Πάρις Μπίλλιας: Η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου το μεγάλο μας στοίχημα για την επόμενη πενταετία

Πάρις Μπίλλιας: Η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου το μεγάλο μας στοίχημα για την επόμενη πενταετία

Για την ενοποίηση και ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, από το Καλοχώρι έως το Αγγελοχώρι, το μεγαλύτερο έργο στην ιστορία της περιοχής, που θα αποτελέσει τη νέα της ταυτότητα, μιλά στη συνέντευξή του στο GRTimes ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας και υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος με την «Αλληλεγγύη» του Απόστολου Τζιτζικώστα.

Ο κ. Μπίλλιας χαρακτηρίζει το Flyover ένα από τα πλέον σημαντικά έργα για την κυκλοφορία της Θεσσαλονίκης που θα δώσει λύσεις στις μετακινήσεις των επόμενων 30 ετών. Εξηγεί ότι ενεπλάκη με την πολιτική θέλοντας να αξιοποιήσει τη γνώση για τα προβλήματα της περιοχής, κυρίως όμως τις λύσεις που είχε επεξεργαστεί το ΤΕΕ/ΤΚΜ όπου ήταν πρόεδρος. Συνεχίζει για μία δεύτερη θητεία διότι, όπως υπογραμμίζει, έχει μάθει να μην αφήνει στη μέση τη δουλειά που έχει αρχίσει και γι’ αυτό ζητά την ψήφο των πολιτών. «Με τον Απόστολο Τζιτζικώστα και την ομάδα της “Αλληλεγγύης” έχουμε σε εξέλιξη έργα και δράσεις που θέλουμε να ολοκληρώσουμε στην επόμενη θητεία, εφόσον βέβαια οι πολίτες ανανεώσουν την εμπιστοσύνη τους», λέει χαρακτηριστικά.

Ο Πάρις Μπίλλιας με τον Απόστολο Τζιτζικώστα

Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων και υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος, Πάρις Μπίλλιας με τον Περιφερειάρχη Κ. Μακεδονίας, επικεφαλής του συνδυασμού «Αλληλεγγύη», Απόστολο Τζιτζικώστα

-Κύριε Μπίλλια, δεν είναι λίγοι οι Θεσσαλονικείς που δηλώνουν απογοητευμένοι από την πρόοδο των έργων στην περιοχή. Έχουν δίκιο να παραπονιούνται;

Είναι αλήθεια ότι τα τελευταία 40 χρόνια, υπάρχει απουσία σημαντικών έργων στη Θεσσαλονίκη. Επομένως δεν έχουν άδικο. Από την άλλη, ωστόσο, είναι γεγονός ότι έχουν δημοπρατηθεί και έχουν μπει στη γραμμή εκκίνησης σημαντικά έργα που θα συμβάλλουν ουσιαστικά στην ανάπτυξη της περιοχής, έργα που με την υλοποίησή τους θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών και θα καταστήσουν τη Θεσσαλονίκη ελκυστική στους επισκέπτες. Κατά την άποψή μου, το μεγαλύτερο πρόβλημα που υπάρχει σήμερα, έχει να κάνει με ζητήματα αξιοπιστίας. Οι πολίτες πρέπει να έχουν σε βάθος ενημέρωση για τα έργα που εξαγγέλλονται, προγραμματίζονται, δημοπρατούνται, αρχίζουν να κατασκευάζονται, πρέπει να γνωρίζουν το χρονοδιάγραμμά τους και αυτό το χρονοδιάγραμμα πρέπει να είναι ρεαλιστικό και να τηρείται.

-Ποια είναι τα σημαντικότερα έργα τα οποία θα ολοκληρωθούν τα επόμενα χρόνια;

Παρά το… αμαρτωλό παρελθόν, το έργο ανέκδοτο της Θεσσαλονίκης, το Μετρό, ολοκληρώνεται. Για να ακριβολογώ ολοκληρώνεται η βασική γραμμή και η πρώτη επέκταση, προς την Καλαμαριά. Διότι είναι βέβαιο ότι θα ακολουθήσουν κι άλλες επεκτάσεις, προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία».

Το Flyover είναι ένα ακόμα μεγάλο και σημαντικό έργο, με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, που είμαι σίγουρος ότι θα τηρηθεί, καθώς θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο του ΣΔΙΤ. Επομένως, οι κατασκευαστές θα πρέπει να… τρέξουν προκειμένου να εισπράξουν.

