Κορκίδης: Στο κόκκινο η Αττική, στα μαύρα η αγορά

Κορκίδης: Στο κόκκινο η Αττική, στα μαύρα η αγορά

Αντιδρά η αγορά στο άκουσμα των νέων περιοριστικών μέτρων που πρόκειται να εφαρμοστούν από αύριο στις “κόκκινες” περιοχές. Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης, αναφέρει στο GRTimes ότι οι καταστηματάρχες εν όψει εκπτώσεων, ήλπιζαν να ξεπουλήσουν το εμπόρευμα του χειμώνα, αλλά με τα νέα δεδομένα, υπάρχει κίνδυνος τα προϊόντα να παραμείνουν στα ράφια.

Ρεπορτάζ: Νεκταρία Ψαράκη 

Με click away και click in shop πρόκειται να λειτουργήσουν από αύριο τα εμπορικά καταστήματα στην Π.Ε. Αττικής. Σφοδρές αντιδράσεις έχουν προκαλέσει στον εμπορικό κόσμο τα νέα περιοριστικά μέτρα, καθώς όπως αναφέρει ο κ. Κορκίδης στο GRTimes, οι καταστηματάρχες με το άνοιγμα της αγοράς ήλπιζαν να ξεπουλήσουν το χειμερινό εμπόρευμα.

“Σίγουρα ευνοεί τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης το γεγονός ότι θα μπορούν οι πελάτες να εισέρχονται στα καταστήματα. Όμως, ακόμα και με το click in shop, δυσκολεύεται η κατανάλωση. Περιορίζεται ο αριθμός των πελατών που θα δέχεται ημερησίως το κάθε κατάστημα, ενώ οι ίδιοι οι καταναλωτές θα έχουν λιγότερο χρόνο στη διάθεσή τους. Έτσι, δεδομένου ότι έχει χαθεί ήδη μία εβδομάδα εκπτώσεων, κινδυνεύουν τα προϊόντα να παραμείνουν στα ράφια”, αναφέρει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά.

Ο κ. Κορκίδης, μεταξύ άλλων υπενθυμίζει ότι στην Αττική βρίσκεται το 50% της οικονομικής δραστηριότητας της χώρας, αλλά και το 55% της κατανάλωσης. Όπως εξηγεί, υπό συνθήκες κανονικότητας, την περίοδο των εκπτώσεων προέκυπτε συνολικά απ’ τις επιχειρήσεις το ποσό των 5,3 δισεκατομμυρίων ευρώ. Με το άνοιγμα της αγοράς, υπολογιζόταν ότι ο συνολικός τζίρος θα ανέλθει στα 2,3 δισεκατομμύρια ευρώ. Τα δεδομένα όμως άλλαξαν.

“Τώρα, με click away και click in shop, θα πέσουμε στα 1,5 δις ευρώ. Το 1/3 των επιχειρήσεων, πολύ φοβάμαι ότι θα κλείσουν”, εκτιμά ο κ. Κορκίδης.

Οι 11 ερωτήσεις – απαντήσεις του Π.Ε.Σ. για το click in shop

Το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Αττικής ενημερώνει απαντώντας σε μια ενδεκάδα ερωτήσεων εμπόρων και καταναλωτών για τη μέθοδο του «click in shop» και δίνει οδηγίες με τις λεπτομέρειες των περιορισμών, που θα ισχύουν για τα εμπορικά καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και βιβλιοχαρτοπωλεία, καθώς επίσης τον τρόπο που θα εξυπηρετούνται οι καταναλωτές με ραντεβού εντός καταστήματος.

1. Ποιο είναι το βασικό χαρακτηριστικό του click in shop;
Πρόκειται για αγορές εντός του καταστήματος με ραντεβού. Από τις “αγορές εκτός” θα επιτρέπονται οι “αγορές εντός” με τον πελάτη να μπαίνει κανονικά εντός του καταστήματος κατόπιν ραντεβού και να αγοράζει το είδος που έχει επιλέξει, έχοντας και την δυνατότητα δοκιμής του.

2. Θα μπορεί να διαλέγει όποιο προïόν θέλει ο πελάτης;
Ο καταναλωτής θα μπορεί να επιλέγει το προϊόν που θέλει να αγοράσει και θα μπορεί να το έχει “δεσμεύσει” είτε τηλεφωνικά, είτε μέσω διαδικτύου, ενώ θα μπορεί ότι άλλο διαλέξει να το δοκιμάσει προ αγοράς, περιορίζοντας όμως τη παραμονή του στο κατάστημα στον προβλεπόμενο χρόνο.

