Λεωφορείο ο … τρόμος για τους ελεγκτές του ΟΑΣΘ: Καθημερινότητα οι επιθέσεις

Λεωφορείο ο … τρόμος για τους ελεγκτές του ΟΑΣΘ: Καθημερινότητα οι επιθέσεις

Ρεπορτάζ: Αναστασία Κοσμίδου

Θύματα καθημερινών φραστικών και σωματικών επιθέσεων «πέφτουν» ελεγκτές του ΟΑΣΘ, την ώρα που απλώς κάνουν τη δουλειά τους, ζητώντας από τους επιβάτες την επίδειξη του εισιτήριου τους. Αποκορύφωμα, το τρομακτικό περιστατικό που σημειώθηκε το βράδυ της Κυριακής, οπότε δύο ελεγκτές απειλήθηκαν με μαχαίρι εντός αστικού λεωφορείου, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Τί λένε στο GRTimes ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του ΟΑΣΘ, ένας εν ενεργεία ελεγκτής, καθώς και ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας.

Για μη μεμονωμένο περιστατικό κάνουν λόγο εργαζόμενοι στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, σχετικά με το συμβάν που εκτυλίχθηκε προχθές το βράδυ στο κέντρο της πόλης, όταν δύο ελεγκτές απειλήθηκαν με μαχαίρι από επιβάτες, επειδή τους ζήτησαν να επιδείξουν τα εισιτήρια τους.

«Φοβούνται να κάνουν τη δουλειά τους»

Όπως αναφέρει μιλώντας στο GRTimes ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του ΟΑΣΘ Γιάννης Δήμκας «σημειώνονται αρκετά συχνά παρόμοια περιστατικά, όχι τόσο ακραία βέβαια όπως το χθεσινό με την απειλή μαχαιριού, αλλά συνήθως λεκτικές επιθέσεις, όταν οι ελεγκτές ζητούν το κόμιστρο για τη μεταφορά των επιβατών. Αυτοί που βρίσκονται συνεχώς σε δύσκολη θέση είναι εκείνοι που έρχονται σε άμεση επαφή με τους επιβάτες, δηλαδή οι οδηγοί, οι ελεγκτές και οι σταθμάρχες, οι οποίοι καλούνται να αντιμετωπίσουν τις αντιδράσεις και τα ξεσπάσματα του επιβατικού κοινού, ακόμη και για θέματα που δεν ανήκουν στην αρμοδιότητα τους, όπως η καθυστέρηση των δρομολογίων. Κατανοούμε ότι σε ενδεχόμενο έλεγχο εισιτηρίου που μπορεί γίνει σε επιβάτες, κάτω από αυτές τις συνθήκες, οι αντιδράσεις μπορεί να είναι πιο ακραίες. Και έχουμε αναφορές ότι υπάρχουν συνάδελφοι οι οποίοι φτάνουν να φοβούνται να κάνουν τη δουλειά τους».

Επιπροσθέτως ο κ. Δήμκας εκτίμησε ότι η αρνητική συγκυρία που έχει δημιουργηθεί για τους ελεγκτές του ΟΑΣΘ θα μπορούσε να επιλυθεί με τη θέσπιση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. «Το επιβατικό κοινό δεν έχει εκπαιδευτεί να κόβει εισιτήριο για αστικές συγκοινωνίες και είναι δύσκολο να το κάνει τώρα. Επιπλέον δεν υπάρχουν πολλοί ελεγκτές. Ενδεικτικά, εκτιμώ με επιφύλαξη, ότι οι εν ενεργεία ελεγκτές του ΟΑΣΘ είναι 60 αυτή την περίοδο. Πρέπει να γίνουν προσλήψεις για να μειωθεί το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής. Η λύση θα μπορούσε βεβαίως να δοθεί και με τη θέσπιση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, με το οποίο ουσιαστικά την ώρα που εισέρχεται ένας επιβάτης στο αστικό λεωφορείο, θα ενημερώνεται αυτόματα ο οδηγός και ενδεχομένως να κάνει επίπληξη. Πάντως, ο θεσμός των ελεγκτών του ΟΑΣΘ δεν μπορεί να καταργηθεί, καθώς ο οδηγός δεν έχει τη δυνατότητα να κατεβάσει επιβάτες από το λεωφορείο, παρά μόνο να κάνει τη σύσταση. Αποτελεί όμως αποτρεπτικό παράγοντα το ηλεκτρονικό εισιτήριο, καθώς θα είναι διακριτό ποιος είναι παραβάτης, από τη στιγμή που εισέρχεται σε λεωφορείο» σημείωσε.

