεί την καλύτερη υπηρεσία μας στην πόλη και τους δημότες.

ü Το ΙΧ προοπτικά, δεν έχει θέση στο κέντρο της πόλης. Αυτό είναι ένας οραματικός στόχος, για τη Θεσσαλονίκη, με δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, Μετρό, θαλάσσια αστική συγκοινωνία, ποδηλατόδρομους με έμφαση στα ‘καθαρά’ μέσα μεταφοράς (ηλεκτροκίνηση) που πρέπει να κατευθύνει τη σκέψη και τις ενέργειες μας.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Δημόσιες Συγκοινωνίες

ü Η πόλη θα κληθεί να διαχειριστεί μία μεγάλη αλλαγή στις κυκλοφοριακές συνθήκες, τη λειτουργία του μετρό.

ü Παρεμβαίνουμε στον άξονα του μετρό για την ολοκλήρωσή του με τα υπόλοιπα φιλικά στο περιβάλλον μέσα μεταφοράς, χωροθετώντας σταθμούς μετεπιβίβασης στα όρια του Δήμου (Στ. Ν. Ελβετίας) στην Ε΄ κοινότητα και εκτός (διαδημοτική συνεργασία).

ü Συμβάλλουμε στον επανασχεδιασμό των λεωφορειακών γραμμών και την χωροθέτηση των στάσεων.

ü Συμμετέχουμε ενεργά στον ΟΣΕΘ και τον ΟΑΣΘ (ΑΣΥΘ), για την ανανέωση του με ηλεκτροκίνητα οχήματα και τον καλύτερο σχεδιασμό του μεταφορικού έργου

ü Φροντίζουμε τις λεωφορειολωρίδες και φτιάχνουμε σύγχρονες υποδομές.

ü Φτιάχνουμε σύγχρονες στάσεις, που προσφέρουν ενημέρωση και καινοτόμες υπηρεσίες στους πολίτες.

ü Δημιουργούμε χώρους στάσης και χώρους στάθμευσης για τα ΤΑΞΙ και όπου δεν είναι εφικτό, αξιοποιούμε τεχνολογικές εφαρμογές για την διαχείριση της αναμονής.

ü Στηρίζουμε την ολοκλήρωση της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας

Στάθμευση

ü Στρατηγικός στόχος μας είναι η μείωση της χρήσης του ΙΧ. Αν οι μετακινούμενοι πειστούν και διευκολυνθούν να χρησιμοποιήσουν τις δημόσιες συγκοινωνίες ή άλλα μέσα μεταφοράς και όχι το αυτοκίνητό τους για την μετακίνηση τους στη κεντρικές περιοχές, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την μείωση των απαιτούμενων χώρων στάθμευσης.

ü Προτάσσουμε την αξιοποίηση του δημόσιου χώρου με όρους βελτίωσης της ποιότητας ζωής των κατοίκων, αλλά μεριμνούμε για τις ανάγκες στάθμευσης στο πλαίσιο του κυκλοφοριακού σχεδιασμού της πόλης.

ü Εκμεταλλευόμαστε πλήρως χώρους περιμετρικά της πόλης, που δεν μπορούν να αποκτήσουν άλλη χρήση και διασύνδεση τους με το κέντρο (mini bus), όπως το στρατόπεδο Μυστακίδη δυτικά και τα παρκινγκ του δήμου (Κουντουριώτου) και του συνεδριακού κέντρου Ι. Βελλίδης.

ü Προτεραιοποιούμε την κατασκευή τριών υπόγειων parking κατά μήκος της Λ. Μ. Αλεξάνδρου, στον άξονα Ποσειδωνίου – Μ. Μουσικής.

ü Δίνουμε κίνητρα για την εκμετάλλευση ιδιωτικών/δημόσιων χώρων με σύγχρονα συστήματα προσαρμοζόμενης στάθμευσης.

ü Επανασχεδιάζουμε το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης στον κεντρικό τομέα της πόλης, αναλύοντας τα δεδομένα από την υφιστάμενη λειτουργία του.

