Του Πάρι Μπίλλια, Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας

Το μεγαλύτερο και σημαντικότερο έργο στην ιστορία της περιοχής, η ενοποίηση και ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, αποτελεί το μεγάλο μας στοίχημα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στοίχημα που θέλουμε να δούμε να παίρνει μορφή στη νέα μας θητεία.

Πρόκειται για ένα έργο το οποίο αποτελεί προτεραιότητα του περιφερειάρχη Απόστολου Τζιτζικώστα, αλλά και δική μου, προσωπική προτεραιότητα.

Η ενοποίηση και ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης είναι ένα τεράστιο έργο. Αφορά την περιοχή που εκτείνεται από το Καλοχώρι ως το Αγγελοχώρι, δηλαδή μία περιοχή μήκους 40 χιλιομέτρων!

Στη θητεία που ολοκληρώνεται στο τέλος του έτους, δρομολογήσαμε τις επίπονες και χρονοβόρες διαδικασίες για το έργο, καθώς προχωρήσαμε σε μελέτες και λύσαμε γραφειοκρατικά ζητήματα. Στόχος μας είναι στη νέα θητεία το έργο να αρχίσει να κατασκευάζεται, έχοντας ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2030.

Σήμερα, αναμένουμε την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος και τη σύσταση του φορέα υλοποίησης του έργου, ώστε σε συνεργασία
με τους επτά Δήμους στους οποίους ανήκουν διοικητικά οι εκτάσεις του παραλιακού μετώπου (Δέλτα, Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Πυλαίας – Χορτιάτη, Θέρμης, Θερμαϊκού), να προχωρήσουμε σε αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς και μελέτες εξειδίκευσης και να αρχίσει η δημοπράτηση κατασκευής.

Η Θεσσαλονίκη με το νέο παραλιακό μέτωπο θα διαθέτει συνεχή παράκτια ζώνη αναψυχής και περιπάτου δίπλα στη θάλασσα, συνεχή ποδηλατόδρομο, νέα τοπόσημα, νέους ελεύθερους χώρους, ενώ περισσότερα από 1.000 στρέμματα κοινόχρηστου, ρυθμισμένου πολεοδομικά δημόσιου χώρου, πρόκειται να αποδοθούν στους κατοίκους και τους επισκέπτες της.

Η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου, στο σύνολό της, μπορεί να έχει ολοκληρωθεί το 2030, με ενδεικτικό προϋπολογισμό 500 εκ. ευρώ, για τα οποία υπάρχουν διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία. Στο μεταξύ, βέβαια, εκτελούμε ήδη εργασίες εξυγίανσης των εδαφών στη δυτική Θεσσαλονίκη, οπότε ο χρόνος που κυλά δεν είναι χαμένος.

Ταυτόχρονα, τόσο ως περιφερειακός σύμβουλος, όσο και ως μηχανικός, σκοπεύω να ασκήσω προς πάσα κατεύθυνση κάθε δυνατή πίεση, ώστε να ενισχυθούν στη Θεσσαλονίκη τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Πρόκειται για ένα ζήτημα για το οποίο η Περιφέρεια δεν μπορεί να πάρει αποφάσεις ή να δώσει λύσεις, μπορεί όμως να πιέσει.

Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται γενναία ενίσχυση σε ΜΜΜ. Χρειάζεται νέα λεωφορεία, χρειάζεται το μετρό και δεν αναφέρομαι μόνον στην βασική γραμμή ή στην επέκταση προς την Καλαμαριά, αλλά σε νέες επεκτάσεις. Η δυτική Θεσσαλονίκη χρειάζεται επειγόντως σύνδεση με το υπόγειο μέσο σε σταθερή τροχιά. Το ίδιο ισχύει ασφαλώς και για το αεροδρόμιο «Μακεδονία».

Επείγει, επίσης, η ολοκλήρωση του διαγωνισμού και η έναρξη των εργασιών για τον δυτικό προαστιακό της Θεσσαλονίκης, το City Train. Το City Train αποτελεί ένα σημαντικό έργο το οποίο θα λειτουργεί συμπληρωματικά προς το μετρό, θα εξυπηρετεί τη δυτική Θεσσαλονίκη, θα περνά από τα Διαβατά και θα καταλήγει στο χωριό Γέφυρα του Δήμου Χαλκηδόνας, θα εξυπηρετεί με στάση και το Διεθνές Πανεπιστήμιο στη Σίνδο, την Αγχίαλο, τον Άγιο Αθανάσιο. Και όλες αυτές οι περιοχές θα συνδέονται με το κέντρο της πόλης. Επομένως επείγει να προχωρήσει. Και γι’ αυτό θα πιέσουμε, όπως και για κάθε έργο που χρειάζεται η περιοχή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πάρις Μπίλλιας: Η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου το μεγάλο μας στοίχημα για την επόμενη πενταετία

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top