Κλείνουν το ένα μετά το άλλο τα σχολεία ειδικής αγωγής

Κλείνουν το ένα μετά το άλλο τα σχολεία ειδικής αγωγής

Ανεξέλεγκτη είναι η διασπορά κρουσμάτων κορωνοϊού στα σχολεία ειδικής αγωγής, με αποτέλεσμα να κλείνουν το ένα μετά το άλλο, όπως διαμηνύει μέσω του GRTimes η πρόεδρος της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, Γεωργία Μπουλμέτη. Η ίδια, τονίζει ότι η πλατφόρμα του εμβολιασμού μπορεί να άνοιξε για καθηγητές και μαθητές άνω των 16, ωστόσο τα ραντεβού προγραμματίστηκαν για… μήνες μετά. Όπως αναφέρει στο GRTimes και ο γενικός γραμματέας της ΣΕΕΠΕΑ, Αθανάσιος Λασιόπουλος, τα ειδικά σχολεία αυτή τη στιγμή δίνουν μάχη για να λειτουργούν με προϋποθέσεις, καθώς, τα μέτρα πρόληψης της διασποράς του κορωνοϊού είναι μηδενικά.

Ρεπορτάζ: Νεκταρία Ψαράκη

Με πολύ ανησυχητικό ρυθμό αυξάνονται τα κρούσματα κορωνοϊού στα ειδικά σχολεία, με αποτέλεσμα η λίστα με κλειστά σχολικά συγκροτήματα και τμήματα ειδικής αγωγής να μεγαλώνει ολοένα και περισσότερο. Αυτή τη στιγμή, όπως αναφέρει η πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ) κ. Μπουλμέτη στο GRTimes, το 5% των ειδικών σχολείων είναι κλειστό.

“Είναι πενταπλάσιο ποσοστό από αυτό που βλέπαμε όταν ήταν τα γενικά σχολεία σε λειτουργία. Τότε, μόλις το 1% του συνόλου των σχολείων ήταν κλειστό λόγω εμφάνισης κρουσμάτων, ενώ τώρα είμαστε στο 5%. Τα περισσότερα δε, είναι σε πλήρη αναστολή και ελάχιστα από αυτά έχουν κλειστά μόνο λίγα τμήματα. Συγκεκριμένα, από τα 24 σχολεία, μόλις τα 3 έχουν κλείσει μόνο κάποια τμήματα. Και η λίστα δε σταματά να γεμίζει. Κάθε μέρα προστίθενται κι άλλα”, περιγράφει.

Πενταπλασιάζονται τα κρούσματα σε ελάχιστες ημέρες

Η ίδια, εξηγεί ότι οι μαθητές στα ειδικά σχολεία αδυνατούν να φορούν τη μάσκα. Τονίζει ότι οι μαθητές με ειδικές ανάγκες, δεν είναι σαν τους υπόλοιπους, οι οποίοι μετά το τελευταίο κουδούνι επιστρέφουν σπίτι.

“Τα περισσότερα μετακινούνται συνεχώς. Τα απογεύματα, πηγαίνουν σε εργοθεραπείες και λογοθεραπείες. Ακόμη, επειδή αδυνατούν να αυτοεξυπηρετούνται, χρειάζονται συνεχώς υποστήριξη από την σίτισή τους, μέχρι και την τουαλέτα. Οι μετακινήσεις τους, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δε φορούν τη μάσκα, συμβάλουν σε μία ανεξέλεγκτη διασπορά τόσο μεταξύ τους όσο και στους υπόλοιπους. Μόλις βρεθεί έστω και ένα κρούσμα σε ένα σχολείο, μέσα σε ελάχιστες μέρες εντοπίζονται άλλα 4-5. Αυτό το πράγμα δεν το βλέπαμε τον Νοέμβριο. Τότε, εντοπίζονταν κρούσματα ανάμεσα στους καθηγητές. Όχι στους μαθητές. Όμως τα μεταλλαγμένα στελέχη του κορωνοϊού, συμβάλλουν στην διασπορά. Αν θέλει κανείς να δει την πραγματική επιδημιολογική εικόνα της κοινωνίας, ας κοιτάξει στα ειδικά σχολεία“, επισημαίνει.

