Νέα αίτηση στο ΣτΕ για την ακύρωση του Flyover από κατοίκους στα Κωνσταντινουπολίτικα

Νέα αίτηση στο ΣτΕ για την ακύρωση του Flyover από κατοίκους στα Κωνσταντινουπολίτικα

Νέα αίτηση ακύρωσης για το έργο του Fly Over καταθέτουν σήμερα Τρίτη 14 Νοεμβρίου, στο Συμβούλιο της Επικρατείας 25 κάτοικοι στα Κωνσταντινουπολίτικα, στη Θεσσαλονίκη καθώς, όπως υποστηρίζουν, το έργο θα βλάψει την περιοχή τους, τα σπίτια τους, προκαλώντας αλυσιδωτές επιπτώσεις και μία σειρά από άλλα προβλήματα.

Στο κείμενο των 54 σελίδων της νέας αίτησης ακύρωσης, παρατίθενται μία σειρά από επιχειρήματα για να μην γίνει έτσι όπως έχει σχεδιαστεί ο συγκεκριμένος υπέργειος δρόμος που, όπως αναφέρουν, θα υποβαθμίσει τη ζωή της πόλης.

Σύμφωνα με την αίτηση, ο νέος δρόμος θα αγγίζει τα σπίτια των ανθρώπων της περιοχής, σχεδιασμό για τον οποίον ενημερώθηκαν από υπαλλήλους της εταιρείας που έχει αναλάβει το έργο, λένε χαρακτηριστικά.

Στην αίτηση ακύρωσης επισημαίνεται πως η μελέτη για τα κυκλοφοριακά προβλήματα που καλείται να λύσει με τη λειτουργία του ο νέος δρόμος, έγινε τον Μάιο του 2020, σε μία περίοδο που η περιφερειακή οδός ήταν άδεια, καθώς μόλις είχαν ανοίξει οι δρόμοι από την πανδημία και η Χαλκιδική δεν υποδέχτηκε εκείνη την περίοδο τουρίστες.

Ακόμη, στην αίτηση ακύρωσης γίνεται εκτενής αναφορά στην υποβάθμιση της ατμόσφαιρας λόγω του φόρτου των αυτοκινήτων που θα έχει ο νέος δρόμος, στον θόρυβο που θα πλήξει τους κατοίκους της περιοχής, ο οποίος θα υπερβαίνει κατά πολύ τα ανώτατα όρια στα σπίτια που βρίσκονται από 5 έως 10 μέτρα κοντά στη νέα κατασκευή, καθώς και στην αύξηση των δονήσεων λόγω της διαρκούς διέλευσης αυτοκινήτων.

Στην αίτηση διατυπώνεται ακόμη το ερώτημα για ποιον λόγο εγκαταλείφτηκε η βορειότερη χάραξη του νέου δρόμου, ενώ αμφισβητείται η χρησιμότητα του έργου και διατυπώνονται πάλι αμφιβολίες για τον χρόνο των μετρήσεων που οδήγησαν στο έργο, την περίοδο της πανδημίας, όπως και ότι δεν υπολογίστηκε η μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου λόγω της λειτουργίας του μετρό. Ακόμη σημειώνουν πως κατά τη διάρκεια των εργασιών, δεν έχει προβλεφθεί η πρόσβαση στο δάσος του Σέιχ Σου από τα πυροσβεστικά οχήματα.

Στήριξη του έργου από τους ξενοδόχους

Την ίδια στιγμή άλλοι φορείς όπως η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης στηρίζουν το flyover και υπογραμμίζουν την ανάγκη τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων. «Η Θεσσαλονίκη σπάνια έχει την ευκαιρία να παίρνει έργα υποδομών» αναφέρει, μεταξύ άλλων, σε ανακοίνωση της η ΕΞΘ για το Flyover .

Αναλυτικά στην ανακοίνωσή της αναφέρει τα εξής:

«H ΕΞΘ έχοντας πλήρη ενημέρωση από τον Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών & Δικτύων της ΠΚΜ κ. Πάρι Μπίλλια για τις ωφέλειες που θα έχει η πόλη από το έργο του Flyover, το υποστηρίζει γνωρίζοντας ότι επαγγελματικά θα πληγούμε σοβαρά το μεσοπρόθεσμο διάστημα λόγω της πίεσης του κυκλοφοριακού, αλλά με την αποπεράτωση του θα αναπνεύσει το κέντρο της πόλης με ότι αυτό συνεπάγεται.

Η μοναδική μας επιφύλαξη είναι να μην ξαναζήσουμε στην τήρηση του χρονοδιαγράμματος αλλά και στη χρηματοδότηση, το σχεδόν εικοσάχρονο ανέκδοτο με το μετρό, στο οποίο οι ευθύνες της πόλης ήταν πολύ μικρές μπροστά σε αυτές του κράτους.

Η Θεσσαλονίκη σπάνια έχει την ευκαιρία να παίρνει έργα υποδομών, γιατί δυστυχώς δεν διεκδικούν οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι της αυτά που ποσοστιαία θα έπρεπε να της αναλογούν. Είναι λοιπόν υποχρεωμένη, όταν της προσφέρουν ένα έργο να μην απεμπολεί την ευκαιρία».

Μείωση περιβαλλοντικού αποτυπώματος

«Η Θεσσαλονίκη αντιμετωπίζει σοβαρότατο κυκλοφοριακό πρόβλημα και το Flyover είναι ένα έργο το οποίο θα βοηθήσει στη διαχείρισή του. Αποσκοπεί στην αναβάθμιση της υπάρχουσας περιφερειακής οδού μέσω της αύξησης της κυκλοφοριακής ικανότητάς της στο διπλάσιο, στην θεαματική βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας, στην μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της οδού και στην ενοποίηση της πόλης με τον πνεύμονα του Κέδρινου Λόφου», είπε σε πρόσφατη συνέντευξή του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος.

Έτσι, πρόσθεσε «με την ολοκλήρωσή του θα επιτευχθεί ο διπλασιασμός των αυτοκινήτων εξυπηρέτησης ανά ώρα, στα 10.000 ανά κατεύθυνση, θα μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακος και η ηχορύπανση, θα εξασφαλίσουμε την γρήγορη και ασφαλή πρόσβαση προς ΠΑΘΕ, Εγνατία Οδό, Αεροδρόμιο Μακεδονία και Χαλκιδική, θα μειώσουμε τον χρόνο μετακίνησης στο εσωτερικό της Θεσσαλονίκης, θα μειώσουμε τα ατυχήματα και τέλος, θα μειώσουμε και το λειτουργικό κόστος».

Με πληροφορίες: ertnews.gr 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Έργα Flyover: Σημειωτόν και στην Λαγκαδά στην προσπάθεια να αποφύγουν τον Περιφερειακό (ΦΩΤΟ)

ΕΑΥΘ: Συνάντηση με τον Δ. Σαρηγιάννη-Στο «τραπέζι» τα έργα του Flyover (ΦΩΤΟ)

Flyover: “Έβρεξε” κλήσεις από την Τροχαία στην Κ. Καραμανλή – Αγνοούν την προειδοποίηση οι οδηγοί (ΦΩΤΟ-VIDEO)

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top