Το τεράστιο βάρος δουλειάς κοντεύει να λυγίσει το Τμήμα Εγκαταστάσεων Οχημάτων της Διεύθυνσης Μεταφορών & Επικοινωνιών Δυτικής Θεσσαλονίκης. Το Τμήμα έμεινε με μόνο μία υπάλληλο, για να διαχειριστεί περίπου 1.300 υφιστάμενες επιχειρήσεις, συνεργεία οχημάτων, πρατήρια καυσίμων, σταθμούς αυτοκινήτων -πάρκινγκ και ΚΤΕΟ και ό,τι νέο προκύπτει, είτε με την ίδρυση καινούργιων επιχειρήσεων, είτε με αλλαγές σε υπάρχουσες.

Mετά την πρόσφατη αποχώρηση, λόγω συνταξιοδότησης, της προϊσταμένης, η κατάσταση έχει επιδεινωθεί καθώς έχει μείνει στο Τμήμα μία  υπάλληλος, ευτυχώς έμπειρη, όταν παλιότερα ήταν στελεχωμένο με συνολικά τέσσερις τεχνικούς υπαλλήλους και προϊστάμενο. Όπως είπαν στο GRTimes.gr, εκπρόσωποι των κλάδων συνεργείων αυτοκινήτων και βενζινοπωλών, το πρόβλημα της υποστελέχωσης δεν είναι καινούργιο, αλλά έχει χειροτερέψει με αποτέλεσμα να μην επαρκεί το προσωπικό για τη διενέργεια ελέγχων, ενώ καταγγέλλεται και η λειτουργία πάρα πολλών παράνομων συνεργείων αυτοκινήτων, τα περισσότερα από τα οποία βρίσκονται στα δυτικά της πόλης.

Βεβαίως να πούμε ότι μόλις προχθές εξασφαλίσθηκε  ένας υπάλληλος που  θα ενισχύσει το Τμήμα για οκτώ μήνες, ο οποίος όσο ικανός και αν είναι, δεν επαρκεί για να καλυφθούν οι ανάγκες της Υπηρεσίας και κατ’ επέκταση της αγοράς. Άλλωστε ο συμβασιούχος δεν έχει δικαίωμα υπογραφής απόφασης επί αιτημάτων για εγκρίσεις. Ωστόσο, κάθε χέρι βοηθείας είναι πολύτιμο αφού στις αρμοδιότητες του Τμήματος δεν είναι μόνο οι αδειοδοτήσεις, οι έλεγχοι, αλλά και πλήθος διοικητικών εργασιών,  όπως π.χ. η στατιστική επεξεργασία των data , ενημέρωση του Ψηφιακού Μητρώου των Πρατηρίων κ.αλ.

Το «πακέτο» των υποχρεώσεων της συγκεκριμένης υπηρεσίας είναι όντως βαρύ, αν σκεφτούμε ότι τα πρατήρια καυσίμων, ανά διετία, πρέπει να περνάνε από έλεγχο των ηλεκτρολογικών τους εγκαταστάσεων για λόγους ασφαλείας.

Οι ενέργειες της Περιφέρειας

Είναι χρόνιο το πρόβλημα της υποστελέχωσης, όχι μόνο του συγκεκριμένου Τμήματος αλλά γενικότερα των Υπηρεσιών του ΥΠΟΜΕ που βρίσκονται στην ευθύνη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Το γνωρίζει η Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης κα. Βούλα Πατουλίδου, ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης κ. Στάθης Αβραμίδης, όπως και ο ίδιος ο Περιφερειάρχης κ. Απόστολος Τζιτζικώστας. Μάλιστα όπως είπαν στο GRTimes.gr τόσο η κα. Πατουλίδου, όσο και ο κ. Αβραμίδης, καταβάλλονται προσπάθειες να καλυφθούν οι κενές θέσεις  μέσω του μέτρου της κινητικότητας, αλλά ως τώρα δεν υπήρξε η επιθυμητή ανταπόκριση.

Ο αναπληρωτής προϊστάμενος της Διεύθυνσης Μεταφορών Δυτικής Θεσσαλονίκης κ. Γεώργιος Παρασκευάς δήλωσε ότι καταβάλλονται προσπάθειες για να ενισχυθεί το Τμήμα με κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό, με μηχανικούς Π.Ε. ή Τ.Ε., όπως και για την πλήρωση της θέσης του προϊσταμένου.

Να σημειωθεί ότι στον προηγούμενη κύκλο της κινητικότητας η Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας ζήτησε να καλυφθούν 450 κενές οργανικές θέσεις στις υπηρεσίες όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων, αλλά καλύφθηκαν μόλις 90, ενώ η Π.Κ.Μ. θα επανέλθει και στον επόμενο Κύκλο.