Το Μετρό και το Flyover, συνδυαστικά, μαζί με την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, θα αλλάξουν το τοπίο των μετακινήσεων στη Θεσσαλονίκη και επομένως την καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων.

Το πιο σπουδαίο έργο όλων, όμως, το πιο μεγάλο, είναι η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για ένα έργο που για τον Απόστολο Τζιτζικώστα και για μένα προσωπικά, αποτελεί στοίχημα. Και στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, έχουμε δρομολογήσει τις διαδικασίες για το έργο αυτό, που θα αλλάξει δια παντός τη φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης και θα αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης για όλη την Κεντρική Μακεδονία. Πρόκειται για την ενοποίηση, ανάπλαση και ανάδειξη του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, σε μήκος 40 χιλιομέτρων από το Καλοχώρι ως το Αγγελοχώρι. Η Θεσσαλονίκη με το νέο παραλιακό μέτωπο θα διαθέτει συνεχή παράκτια ζώνη αναψυχής και περιπάτου δίπλα στη θάλασσα, συνεχή ποδηλατόδρομο, νέα τοπόσημα, νέους ελεύθερους χώρους, σε μήκος 40 χιλιομέτρων, ενώ περισσότερα από 1.000 στρέμματα κοινόχρηστου, ρυθμισμένου πολεοδομικά δημόσιου χώρου, πρόκειται να αποδοθούν στους κατοίκους και τους επισκέπτες της.

Τα βήματα για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου που θα αποτελέσει τη νέα ταυτότητα της Θεσσαλονίκης προχωρούν με ικανοποιητικό βαθμό, καθώς μετά από τις επίπονες και χρονοβόρες διαδικασίες που «έτρεξαν» από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, καταφέραμε να βρισκόμαστε σήμερα σε αναμονή της έκδοσης Προεδρικού Διατάγματος, ώστε να περάσουμε στην υλοποίηση. Σε συνεργασία με τους επτά Δήμους στους οποίους ανήκουν διοικητικά οι εκτάσεις του παραλιακού μετώπου (Δέλτα, Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Πυλαίας – Χορτιάτη, Θέρμης, Θερμαϊκού), θα «τρέξουμε» διεθνείς αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς, ώστε στη συνέχεια να περάσουμε στη δημοπράτηση των έργων.

Η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου, στο σύνολό της, μπορεί να έχει ολοκληρωθεί το 2030, με ενδεικτικό προϋπολογισμό 500 εκ. ευρώ, για τα οποία υπάρχουν διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία. Στο μεταξύ, βέβαια, ήδη εκτελούμε εργασίες εξυγίανσης των εδαφών στη δυτική Θεσσαλονίκη.

-Το Flyover, θα δώσει πράγματι λύση στα κυκλοφοριακά προβλήματα της Θεσσαλονίκης; Υπάρχουν κάποιοι που υποστηρίζουν ότι θα έπρεπε να κατασκευαστεί εξωτερική περιφερειακή οδός.

Το Flyover είναι από τα πλέον σημαντικά έργα για την κυκλοφορία της Θεσσαλονίκης. Το έργο αυτό, σε συνδυασμό με το μετρό και τις επεκτάσεις του, θα δώσει λύσεις στις μετακινήσεις των επόμενων 30 ετών.

Ας μην ακούμε τις Κασσάνδρες, ας μην ακούμε αυτούς που πάντα αντιδρούν σε οτιδήποτε πάει να γίνει στη Θεσσαλονίκη.

Το Flyover αφορά στην κατασκευή Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση συν ΛΕΑ, δηλαδή μίας γέφυρας πάνω από την υπάρχουσα περιφερειακή οδό. Η γέφυρα, μήκους περίπου 4 χιλιομέτρων, θα αρχίζει από το ύψος του νοσοκομείου «Παπαγεωργίου» και θα καταλήγει λίγο πριν από τα Κωνσταντινουπολίτικα, ενώ στη συνέχεια και μέχρι τον Κ12 θα γίνει διαπλάτυνση του δρόμου και ανακατασκευή της υφιστάμενης οδού, στο σύνολο του καταστρώματός της.

