Γ. Τόσκας: Εποπτικός και συντονιστικός ο ρόλος του ΟΣΕΘ

Γ. Τόσκας: Εποπτικός και συντονιστικός ο ρόλος του ΟΣΕΘ

Στον πολύπλευρο και ουσιαστικό ρόλο που διαδραματίζει ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας μιλώντας στην εκπομπή «SamTimes» της WebTv του GRTimes.gr και τη δημοσιογράφο Μαρία Σαμολαδά.

«Ο ρόλος μας είναι άκρως συντονιστικός και εποπτικός. Σχεδιάζουμε, αναπτύσσουμε, προγραμματίζουμε και εποπτεύουμε την αστική συγκοινωνία την οποία σήμερα εκτελούν ο ΟΑΣΘ, αλλά και οι υπεργολάβοι που πλέον υπάρχουν ως αρωγοί, δηλαδή τα ΚΤΕΛ», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τόσκας, τονίζοντας πως μέλημα του ΟΣΕΘ είναι η αναδιοργάνωση με ένταξη στο σύστημα «ενός σπουδαίου μέσου, του μετρό Θεσσαλονίκης», καθώς, επίσης, του προαστιακού σιδηρόδρομου και της θαλάσσιας συγκοινωνίας.

Ο κ. Τόσκας αναφέρθηκε στα πρώτα βήματα της νέας διοίκησης του ΟΣΕΘ κατά την ανάληψη των καθηκόντων της πριν από ένα χρόνο, όταν είχε να αντιμετωπίσει το μεγάλο πρόβλημα της αδυναμίας του ΟΑΣΘ να εξυπηρετήσει το επιβατικό κοινό. «Ο σχεδιασμός μας, μαζί με το Υπουργείο Υποδομών, ήταν σε fast forward», είπε χαρακτηριστικά, περιγράφοντας τη γρήγορη διαδικασία ώστε «να μπορέσουμε να ενισχύσουμε το στόλο και να στηρίξουμε το έργο του Οργανισμού με νέους παρόχους, που ήταν τα ΚΤΕΛ, με επικεφαλής το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης».

Ακόμη, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στον μεγάλο διαγωνισμό του ΥΠΟΜΕ που αναμένεται στις αρχές του 2021 για την προμήθεια 200-250 οχημάτων αστικής συγκοινωνίας για τη Θεσσαλονίκη, τα οποία θα είναι «όλα νέα, σύγχρονα και αρκετά εξ αυτών ηλεκτροκίνητα».

Επίσης, έως τα τέλη του Ιανουαρίου 2021 θα έχει προστεθεί στο σύστημα το σύνολο των 180 μισθωμένων από τον ΟΑΣΘ λεωφορείων, με προοπτική και για δεκάδες επιπλέον μισθωμένων με πρωτοβουλίες του ΟΑΣΘ.

«Εύκολο» έργο ο προαστιακός

Για τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την ανάπτυξή του προς τα Δυτικά υπογράμμισε πως είναι «ευχή και όνειρο πολλών» προσθέτοντας πως αυτό μπορεί να προχωρήσει σχετικά εύκολα «πατώντας» στις υφιστάμενες υποδομές και σιδηροδρομικές γραμμές, ενώ εύκολα μπορούν να δημιουργηθούν νέες πλατφόρμες για τις στάσεις επιβίβασης. Έχει μεγάλη σημασία η σύνδεση του με το σταθμό των ΚΤΕΛ «Μακεδονία»..

Μάλιστα το συγκεκριμένο έργο μπορεί να «δέσει» με την 1η προβλήτα του λιμανιού και με τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και να «κουμπώσει» με το μετρό, καθώς «ο Θεσσαλονικιός είναι έτοιμος να δεχτεί τη συνθήκη τής μετεπιβίβασης από τον προαστιακό στο μετρό, από το αστικό λεωφορείο ή το ΙΧ του στο μετρό ή το αντίστροφο».

