Καταδυτικός τουρισμός: 25 εκατ. τουρίστες έλκονται από τον μαγευτικό βυθό της θάλασσας

Καταδυτικός τουρισμός: 25 εκατ. τουρίστες έλκονται από τον μαγευτικό βυθό της θάλασσας

Έξι εκατομμύρια δύτες σ’ όλον τον κόσμο επικεντρώνονται στον καταδυτικό τουρισμό, ενώ 25 εκατ. εστιάζουν στην εξερεύνηση του βυθού, με μάσκα και αναπνευστήρα, το λεγόμενο snorkeling. Το όφελος από τη συγκεκριμένη μορφή τουρισμού ανέρχεται σε 1,38 δις ευρώ για το 2018. «Φέρνουμε κάτι πρωτοποριακό, κάτι φρέσκο στην αγορά, με στόχο να εμπλουτίσουμε το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας και να προσελκύσουμε περισσότερο κόσμο, μέσα από τις θεματικές δραστηριότητες» αναφέρει ο Θοδωρής Μακρής, διευθύνων σύμβουλος ταξιδιωτικού γραφείου, με εμπειρία στον τουρισμό για πάνω από 32 χρόνια.

Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου ([email protected])

«Dive in the Past» είναι ο τίτλος του τουριστικού προγράμματος με θεματικές διαδρομές εστιασμένες στον καταδυτικό τουρισμό και στην ενάλια πολιτιστική κληρονομιά, συντονιστής του οποίου είναι ο ταξιδιωτικός οργανισμός Mazi Travel & Events. Ενός προγράμματος που μαζί με τις «Dry-Dive» ψηφιακές εφαρμογές  AR και VR  που το συνοδεύουν, υπό την ομπρέλα του Ευρωπαϊκού έργου MeDryDive, έχουν ως στόχο την ανάδειξη της ενάλιας πολιτιστικής κληρονομιάς στην περιοχή της Μεσογείου καθώς και τη δημιουργία εξατομικευμένων εμπειριών «ξηρής κατάδυσης».

«Οι συνθήκες μας έχουν οδηγήσει να κάνουμε καινούργια πράγματα, να μπούμε σε καινούργιους τομείς’ παλιά όταν λέγαμε για καταδυτικό τουρισμό ή για υποβρύχια πολιτιστική κληρονομιά, ήταν έννοιες πολύ μακρινές, πολύ διαφορετικές» ανέφερε ο Θοδωρής Μακρής, CEO του ταξιδιωτικού οργανισμού Mazi Travel & Events, κατά τη διάρκεια της χθεσινής διαδικτυακής παρουσίασης που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Έργου MeDryDive.

Όπως ο ίδιος εξήγησε με εμπειρία στον χώρο του τουρισμού για περισσότερα από 32 χρόνια, και ως διευθύνων σύμβουλος του Mazi Travel & Events, «είχα την ευκαιρία να δω τον τουρισμό μέσα από τελείως διαφορετική οπτική γωνία, και αυτό μου έδωσε τη δυνατότητα να ψάχνω συνέχεια καινούργιους, καινοτόμους τομείς» είπε χαρακτηριστικά προσθέτοντας ότι τον τελευταίο ενάμιση χρόνο η εταιρία του δουλεύει το πρότζεκτ με την ονομασία «Dive in the Past» – το τρίτο κατά σειρά-, έχοντας ως στόχο να εμπλουτίσει την εμπειρία του ταξιδιώτη και να τονώσει το ενδιαφέρον του για τον καταδυτικό τουρισμό και την υποβρύχια πολιτιστική κληρονομιά.

Προσέλκυση τουριστών απ’ όλον τον κόσμο

Τουριστικά προϊόντα που θα προσελκύουν τουρίστες απ’ όλον τον κόσμο, αναδεικνύοντας την ενάλια πολιτιστική κληρονομιά σε ομάδες που ενδιαφέρονται για πολιτιστικό, καταδυτικό, θαλάσσιο, εναλλακτικό τουρισμό.