Όπως όμως εξηγούν άτομα που γνωρίζουν τα της δημόσιας διοίκησης, οι υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών είναι από αυτές που θα λέγαμε «ζόρικες», επειδή έχουν φόρτο εργασίας, γι’ αυτό και οι προτιμήσεις των υπαλλήλων στρέφονται σε πιο «soft» επιλογές.

Οι έλεγχοι στο Δημόσιο

Η έλλειψη στελεχών στο Δημόσιο, έχει οδηγήσει σε αποφάσεις πολιτικές από την προηγούμενη αλλά και τη νυν κυβέρνηση, που «πετάνε» το μπαλάκι των ευθυνών στους ιδιώτες μηχανικούς και τους ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων που ζητάνε αδειοδότηση των εγκαταστάσεών τους. Οι επιχειρηματίες που θέλουν να λειτουργούν σύννομα, είναι υπέρ της διενέργειας ελέγχων από την αρμόδια υπηρεσία του Δημοσίου, σαν προϋπόθεση για την αδειοδότησή τους.

«Δεν είμαστε υπέρ της σιωπηρής έγκρισης της αίτησης για ίδρυση πρατηρίου καυσίμων, όπως προβλέπει ο νόμος 4439/2016», τόνισε ο κ. Θεμιστοκλής Κιουρτζής, πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης, ενώ ο κ. Αναστάσιος Λυκάρτσης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επισκευαστών Αυτοκινήτων, δήλωσε ότι είναι αντίθετος με τη νομοθετική ρύθμιση που προωθεί το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η οποία προβλέπει την έναρξη λειτουργίας των συνεργείων αυτοκινήτων, όπως και άλλων οικονομικών δραστηριοτήτων σχετικών με τη συντήρηση οχημάτων, μόνο με απλή γνωστοποίηση.

Εκπρόσωποι των επισκευαστών οχημάτων αλλά και των βενζινοπωλών με δηλώσεις τους στο GRTimes.gr , ζητάνε να ενισχυθεί το Τμήμα Εγκαταστάσεων Οχημάτων Δυτικής Θεσσαλονίκης, το οποίο έχει να διαχειριστεί εκατοντάδες επιχειρήσεων όπως και όλα τα αιτήματα που αφορούν συνεργεία οχημάτων, πρατηρίων καυσίμων, πάρκινγκ, ΚΤΕΟ, ακόμη και πλυντηρίων αυτοκινήτων.

Στη Θεσσαλονίκη, 2.608 νόμιμες επιχειρήσεις

Να πούμε ότι όλη η Θεσσαλονίκη έχει περίπου 500 πρατήρια καυσίμων,  423 σταθμούς αυτοκινήτων, 1.665  συνεργεία αυτοκινήτων ( μηχανικοί, ηλεκτρολόγοι, φανοποιοί- βαφείς, συνεργεία βουλκανιζατέρ, συνεργεία μοτοποδηλάτων – πηγή ενημέρωσης ΒΕΘ). Σε αυτούς τους αριθμούς θα πρέπει να προστεθούν και τα περίπου 20 ΚΤΕΟ στο νομό και, μετά, το άθροισμα να διαιρεθεί με το 2, για να δούμε τι περίπου  αντιστοιχεί στο Τμήμα Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Θεμιστοκλής Κιουρτζής- πρόεδρος Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης ( ΕΝΒΕΘ):

«Η υποστελέχωση είναι χρόνιο πρόβλημα της Διεύθυνσης Μεταφορών και αυτό είχε σα συνέπεια τις χρονοκαθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση του κοινού. Τώρα, με τον 4439/2016 (σ.σ. άρθρο 14), αν δε δοθεί η άδεια ίδρυσης από την υπηρεσία, ο ενδιαφερόμενος, σε 60 ημέρες, παίρνει τη λεγόμενη σιωπηρή έγκριση και λειτουργεί με δική του ευθύνη.

Αν δεν έχει γίνει έλεγχος, προηγουμένως, πριν δοθεί η άδεια, το «μπαλάκι» της ευθύνης το κράτος το πετάει στον ιδιώτη μηχανικό που έχει ετοιμάσει το φάκελο για λογαριασμό του επενδυτή που δημιουργεί την επιχείρηση.

Όταν η αρμόδια υπηρεσία δεν έχει το απαιτούμενο προσωπικό, επόμενο είναι να δημιουργούνται προβλήματα. Δεν μπορούν, για παράδειγμα να κάνουν ελέγχους στο σύστημα interlock που υποχρεωτικά, για λόγους ασφαλείας, έχουν τα πρατήρια που διαθέτουν υγραέριο.

Η πολιτεία έχει υποχρέωση να στελεχώσει το Τμήμα και μάλιστα στη θέση του προϊσταμένου να τοποθετήσει υπάλληλο με εμπειρία. Έτσι θα λειτουργεί η αγορά σύννομα και ομαλά. Το πρόβλημα είναι σε γνώση των υπευθύνων της Περιφέρειας αλλά και αυτοί περιμένουν να δοθεί λύση κεντρικά».