Μαρτυρία ελεγκτή: «Πήγε να με πετάξει από εν κινήσει λεωφορείο – Έφαγα μπουνιά»

Τα λεγόμενα του κ. Δήμκα επιβεβαιώνει και εν ενεργεία ελεγκτής του ΟΑΣΘ, ο οποίος διηγείται στο GRTimes τις τραυματικές εμπειρίες που έχει βιώσει κατά τη διάρκεια της εργασίας του.

Ο ελεγκτής ο οποίος για λόγους ασφαλείας προτίμησε να μην αναφερθούν τα στοιχεία του, τόνισε ότι «έχω βιώσει περιστατικά φραστικής βίας αρκετές φορές, αλλά και σωματικές επιθέσεις. Ενδεικτικά είχα ζητήσει από επιβάτες τα εισιτήρια τους και ο ένας με έσπρωξε απότομα, ενώ ήταν εν κινήσει το λεωφορείο και η πόρτα ανοιχτή και παρ’ ολίγο να πέσω εκτός του οχήματος. Ενώ σε περιστατικό παρόμοιων συνθηκών, όταν ζήτησα τα στοιχεία από παραβάτη, εκείνος μου έδωσε μια μπουνιά και έπεσα κάτω. Τον ανέλαβε ο συνάδελφος αμέσως. Γι’ αυτό το λόγο δουλεύουμε πάντα δύο ελεγκτές μαζί».

Ο ελεγκτής υπογράμμισε ότι «είναι επικίνδυνη η δουλειά μας. Πολλές φορές έχουμε να κάνουμε με παραβατικό κοινό. Με άτομα που βρίσκονται σε ψυχολογικά και οικονομικά δύσκολη θέση, την οποία συχνά εκφράζουν στοχοποιώντας τους ελεγκτές, με αποτέλεσμα να δεχόμαστε καθημερινά επιθέσεις, βρισιές, κατάρες και απειλές».

Ο εργαζόμενος διευκρίνισε ότι οι ελεγκτές του ΟΑΣΘ είναι εκπαιδευμένοι ώστε να ανταποκρίνονται επαρκώς στα καθήκοντα τους, να συμπεριφέρονται με ευγένεια στους επιβάτες και να αντιδρούν με τον καλύτερο τρόπο, ενώ ανέφερε ότι «θέλουμε απλά να κάνουμε το 8ωρο μας και να γυρνάμε σπίτι μας, χωρίς καμία υπέρβαση και με ασφάλεια όσο είναι δυνατόν».

Γ. Σκόδρας: Καταδικαστέα φαινόμενα – Η ασφάλεια των εργαζομένων κύριο μέλημα

Από την πλευρά του ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας αναφέρει μιλώντας στο GRTimes ότι «αυτά είναι καταδικαστέα φαινόμενα, πρέπει οι επιβάτες να φέρονται πολιτισμένα. Δεν είναι δυνατόν να πηγαίνουν οι άνθρωποι για δουλειά και να μην ξέρουν αν θα γυρίσουν σπίτια τους. Κύριο μέλημα του ΟΑΣΘ είναι η ασφάλεια των εργαζομένων. Γι’ αυτό υπάρχει σεκιούριτι στους τερματικούς σταθμούς και κουμπί πανικού, με το οποίο ο οδηγός μπορεί να ειδοποιήσει άμεσα και τον σεκιούριτι και την αστυνομία».

 

 

 

 

 

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top