«Οι 4 στους 10 τουρίστες διαλέγουν προορισμούς με βάση την πολιτιστική προσφορά του προϊόντος» ανέφερε ο Γιάννης Καλογιαννίδης, Συντονιστής του Έργου – Mazi Travel & Events, προσθέτοντας ότι ο καταδυτικός τουρισμός αναπτύσσεται κυρίως σε Ευρώπη (Γαλλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο) και Αμερική.

Ο ίδιος επισήμανε ότι 6 εκατ. δύτες βρίσκονται σε δράση παγκοσμίως και 25 εκατ. για σνόρκελινκ -για εξερεύνηση του βυθού με μάσκα και αναπνευστήρα. Μια μορφή τουρισμού που, βάσει στοιχείων, απορροφάει 1,38 δις, τουλάχιστον για το 2018, ενώ ο μέσος όρος των ανθρώπων που επικεντρώνεται στις καταδύσεις είναι μεταξύ 33 -55 ετών.

Σχετικά με τις πιλοτικές τοποθεσίες που καλύπτει το Ευρωπαϊκό Έργο MeDryDive είναι τέσσερις: πρόκειται για την Ελλάδα με το υποθαλάσσιο μουσείο Αλοννήσου (σ.σ. Τα εγκαίνια του υποθαλάσσιου μουσείου, στη νησίδα Περιστέρα της Αλοννήσου, πραγματοποιήθηκαν τον Αύγουστο του 2020), την Ιταλία με το υποθαλάσσιο αρχαιολογικό πάρκο Baiae, την Κροατία με το ναυάγιο Gnalić και το Μαυροβούνιο με το ναυάγιο Oreste.

«Υπάρχει μια σοβαρότατη πολιτιστική κληρονομιά στην Μεσόγειο και στην Αδριατική, η οποία μέχρι χθες, ήταν παντελώς ανεκμετάλλευτη. Είμαστε πολύ κοντά να ολοκληρώσουμε αυτό το πρότζεκτ, και σε συνεργασία με Ιταλία, Κροατία, Μαυροβούνιο, Αλβανία και Ελλάδα, έχουμε δημιουργήσει ένα μεγάλο αριθμό τουριστικών προγραμμάτων στις παραπάνω χώρες, όπου έχουν ως στόχο να εμπλουτίσουν την εμπειρία του ταξιδιώτη και να τονώσουν το ενδιαφέρον για τον καταδυτικό τουρισμό» ανέφερε ο CEO της Mazi Travel & Events κ. Μακρής.

Προορισμοί και κατηγορίες

Τέσσερις είναι οι βασικοί προορισμοί και οι κατηγορίες που απευθύνονται σε τουρίστες, σε δύτες και μη δύτες, σε λάτρεις του πολιτισμού και της περιπέτειας.

Οι τέσσερις βασικοί προορισμοί είναι

Α. Βόρειο Αιγαίο και Νάπολη

Β. Κροατία και Μαυροβούνιο

Γ. Κροατία και Νάπολη

Δ. Νάπολη και Μαυροβούνιο.

Πρόκειται για 7ημερα προγράμματα, ωστόσο, όπως επισημάνθηκε το πρόγραμμα είναι πιλοτικό και στο άμεσο μέλλον θα ετοιμαστούν προγράμματα και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, πέρα της Αλοννήσου.

«Στόχος είναι κάποια προγράμματα να συνδυαστούν και με άλλες περιοχές της Ελλάδας και ναι μεν υπάρχει συγκεκριμένο νομικό καθεστώς το οποίο εφαρμόζεται μόνο στην Αλόννησο, ωστόσο, ευελπιστούμε να καταφέρουμε να ανοίξουμε κι άλλες περιοχές της Ελλάδας σαν υποβρύχια ‘μουσεία’, σαν σημεία πολιτιστικού ενδιαφέροντος και θεωρούμε ότι από το συνδυασμό αυτών των σημείων, θα καταφέρουμε να δώσουμε ένα καινούργιο προϊόν στην αγορά της Ελλάδας» ανέφερε ο κ. Μακρής, σχετικά με τον πιθανό προγραμματισμό κι άλλων περιοχών της Ελλάδας, στα ταξιδιωτικά προγράμματα.