Με το έργο που συνολικά εκτείνεται σε μήκος περίπου 13,5 χιλιομέτρων θα υπάρξει σημαντική βελτίωση στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και στις κακοτεχνίες της υφιστάμενης οδού. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τούνελ στην περιοχή των Κωνσταντινουπολίτικων θα καταργηθούν και θα κατασκευαστούν καινούρια.

Στα στοιχεία του έργου περιλαμβάνονται, επίσης, εννέα ανισόπεδοι κόμβοι, οκτώ νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες. Δημιουργείται έτσι ένας οδικός άξονας υψηλών προδιαγραφών που θα επιτρέπει την ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού, μειώνοντας τον όγκο των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης.

Το χρονοδιάγραμμα κατασκευής είναι σφιχτό και προβλέπει την ολοκλήρωση των εργασιών σε τέσσερα χρόνια. Είναι αλήθεια ότι στο στάδιο κατασκευής θα υπάρξουν επιπτώσεις στο κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης όμως, εφόσον υλοποιηθούν συγκεκριμένα μέτρα (συστηματική, αυστηρή, καθημερινή αστυνόμευση ώστε να πάψει η παράνομη στάση και στάθμευση, ρύθμιση των φωτεινών σηματοδοτών, νυχτερινές φορτοεκφορτώσεις, αλλαγή στις ώρες αποκομιδής των απορριμμάτων, «καθαρές» λεωφορειολωρίδες κ.ά.), τα προβλήματα θα είναι λιγότερα από τα αναμενόμενα.

Το έργο θα κατασκευαστεί μέσω Σύμπραξης Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και ο ανάδοχος θα έχει την ευθύνη της λειτουργίας του για 30 χρόνια, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων ετών κατασκευής. Η κατασκευή μέσω ΣΔΙΤ εξασφαλίζει ποιοτική κατασκευή, καθώς και την άριστη λειτουργία της περιφερειακής οδού στο σύνολό της, καθ’ όλη τη διάρκεια παραχώρησης. Η αποπληρωμή προς τον ανάδοχο θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας και συνεπώς θα έχει κάθε λόγο να ολοκληρώσει γρήγορα το έργο.

Για την κατασκευή του Flyover θα απαλλοτριωθούν μόλις μερικές δεκάδες στρέμματα δάσους, τα οποία θα αντικατασταθούν με πολλαπλάσια στρέμματα σε φυτεύσεις, οπότε το περιβαλλοντικό ισοζύγιο θα είναι θετικό.

Επιπλέον, το Flyover θα επιφέρει μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και αύξηση του επιπέδου οδικής ασφάλειας.

Η εξωτερική περιφερειακή οδός για την οποία μιλούν κάποιοι, είναι ένα χρήσιμο έργο αλλά φαραωνικό. Η Θεσσαλονίκη δεν χρειάζεται έργα μετά από 30 χρόνια. Σήμερα τα χρειάζεται.

Ο Πάρις Μπίλλιας

-Αλήθεια, πώς… ήρθε σε έναν τεχνοκράτη, όπως εσείς, να ασχοληθεί με την πολιτική; Και τι είναι αυτό που τον κάνει να συνεχίζει;

Είμαι μηχανικός, με επαγγελματική εμπειρία. Είχα πολυετή δραστηριότητα στο Τεχνικό Επιμελητήριο – Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, όπου μάλιστα, από το 2014 έως το 2019, διετέλεσα και πρόεδρος. Επομένως, γνώριζα σε βάθος τα προβλήματα της Κεντρικής Μακεδονίας. Γνώριζα όμως και τις λύσεις, καθώς στο ΤΕΕ είχαμε επεξεργαστεί θέσεις και απόψεις και είχαμε προτείνει λύσεις. Γι’ αυτό λοιπόν το 2019 αποφάσισα να είμαι υποψήφιος με την «Αλληλεγγύη», θεωρώντας ότι με μία πιθανή εκλογή μου, θα μπορούσα να συμβάλλω ώστε όσα σχεδιάσαμε στο ΤΕΕ/ΤΚΜ να υλοποιηθούν.

Κάπως έτσι, λοιπόν, βρέθηκα να είμαι αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς ο Απόστολος Τζιτζικώστας δεν με τιμά μόνον με τη φιλία, αλλά και με την εμπιστοσύνη του. Μαζί, λοιπόν, προχωρήσαμε στην υλοποίηση έργων και δράσεων στην Κεντρική Μακεδονία.

