ΟΣΕ: Πρώτο βγαίνει για ανάταξη, με 300 εκ. €, το δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας

ΟΣΕ: Πρώτο βγαίνει για ανάταξη, με 300 εκ. €, το δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Στον επόμενο ένα- ενάμισι μήνα, ο ΟΣΕ θα υποβάλλει για ένταξη στο πακέτο των έργων ΣΔΙΤ, το πρώτο από τα τρία πολύ σημαντικά έργα ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, συνολικού ύψους 1,3 δισ. ευρώ. Αυτό το πρώτο έργο, ύψους περίπου 300 εκατ. ευρώ, θα αφορά το δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας, από Στρυμώνα μέχρι Αλεξανδρούπολη και από Πλατύ μέχρι Φλώρινα.

«Οι επεμβάσεις που θα εκτελεστούν θα εξαρτηθούν από το κονδύλιο που θα εγκριθεί για την ανάταξη του δικτύου της Βόρειας Ελλάδας. Υπό αυτή την έννοια, στον ΟΣΕ αντιμετωπίζουμε το συγκεκριμένο έργο και σαν «πιλότο» για τα άλλα δύο του προγράμματος των 1,3 δισ. ευρώ, που προτείνουμε προς υλοποίηση», δήλωσε στο GRTimes.gr o πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Σπύρος Πατέρας.

Να σημειωθεί ότι την απολύτως αναγκαία ως και επιβεβλημένη ανάταξη του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου, με αυτό το πρόγραμμα των 1,3 δισ. ευρώ, ο ΟΣΕ έχει μοιράσει σε τρία τμήμα, σε τρία ΣΔΙΤ: Eίναι το ΣΔΙΤ ‘Φλώρινα- Αλεξανδρούπολη’, το ‘Πειραιάς- Θεσσαλονίκη- Ειδομένη και Προμαχώνας’, το ‘Αεροδρόμιο Αθήνας- Κόρινθος –Κιάτο’.

Η αναβάθμιση του ρόλου του σιδηροδρόμου στο χάρτη των μεταφορών στη χώρα μας, προαπαιτεί την ανάταξη και την καλή συντήρηση του υπάρχοντος  σιδηροδρομικού δικτύου που σε μεγάλα του τμήματα είναι σε προβληματική κατάσταση. Για να δει καλύτερες ημέρες ο ελληνικός σιδηρόδρομος- επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές στο πλαίσιο ενός σύγχρονου πολυτροπικού συστήματος….to be-   τα έργα αυτά των 1,3 δισ. ευρώ, πρέπει οπωσδήποτε να εκτελεστούν.

Όπως επισήμανε o κ. Σπύρος Πατέρας, η υλοποίηση αυτού του απολύτως αναγκαίου προγράμματος έργων, θα εξαρτηθεί από την έγκριση του Υπουργείου Οικονομικών για την κάλυψη των τριών ΣΔΙΤ, σε βάθος δεκαετίας, με πληρωμές διαθεσιμότητας.

Το πρόγραμμα των 1,3 δισ. ευρώ, έχει μεν συμπεριληφθεί στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης αλλά για  ένα μέρος του συνολικού κόστους,  ύψους 130 εκατ. ευρώ. Για την εκτέλεση λοιπόν αυτών των μεγάλων έργων, είναι αναγκαία η αναζήτηση ιδιωτικής χρηματοδότησης η οποία όμως, θα καλυφθεί σταδιακά από το κράτος, με πληρωμές διαθεσιμότητας.

Εφ’ όσον το έργο για το δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας, πάρει το «πράσινο φως» από το Υπουργείο Οικονομικών και την Διϋπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ, προκηρυχθεί, δημοπρατηθεί και ανατεθεί, τα πρώτα 3-4 χρόνια θα αναλωθούν στην εκπόνηση μελετών και την υλοποίηση έργων  , για να ακολουθήσει η φάση της συντήρησης του δικτύου και των συστημάτων που το υποστηρίζουν.

Το «κλειδί» στη συντήρηση

Η κατάσταση του δικτύου είναι τέτοια που η ανάγκη χρηματοδότησης έργων συντήρησης, έχει αναγνωριστεί από την κυβέρνηση γι’ αυτό και ήδη δόθηκαν 20 εκατ. ευρώ, τα οποία όμως δεν αρκούν.

Να σημειωθεί, όπως έχει επανειλημμένως λεχθεί, ότι τα ετήσια έσοδα του ΟΣΕ είναι περί τα 60 εκατ. ευρώ, με τα 45 από αυτά να αποτελούν κρατική χρηματοδότηση και τα υπόλοιπα να προέρχονται από τα τέλη πρόσβασης των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων στο Δίκτυο και, κυρίως από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Είναι γνωστό ότι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, έχει αναλάβει  διαιτητικό ρόλο προκειμένου να επιλυθεί η διαφορά μεταξύ ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που αφορά στα τέλη πρόσβασης τριών ετών και προ της υπογραφής (Απρίλιος 2022) της νέας σύμβασης των άγονων γραμμών, μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες του GRTimes.gr, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καταβάλλει μεν κάποια ποσά αλλά ως έναντι των τελών που απαιτεί ο ΟΣΕ, καθώς προβάλλει ενστάσεις επί αυτών.

Ο υπολογισμός των τελών πρόσβασης, για όλους τους χρήστες του σιδηροδρομικού δικτύου, γίνεται βάσει των όσων ορίζει η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία. Το θέμα της καταβολής των τελών πρόσβασης από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σαφέστατα και είναι μεγάλης οικονομικής βαρύτητας για τον ΟΣΕ αφού η συγκεκριμένης επιχείρηση  είναι ο μοναδικός χρήστης που εκτελεί επιβατικά δρομολόγια αλλά και ο μεγαλύτερος με διαφορά, στα εμπορευματικά.

Προσλήψεις 117 ατόμων προσωπικού

Εν τω μεταξύ, ο ΟΣΕ προσπαθεί να αντιμετωπίσει το άλλο μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει και το οποίο αφορά στις ελλείψεις προσωπικού. Ήδη είναι σε εξέλιξη διαδικασία για 117 προσλήψεις. Οι 90 για κλειδούχους, σταθμάρχες και εξειδικευμένους τεχνίτες, θα γίνουν μέσω μίας πιο ταχύρυθμης διαδικασίας και η σχετική προκήρυξη θα βγει εντός Μαΐου. Οι υπόλοιπες 30 θέσεις, θα καλυφθούν μέσω ΑΣΕΠ, με διαδικασία που θα προκηρυχθεί από  προς το τέλος του καλοκαιριού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top