Με μετρό και αστικά το 2023

«Κάπου στο 2023 θα μπορέσουμε να δούμε τη διαλειτουργικότητα του μετρό», εκτιμά ο κ. Τόσκας προσθέτοντας πως την ίδια χρονιά η πόλη θα διαθέτει τουλάχιστον 450 οχήματα για την αναδιαρθρωμένη αστική συγκοινωνία τα οποία μαζί με το μετρό θα μπορούν να συμβάλουν στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Επίσης, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ μίλησε για τον πλήρη ψηφιακό εκσυγχρονισμό του έργου της αστικής συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης, το ηλεκτρονικό εισιτήριο καθώς και για άλλα έργα που είναι σε εξέλιξη όπως οι μελέτες και διαδικασίες οργάνωσης τερματικού σταθμού του μετρό στη Ν. Ελβετία όπου θα υπάρχει χώρος μετεπιβίβασης και στάθμευσης για ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ, ΙΧ και ΤΑΞΙ.

Επέκταση μετρό και flyover

Ο κ. Τόσκας αναφέρθηκε επίσης στην προοπτική επέκτασης του μετρό στα δυτικά που «είναι απαραίτητο να γίνει», στο flyover «που είναι δύσκολο εγχείρημα» αλλά ήδη το κατασκευαστικό ενδιαφέρον μεγάλων ομίλων δείχνει ότι ως τεχνικοί «θα αποδείξουμε ότι όλα λύνονται όταν υπάρχει σωστός σχεδιασμός» και το οποίο θα εξυπηρετήσει σε μεγάλο βαθμό, «καθώς θα παραλάβει σημαντικό κυκλοφοριακό φόρτο από την περιφερειακή οδό» ενώ θα μειωθούν και τα ατυχήματα.

Θαλάσσια συγκοινωνία…

Μίλησε ακόμη για τη θαλάσσια συγκοινωνία την οποία «έχει αγκαλιάσει ως έργο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής» και μαζί με τον πρόεδρο του ΟΣΕΘ κ. Καλογερούδη «θεωρούμε πως είναι το επόμενο σημαντικό έργο για τη Θεσσαλονίκη».

… ΔΕΘ και τελεφερίκ

Αναφερόμενος στο πολύπλευρο σχέδιο ανάπλασης της ΔΕΘ, ο Διευθύνων του ΟΣΕΘ τόνισε την ανάγκη να αντιμετωπιστούν οι όποιες παρελκόμενες κυκλοφοριακές επιπτώσεις στην καρδιά της πόλης, με «βήματα τολμηρά, αλλά προσεκτικά, κατόπιν υποδείξεων και προτάσεων μιας σοβαρής κυκλοφοριακής μελέτης», ώστε να μη δημιουργηθεί για χρόνια ακόμη μια «πληγή» στο κέντρο της πόλης που προσμένει το μετρό για χρόνια αλλά είναι ήδη αντιμέτωπο με την έλλειψη χώρων στάθμευσης.

Ο κ. Τόσκας αναφέρθηκε και στην πρόταση που έχει κατατεθεί στην προηγούμενη δημοτική αρχή από ιδιώτη για τη δημιουργία και λειτουργία τελεφερίκ που θα συνδέει το κέντρο με την περιοχή του Θεάτρου Δάσους και βόρειες οικιστικές ζώνες. Όπως είπε, και η σημερινή διοίκηση του δήμου είναι έτοιμη να αγκαλιάσει το έργο, ενώ ο ίδιος δήλωσε υποστηρικτής του, καθώς «αν προχωρήσει με σωστά βήματα θα είναι πάρα πολύ σημαντικό για τη θέαση και τουριστική ανάδειξη κομματιού του οικιστικού και αρχαιολογικού πλούτου και των Κάστρων της πόλης και θα της δώσει προστιθέμενη αξία ως μέσο». Όπως είπε χαρακτηριστικά «θα είναι το κάτι άλλο»!

Τέλος, αναφέρθηκε στην επιτυχή λειτουργία του προσωρινού ποδηλατόδρομου στη Λ. Νίκης, προσθέτοντας πως ο συγκεκριμένος δρόμος θα μπορούσε να γίνει και πεζόδρομος, ενώ βλέπει θετικά μελλοντικά τη συνολικότερη ανάπλαση και ανάδειξη άλλων δρόμων, όπως της οδού Τσιμισκή η οποία, έχει απασχολήσει αρκετούς μελετητές αλλά πάντως, στην παρούσα φάση, δεν μπορεί να λειτουργήσει ούτε ως πεζόδρομος ούτε και ως δρόμος για τραμ.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