Πόλη και ποδήλατο

ü Δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων σε κεντρικούς αλλά και δευτερεύοντες οδικούς άξονες.

ü Ιδιαίτερα με την ανάπτυξη των σταθμών του μετρό, δημιουργούμε ειδικές συνθήκες για μεταφορά ποδηλάτων στο μετρό και στάθμευση ποδηλάτων στους σταθμούς (μετεπιβίβαση).

ü Απελευθερώνουμε δημόσιο χώρο ώστε να εξασφαλίζονται συνεχή δίκτυα ποδηλατοδρόμων και εκπονούμε μελέτες ανάπλασης για αισθητική και περιβαλλοντική αναβάθμιση του αστικού ιστού και ανάδειξη ποιοτικών διαδρομών ποδηλάτου.

ü Συμμετέχουμε ενεργά στην καμπάνια για την ευαισθητοποίηση των πολιτών στο θέμα του οφέλους χρήσης ποδηλάτων σε βάρος του αυτοκινήτου.

Έξυπνη κινητικότητα

ü Αξιοποιούμε την τεχνολογία για να προσφέρουμε γρήγορες, ποιοτικές και οικονομικές μετακινήσεις (μέσω έξυπνων εφαρμογών ομαδικής χρήσης αυτοκινήτου) και προωθούμε εναλλακτικά μέσα μετακίνησης, με έμφαση στην μαζική χρήση ηλεκτροκίνητων μέσων (ποδηλάτων)

ü Ενεργοποιούμε το γραφείο μετακινούμενου και δημιουργούμε ιστότοπο για την παροχή συνδυαστικών, πολυτροπικών προτάσεων μετακίνησης

ü Ορίζουμε , Υλοποιούμε, επιτηρούμε και υποστηρίζουμε με την τεχνολογία (έξυπνες διαβάσεις πεζών) δίκτυο βασικών «διαδρομών πεζών» στη πόλη.

Αστικές διανομές

ü Εκπονούμε σχέδιο αστικών βιώσιμων διανομών σε συνεργασία με τους όλους τους φορείς, αξιοποιώντας ‘έξυπνα’ συστήματα εφοδιαστικής αλυσίδας (Smartlogistics), με έμφαση στις μηδενικές εκπομπές ρύπων (‘Καθαρή’ διανομή).

Υποδομές πόλης – ήπιες παρεμβάσεις

ü Αναβαθμίζουμε τις υποδομές του πεζοδρομίου ώστε να γίνουν τα πεζοδρόμια «σεβαστά» από όλους. Σχεδιάζουμε μια πόλη φιλική. Δίνουμε προτεραιότητα στον ευάλωτο χρήστη της οδού, σχεδιάζοντας τις κατάλληλες υποδομές, ώστε να δίνεται η δυνατότητα στους χρήστες με ειδικές απαιτήσεις να κυκλοφορούν ανεμπόδιστα στην πόλη.

ü Σεβόμαστε τους δημόσιους χώρους, την παραλία, τους πεζοδρόμους και τα πεζοδρόμια, με προτεραιότητα στους πεζούς και δωρεάν χώρους αναψυχής όπως παγκάκια, χώρους πικνίκ, γρασίδι κλπ. Η παραχώρηση δημόσιου χώρου σε επιχειρήσεις εστίασης και αναψυχής, τα γνωστά τραπεζοκαθίσματα, γίνονται με φειδώ και συγκεκριμένους κανόνες

ü Σχεδιάζουμε και θα υλοποιήσουμε συνεργατικά με τους αρμόδιους φορείς, δημόσιες αρχές και ερευνητικά κέντρα, σύγχρονα προγράμματα κυκλοφοριακής αγωγής και ενημέρωσης, για τα παιδιά, αλλά και για τους ενήλικες χρήστες.

ü Εφαρμόζουμε πρωτοβουλίες και καμπάνιες υποστήριξης της πεζοπορίας στο αστικό περιβάλλον.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top