Αθανάσιος Νικολόπουλος- πρόεδρος ΟΒΣΘ, γ.γ. ΓΣΕΒΕΕ, πρόεδρος του Σωματείου Φανοποιών- Βαφέων ν. Θεσσαλονίκης και πρόεδρος στην Ενιαία Ομοσπονδία Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μοτοσυκλετών Μηχανημάτων (ΕΟΒΕΑΜ):

«Aνέκαθεν υπήρχε δυσκολία σε ό,τι αφορά στη διεκπεραίωση ζητημάτων που αφορούν τα συνεργεία, είτε σχετικά με την ίδρυση επιχειρήσεων και τις μεταβολές στις υφιστάμενες, είτε σχετικά με την εποπτεία τους. Γεγονός είναι ότι τα στελέχη του Τμήματος προσπαθούσαν με όλες τις δυνάμεις τους, υπάρχει φιλότιμο, αλλά χρειάζονται πρόσθετο προσωπικό. Έχουμε επανειλημμένως ζητήσει ενίσχυση του Τμήματος από τον Περιφερειάρχη και τους προηγούμενους αρμόδιους Αντιπεριφερειάρχες. Το θέμα δεν το αντιμετωπίζουμε συντεχνιακά και το τονίζω. Επιμένουμε στο ζήτημα προς όφελος των επιχειρήσεων αλλά και των ιδιοκτητών οχημάτων.

Εποπτικός φορέας στην επισκευή και συντήρηση οχημάτων, όλων των ειδικοτήτων, είναι η Διεύθυνση Μεταφορών, αυτή διαμορφώνει το πλαίσιο λειτουργίας με τήρηση της νομιμότητας.

Ο βασικός όγκος δουλειάς της συγκεκριμένης υπηρεσίας, είναι τα συνεργεία συντήρησης όλων των ειδικοτήτων. Οι φανοποιοί- βαφείς οι εγγεγραμμένοι στο ΒΕΘ  είναι 276, οι ηλεκτρολόγοι αυτοκινήτων είναι 146, οι μηχανικοί αυτοκινήτων είναι 965. Αν βάλουμε και τους τεχνίτες μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων, είναι τεράστιος ο αριθμός των επιχειρήσεων που καλείται να καλύψει εποπτικά και αδειοδοτικά η Διεύθυνση Μεταφορών στο νομό Θεσσαλονίκης”.

 Αναστάσιος Λυκάρτσης- Πανελλήνια Ομοσπονδία Επισκευαστών Αυτοκινήτων (συνεργεία από Κατερίνη μέχρι Ορεστιάδα):

«Το Τμήμα είναι υποστελεχωμένο, με έναν υπάλληλο πώς να διενεργηθούν έλεγχοι στις επιχειρήσεις;

« Με την ευκαιρία να πω ότι υπάρχουν πάρα πολλά παράνομα συνεργεία αυτοκινήτων, τα περισσότερα από τα οποία βρίσκονται στα Δυτικά της πόλης. Δυστυχώς δεν γίνονται καταγγελίες. Το θέμα το είχαμε συζητήσει παλιότερα με τον Περιφερειάρχη, τον κ. Τζιτζικώστα και είχε υποσχεθεί ότι θα γίνουν έλεγχοι, αλλά τα πράγματα δεν προχώρησαν.

«Εμείς δε συμφωνούμε και με το μέτρο που προωθεί ο νέος νόμος του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, περί αδειοδοτήσεων. Με το νόμο αυτό προβλέπεται ότι με μία απλή γνωστοποίηση θα μπορούν επιχειρηματίες και επαγγελματίες να ξεκινούν δραστηριότητα και οι έλεγχοι θα γίνονται εκ των υστέρων και ενόσω λειτουργούν οι επιχειρήσεις. Στο καθεστώς της γρήγορης έναρξης εντάσσονται, μεταξύ άλλων, τα συνεργεία αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων, οι χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων, τα πλυντήρια και λιπαντήρια οχημάτων. Ποιοι όμως θα κάνουν τους ελέγχους, όταν οι αρμόδιες υπηρεσίες δεν έχουν το απαιτούμενο προσωπικό;».

Καταλήγοντας, το συμπέρασμα είναι ένα. Το συγκεκριμένο Τμήμα, πρέπει επειγόντως να στελεχωθεί από τεχνικούς υπαλλήλους για να μπορεί σε βάθος χρόνου να χειρισθεί όλα τα θέματα που αφορούν τους κλάδους που ασχολούνται με τη συντήρηση των οχημάτων, μία πολύ μεγάλη οικονομική δραστηριότητα που αγγίζει όλους τους χρήστες αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών – μοτοποδηλάτων, σε μία εποχή μάλιστα, που η τεχνολογία αλλάζει το τοπίο κι’ ανοίγει περισσότερο την αγορά της αυτοκίνησης.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top