Άμστερνταμ: Νέοι τουριστικοί φόροι από 1η Ιανουαρίου 2024

Άμστερνταμ: Νέοι τουριστικοί φόροι από 1η Ιανουαρίου 2024

Η πόλη του Άμστερνταμ ανακοίνωσε την αύξηση του τουριστικού φόρου που είχε αποφασίσει – και μάλιστα πολύ πάνω από ό,τι είχε αρχικά προϋπολογιστεί τον Σεπτέμβριο, σημειώνει η Ευρωπαϊκή Ένωση Τουρισμού (ETOA).

Νέοι φορολογικοί συντελεστές από την 1η Ιανουαρίου 2024:

  • VMR (φόρος ψυχαγωγίας που ισχύει για κρουαζιέρες στα κανάλια): αύξηση έως και κατά 2/3, σε 2,5 ευρώ (2023: 1,5 ευρώ. Αρχική προϋπολογισμένη αύξηση: κατά 1/3, σε 2 ευρώ)
  • Φόρος ημέρας (ισχύει για επιβάτες θαλάσσιας και ποτάμιας κρουαζιέρας): αύξηση 75% σε 14 ευρώ (2023: 8 ευρώ. Αρχική προϋπολογισμένη αύξηση: πάνω από το 1/3, σε 11 ευρώ)

Ο φόρος για τις διανυκτερεύσεις θα αυξηθεί στο 12,5% (αντικαθιστά το υβριδικό μοντέλο 7% συν 3 ευρώ).

“Η αναβάθμιση των τιμών, που συμφωνήθηκαν τον Σεπτέμβριο, ενισχύει περαιτέρω την άποψη ότι η τρέχουσα πολιτική ηγεσία του Άμστερνταμ είναι εχθρική προς τον τουρισμό και οικονομικά ευκαιριακή.

Οι αρνητικές επιπτώσεις στους τοπικούς προμηθευτές και στους διεθνείς αγοραστές αναψυχής και MICE που έχουν ήδη πουλήσει το προϊόν του 2024, είναι ξεκάθαρες.

Εάν η κίνηση έχει πράγματι αποτρεπτικό αποτέλεσμα – για παράδειγμα περισσότερες διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία εκτός πόλης – είναι πιθανό αυτό να παρουσιαστεί ως ‘νίκη’, αν και αυτό είναι παράλογο καθώς αυξάνεται η χωρητικότητα του ξενοδοχείου εντός πόλης και οι ημερήσιες εκδρομές προς το Άμστερνταμ θα αυξηθούν” υποστηρίζει η ETOA.

Οι θέσεις της ETOA:

Ο φόρος είναι πληθωριστικός και επηρεάζει την ανταγωνιστικότητα. Πρέπει να ληφθεί υπόψη η σωρευτική επίδραση των τοπικών φόρων στην ανταγωνιστικότητα σε οποιαδήποτε δεδομένη χώρα.

Πρέπει να υπάρχει αμοιβαιότητα. Ενώ μπορεί να μη διατίθενται όλα τα έσοδα σε υπηρεσίες και υποδομές που μπορούν να χρησιμοποιούν οι επισκέπτες, τα περισσότερα από αυτά θα έπρεπε. Η σχετική διαφάνεια και παρακολούθηση είναι καλή πρακτική. Για παράδειγμα, οι Βαλεαρίδες Νήσοι έχουν δημοσιεύσει έναν ιστότοπο στον οποίο αναφέρονται αναλυτικά τα έργα που χρηματοδοτούνται από τον τουριστικό φόρο τους.

Θα πρέπει να υπάρχει επαρκής ειδοποίηση για οποιαδήποτε αλλαγή (ειδικά αν είναι πάνω από τον πληθωρισμό), κατά προτίμηση σε βάθος 18-24 μηνών, δεδομένου του κύκλου προϋπολογισμού προϊόντων του κλάδου. Ο,τιδήποτε κάτω των 12 μηνών είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσει κόστος που η βιομηχανία δεν μπορεί να μετακυλήσει. Έτσι, στην πραγματικότητα είναι το περιθώριο κέρδους του ταξιδιωτικού πράκτορα που φορολογείται.

Η διαβούλευση θα πρέπει να είναι αρκετά ευρεία και να διεξάγεται με πραγματική πρόθεση για την εξεύρεση λύσης που να αντιμετωπίζει το αναφερόμενο πρόβλημα.

Οποιοσδήποτε τέτοιος φόρος θα πρέπει να πληρώνεται, να εισπράττεται και να αποδίδεται εύκολα από τους επισκέπτες και τους παρόχους εμπορικών καταλυμάτων.

Πηγή: tourismtoday.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top