Σε ερώτηση του GRTimes.gr σχετικά με το άνοιγμα άλλων περιοχών ενάλιας πολιτιστικής κληρονομιάς ο CEO του Mazi Travel & Events Θοδωρής Μακρής απάντησε ότι το αμέσως επόμενο βήμα, μετά την Αλόννησο, θα είναι η Μεθώνη και Κορώνη στην περιοχή της Πύλου, στη Μεσσηνία της Πελοποννήσου, περιοχές οι οποίες εντάσσονται και στο πρώτο πρότζεκτ που ‘έτρεξε’ ο Οργανισμός για το «diving history».

«Μεθώνη και Κορώνη, θα είναι το αμέσως επόμενο βήμα, μετά την Αλόννησο, και ακολουθούν άλλες δυο περιοχές, εκ των οποίων η μια κοντά στο Βόλο» απάντησε ο κ. Μακρής.

Το Ευρωπαϊκό έργο MeDryDive

Πρόκειται για έργο συγχρηματοδοτούμενο από την ΕΕ (COSME Programme), με αντικείμενο τον σχεδιασμό ενός νέου διακρατικού θεματικού τουριστικού προϊόντος με θέμα την Υποβρύχια Πολιτιστική Κληρονομιά ως κύριο τουριστικό αξιοθέατο. Η καινοτομία του MeDryDive έγκειται στην ενσωμάτωση εξατομικευμένων εφαρμογών της Πολιτιστικής και Δημιουργικής Βιομηχανίας (CCI) στο τουριστικό προϊόν.

Το ψηφιακό περιεχόμενο και οι εφαρμογές CCI που δημιουργήθηκαν εμπλουτίζουν την εμπειρία των τουριστών και κεντρίζουν το ενδιαφέρον τους για τις καταδύσεις και την Υποβρύχια Πολιτιστική Κληρονομιά της Μεσογείου.

Η διάρκεια του έργου είναι 24 μήνες (σ.σ. ολοκληρώνεται στα τέλη Απριλίου) και συμμετέχουν επτά (7) εταίροι από πέντε (5) κράτη.

Τα στοιχεία του στρατηγικού σχεδιασμού επικεντρώνονται στις υποδομές στις πιλοτικές τοποθεσίες, στο έμψυχο δυναμικό, στις διαθέσιμες υπηρεσίες, στα θέλγητρα, στις δραστηριότητες καθώς καις στην εικόνα του προορισμού.

Σ’ ότι αφορά τους παράγοντες επιρροής αυτοί είναι τα φυσικά χαρακτηριστικά (υποδομές, εγκαταστάσεις διαμονής και διατροφής, αξιοθέατα κτλ.), τα βιωματικά (ψυχαγωγία, ασφάλεια, τοπικές εκδηλώσεις κτλ.) και τα συναισθηματικά χαρακτηριστικά (ατμόσφαιρα, φιλοξενία, πολιτιστικοί πόροι κτλ.).

Σημειώνεται ότι το εν λόγω πρόγραμμα MedryDive συνοδεύει και το «dry-dive», τις ψηφιακές εφαρμογές  AR και VR, στόχος των οποίων είναι η δημιουργία και η προσφορά στο κοινό, εξατομικευμένων CCI εφαρμογών (dry apps, AR apps, serious games, videos) που εμπλουτίζουν την εμπειρία των τουριστών -δυτών και μη, και τονώνουν το ενδιαφέρον τους για τις καταδύσεις και την υποβρύχια κληρονομιά της Μεσογείου και της Ευρώπης.

Οι εφαρμογές ICT / CCI (εφαρμογές AR / φωτογραφίες / βίντεο / μοντέλα 3D / εκπαιδευτικά παιχνίδια) που χρησιμοποιούνται ως μέσο επικοινωνίας (interface) διεπαφή για την εξερεύνηση σε τουριστικά αξιοθέατα και προορισμούς χρησιμεύουν και για την ανάπτυξη νέων τρόπων εξυπηρέτησης επισκεπτών, αφήγησης και gamification.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top