Αυτά σε ό,τι αφορά το 2019. Τώρα, σε ό,τι αφορά το 2023, έχω να σας πω ότι έχω μάθει να μην αφήνω στη μέση τη δουλειά που έχω αρχίσει. Με τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας και την ομάδα της «Αλληλεγγύης» έχουμε σε εξέλιξη έργα και δράσεις που θέλουμε να ολοκληρώσουμε στην επόμενη θητεία, εφόσον βέβαια οι πολίτες ανανεώσουν την εμπιστοσύνη τους.

Δεν είναι μόνον το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης που θέλω να «τρέξω», αλλά πολλά ακόμη σημαντικά, αν και μικρότερης εμβέλειας έργα.
Για παράδειγμα, σκοπεύουμε να δώσουμε λύση στο “ορφανό” χιλιόμετρο της Θεσσαλονίκης, στην οδό Λαγκαδά, που θέλουμε να το διαπλατύνουμε. Αυτό το χρονικό διάστημα μάλιστα ολοκληρώνουμε τις σχετικές μελέτες. Άλλο παράδειγμα αποτελεί η μετατροπή σε κλειστό αυτοκινητόδρομο της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, έργο για το οποίο είμαστε έτοιμοι να υπογράψουμε τη σύμβαση. Και έχω πολλά τέτοια παραδείγματα να δώσω…

-Κύριε Μπίλλια, πώς κρίνετε συνολικά τις επιδόσεις, τόσο τις δικές σας προσωπικά όσο και συνολικά της διοίκησης στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας; Πώς ζείτε τα πράγματα… από μέσα;

Τα τελευταία τέσσερα χρόνια βρεθήκαμε κι εμείς στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπως σχεδόν όλος ο πλανήτης, αντιμέτωποι με απανωτές, διαφορετικού τύπου σοβαρές κρίσεις. Αρκεί να θυμηθούμε την πανδημία. Αν και από μόνη της ήταν αρκετή για να μας δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα, δεν ήταν η μοναδική, καθώς ακολούθησε ο πόλεμος στην Ουκρανία που οδήγησε σε ενεργειακή κρίση και εκτίναξη των τιμών σχεδόν στα πάντα.

Μέσα σε αυτές τις πρωτοφανείς συνθήκες, χάρη στις άοκνες και συστηματικές προσπάθειες του Απόστολου Τζιτζικώστα όχι μόνον σταθήκαμε όρθιοι, αλλά η Κεντρική Μακεδονία αποτελεί μία Περιφέρεια πρότυπο, μία Περιφέρεια πρωταθλήτρια στην απορρόφηση κονδυλίων. Και είμαι βέβαιος ότι έτσι θα παραμείνει.

Σε ό,τι αφορά στην Αντιπεριφέρεια Υποδομών και Δικτύων, την οποία μου εμπιστεύτηκε ο Απόστολος Τζιτζικώστας, τα κυριότερα προβλήματα αποτελούν η γραφειοκρατία και η έλλειψη στελεχιακού δυναμικού. Η γραφειοκρατία δημιουργεί συχνά πυκνά προσκόμματα, με αποτέλεσμα η ανάθεση έργων και μελετών, με διαγωνιστικές διαδικασίες, να είναι μία δύσκολη και χρονοβόρα υπόθεση. Ένα ακόμα σημαντικό πρόβλημα είναι η υποστελέχωση των τεχνικών υπηρεσιών από μηχανικούς. Τα έργα για να μελετηθούν, να δημοπρατηθούν και να κατασκευαστούν, χρειάζονται μηχανικούς. Η μείωση του προσωπικού στις τεχνικές υπηρεσίες είναι δραματική. Αρκεί να αναφέρω ότι στη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας αυτή τη στιγμή υπηρετούν μόνον 60 υπάλληλοι, όταν πριν από δέκα χρόνια υπηρετούσαν πάνω από 300.
Όμως, παρά τις δύσκολες συνθήκες, γίνεται έργο ορατό και μετρήσιμο. Οι δεσμεύσεις του 2019 υλοποιούνται. Και συνεχίζουμε με πλάνο και δουλειά!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Τζιτζικώστας: Με 9% αύξηση του ΑΕΠ και 70.000 νέες θέσεις εργασίας η ΠΚΜ πρωταγωνιστεί στην ανάπτυξη της χώρας

Επίσκεψη του Απόστολου Τζιτζικώστα στη δυτική Θεσσαλονίκη (ΦΩΤΟ)

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top