3. Επιτρέπεται η δοκιμή των προϊόντων με το click in shop;
Ναι, θα επιτρέπεται η δοκιμή προ αγοράς, ελαχιστοποιώντας έτσι το πρόβλημα αλλαγής του. Η έλλειψη δοκιμής ήταν από τους λόγους που καταναλωτές απέφευγαν να αγοράσουν ρούχα και παπούτσια με το click away έναντι άλλων αγορών προϊόντων, που δεν απαιτείται δοκιμή.

4. Θα μπορεί να αλλάξει ο καταναλωτής το προϊόν;
Ναι, αλλά και πάλι αυστηρά με ραντεβού. Ο καταναλωτής θα μπορεί να αλλάξει το προϊόν και να παραλάβει ένα άλλο. Όλα τα δικαιώματα επιστροφής και εγγύησης που έχει ο καταναλωτής, εξακολουθούν να ισχύουν κανονικά.

5. Θα μπορεί να πληρώσει με μετρητά;
Ναι, στο όριο μετρητών των 500 ευρώ, που επιτρέπεται. Είναι ένα επιπρόσθετο πλεονέκτημα του click in shop σε σχέση με το click away το οποίο λειτουργεί σχεδόν αποκλειστικά με κάρτα και e-banking. Σημειώνεται ότι το click in shop διευκολύνει τη διαδικασία συναλλαγής, αφού ο καταναλωτής εφόσον μπαίνει στο κατάστημα θα μπορεί να πληρώνει με την παραδοσιακή μέθοδο στο ταμείο.

6. Θα υπάρχουν περιορισμοί;
Ασφαλώς, ανάλογα με την επιφάνεια του καταστήματος και τον αριθμό των εργαζομένων θα πρέπει να προγραμματίζονται τα ραντεβού ώστε να αποφεύγεται συνωστισμός. Η αναμονή πελατών εντός του καταστήματος, πέραν αυτών που θα έχουν προγραμματισμένο ραντεβού, θα απαγορεύεται. Σχετικά με τον μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό ατόμων ανά κατάστημα προβλέπονται τα εξής:
• Σε καταστήματα έως 100 τετραγωνικά μέτρα επιτρέπονται 4 άτομα συνολικά, δηλαδή εργαζόμενοι και πελάτες.
• Σε καταστήματα άνω των 100 τ.μ. επιτρέπονται 4 άτομα, συν 1 άτομο ανά 25 τ.μ. για την επιφάνεια άνω των 100 μέτρων.

7. Θα υπάρχουν χρονικοί περιορισμοί;
Ναι, άλλωστε στόχος της κάθε επιχείρησης είναι η ταχύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του πελάτη στο δυνατόν συντομότερο χρόνο που θα περιλαμβάνει την είσοδο, τη δοκιμή του προϊόντος, τη πληρωμή και την έξοδο από το κατάστημα.

8. Θα εφαρμοστεί η νέα μέθοδος αγορών σε όλη τη διάρκεια των εκπτώσεων;
H διάρκεια εφαρμογής της νέας μεθόδου θα εξαρτηθεί από τα υγειονομικά δεδομένα. Ο εμπορικός κόσμος προσδοκά στις χειμερινές εκπτώσεις για να ξεπουλήσει το χειμερινό εμπόρευμα και θα προσπαθήσει να διασφαλίσει όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και τους κανόνες λειτουργίας του click in shop.

9. Θα επιτραπεί το click in shop σε όλα τα εμπορικά καταστήματα;
Όχι, έχει αποσαφηνιστεί πως αρχικά θα επιτραπεί στα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και βιβλιοχαρτοπωλεία, που έχουν πληγεί περισσότερο το διάστημα της πανδημίας. Όλα τα υπόλοιπα εμπορικά καταστήματα θα συνεχίσουν την λειτουργία τους στις εκπτώσεις με το click away.

10. Θα επιτραπεί το click in shop και στα μεγάλα εμπορικά κέντρα;
Το click in shop μπορεί να εφαρμοστεί στα εμπορικά κέντρα, μόνο για τα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και βιβλιοχαρτοπωλείων με τη προϋπόθεση ελέγχου στην είσοδο για το χρόνο παραμονής στο εμπορικό κέντρο.

11. Οι επιχειρήσεις που θα λειτουργήσουν με το click in shop θα εξακολουθούν να θεωρούνται πληττόμενες;
Ναι, σαφέστατα. Ειδικά για το δίμηνο Ιανουαρίου, Φεβρουαρίου έχει γίνει σαφές πως ισχύουν οι ρυθμίσεις για τα ενοίκια, τις αναστολές συμβάσεων εργασίας, επιταγές, επιστρεπτέα προκαταβολή, ενώ θα επιδοτηθούν και οι πάγιες δαπάνες.

*ΓΡΑΦΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΥ «CLICK IN SHOP»

 

 

 

 

 

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top