Μαρίνα γίνεται το λιμάνι του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Μαρίνα γίνεται το λιμάνι του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Ρεπορτάζ: Φωτεινή Στεφανοπούλου

Νέα πνοή στο λιμάνι από το οποίο ο Μέγας Αλέξανδρος ξεκίνησε την εκστρατεία του στην Ασία φιλοδοξεί να δώσει ο δήμος Αμφίπολης.

Το φυσικό λιμάνι του Μεταξά, που βρίσκεται στις εκβολές του ποταμού Στρυμόνα και σε απόσταση μόλις 2,5 χιλιομέτρων από τον λόφο Καστά της αρχαίας Αμφίπολης, αποτελούσε σημαντικό εμπορικό και επιβατικό λιμάνι από την αρχαιότητα.

Παρά τις κατά καιρούς προσπάθειες για την «αναζωογόνησή» του, το λιμάνι παραμένει αναξιοποίητο, ενώ ρημάζουν οι εγκαταστάσεις και οι υποδομές του.

Πλέον, ο δήμος Αμφίπολης προωθεί ένα φιλόδοξο σχέδιο για την αναβάθμισή του και ήδη μέσω του Δικτύου Πόλεων για την Ανάπτυξη – ΔΕΠΑΝ προχώρησε στην εκπόνηση μελέτης για τη μετατροπή του αλιευτικού καταφυγίου σήμερα σε μαρίνα.

Η σύμβαση της μελέτης ύψους 300.000 ευρώ έχει ήδη εγκριθεί και στις αρχές Μαρτίου θα ανακοινωθεί η ένταξή της στο πρόγραμμα Φιλόδημος ΙΙ στον «κωδικό» κατασκευής, βελτίωσης και συντήρησης των λιμενικών υποδομών των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων και των Δημοτικών Λιμενικών Γραφείων.

Προβλήτα και υδατοδρόμιο

Όπως ανέφερε στο GRTimes.gr ο δήμαρχος Αμφίπολης, Στέργιος Φραστανλής, η μελέτη περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη δημιουργία προβλήτας, εξέδρες, συντήρηση των υφιστάμενων κτιρίων και ανέγερση νέων, ώστε να γίνει ένα πλήρως λειτουργικό επιβατικό λιμάνι, αλλά και υδατοδρόμιο.

«Αυτή τη στιγμή το λιμάνι που λειτουργεί ως αλιευτικό καταφύγιο πρακτικά δεν είναι επισκέψιμο. Αυτό συμβαίνει γιατί είναι κλειστή η «μπούκα» από φερτές ύλες που έχουν μεταφερθεί από τον Στρυμόνα. Οπότε βασική προϋπόθεση είναι να μπουν βυθοκόροι και να γίνουν και έργα εμβάθυνσης», τόνισε ο δήμαρχος, ο οποίος επισήμανε ότι αμέσως μετά την τυπική έγκριση της μελέτης ο δήμος θα διεκδικήσει χρηματοδότηση για την εκτέλεση των έργων.

Πόλος έλξης τουρισμού μαζί με τον τύμβο Καστά

Εκτός από την αναπτυξιακή ώθηση που θα δώσει στην ευρύτερη περιοχή, η αξιοποίηση του λιμανιού αναμένεται να λειτουργήσει ως πόλος έλξης τουρισμού, δεδομένου ότι βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από τον εξαιρετικής σημασίας αρχαιολογικό χώρο του λόφου Καστά, που έχει προκαλέσει παγκόσμιο ενδιαφέρον.

«Ο δήμος μας είναι η ναυαρχίδα του τουρισμού και του πολιτισμού των Σερρών και αναβάθμιση του λιμανιού θα μας ανεβάσει ακόμα περισσότερο. Παράλληλα, στοχεύουμε και την ανάδειξη της περιοχής του Στρυμόνα και γι’ αυτό το καλοκαίρι προγραμματίζουμε και κωπηλατικούς αγώνες, τα Νεάρχεια, προς τιμήν του ναυάρχου του Μεγάλου Αλεξάνδρου Νέαρχου», ανέφερε ο δήμαρχος.

Το χρονικό του λιμανιού

Το λιμάνι της Αμφίπολης εντάχθηκε το 2000 στο επιχειρησιακό πρόγραμμα Αλιείας 2000-2006 με χρηματοδότηση ύψους 860.000 ευρώ με σκοπό την αξιοποίηση του ως λιμένα μεταφορών-εμπορίου, τουριστικών σκαφών και αλιευτικού καταφυγίου.

Το έργο «Αποκατάστασης φυσικού περιβάλλοντος και εκσυγχρονισμού αλιευτικού καταφυγίου Αμφίπολης» που ολοκληρώθηκε το έτος 2008, αλλά δεν απέδωσε τα αναμενόμενα, οπότε σταδιακά εγκαταλείφθηκε.

Σήμερα και οι σύγχρονες εγκαταστάσεις του (υποσταθμοί ρεύματος, αντλίες βενζίνης-νερού, αποβάθρες, μόλοι, κτίρια, φάρος κλπ) έχουν μερικώς ή ολικώς καταστραφεί, ενώ λόγω των φερτών υλικών που έχουν περιορίσει το βάθος στην είσοδό του με δυσκολία εξυπηρετεί τα μικρά αλιευτικά.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top