Η πλατφόρμα άνοιξε, αλλά… ραντεβού τον Ιούνιο για εμβόλιο

Στην πολύωρη σύσκεψη της ΔΟΕ, της ΟΛΜΕ και της ΠΟΣΕΕΠΕΑ με την Υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σήμερα, τέθηκε το ζήτημα των εμβολιασμών των καθηγητών αλλά και των μαθητών ειδικής αγωγής άνω των 16. Όπως εξηγεί η κ. Μπουλμέτη, μπορεί η πλατφόρμα να άνοιξε, ωστόσο τα εμβολιαστικά ραντεβού καθηγητών και μαθητών, ορίστηκαν για μετά από ένα μήνα, ενώ σε πολλές περιπτώσεις, κλείστηκαν ραντεβού μέχρι και για τον Ιούνιο.

“Μας είπαν ότι αυτό είναι θέμα της διαθεσιμότητας των εμβολιαστικών κέντρων. Αφού λοιπόν δεν γίνεται να εμβολιαστούμε νωρίτερα, ζητήσαμε να τεθεί το ζήτημα των ειδικών σχολείων στην Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων του Υπουργείου Υγείας, ώστε να παρθούν στοχευμένα μέτρα και για εμάς. Άλλωστε, η τηλεκπαίδευση σε όσα σχολεία εφαρμόστηκε (σ.σ. εννοεί τα ειδικά σχολεία τα οποία έκλεισαν λόγω εντοπισμού κρουσμάτων και υποχρεώθηκαν σε τηλεκπαίδευση), στεφθηκε με επιτυχία με την βοήθεια των γονιών των παιδιών. Η υπουργός είπε ότι θα το θέσει ως ζήτημα”, αναφέρει η κ. Μπουλμέτη.

Ούτε μάσκες, ούτε αποστάσεις, ούτε τεστ

Ο Γενικός Γραμματέας του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής, Αθανάσιος Λασιόπουλος, τονίζει στο GRTimes ότι η διασπορά στα ειδικά σχολεία είναι φυσικό συνεπακόλουθο της γενικότερης διασποράς στην κοινότητα, δεδομένου ότι τα μέτρα προστασίας είναι μηδενικά.

“Δίνουμε μάχη ώστε τα ειδικά σχολεία να λειτουργούν υπό προϋποθέσεις. Έχουμε σοβαρά κτιριακά προβλήματα. Οι τάξεις είναι μικρές και στενές. Πολλά παιδιά κάνουν μάθημα σε υπόγεια και κάποιες αίθουσες δεν έχουν καν πρόσβαση σε επαρκή αερισμό. Τα μέτρα είναι αδύνατον να τηρηθούν από τα παιδιά. Δεν φορούν τις μάσκες τους. Επίσης, δεν είναι εύκολο να τις φορούν ούτε οι εκπαιδευτικοί, καθώς πολλές φορές η συνεννόηση επιτυγχάνεται και με εκφράσεις του προσώπου μας. Δεν φαίνεται με τη μάσκα αν χαμογελάμε στο παιδί. Βλέπει μόνο τα μάτια μας. Ταυτόχρονα, σε πολλά σχολεία δεν γίνονται καν τεστ. Πρέπει απαραιτήτως να παρθούν στοιχειώδη μέτρα. Ό,τι είναι εφικτό…”, καταλήγει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ΔΟΕ: Αύριο (18/3) η απεργία για τους εργαζόμενους στην Ειδική Αγωγή

Θεσ/νίκη: «Μέτρα για τα Ειδικά Σχολεία» ζητούν εκπαιδευτικοί – Κινητοποίηση στο ΥΜΑΘ (ΦΩΤΟ+VIDEO)

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top