Η εμφάνιση νέου στελέχους του κορωνοϊού και το άμεσο κλείσιμο των συνόρων από την πλευρά των κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τη Μεγάλη Βρετανία, έχει δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα και σε Έλληνες οδηγούς που περιμένουν να περάσουν τα σύνορα ώστε να επιστρέψουν στην χώρα μας. 

Ρεπορτάζ: Θωμάς Καλέσης

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, αυτή τη στιγμή στα σύνορα των δύο χωρών έχουν “φρακάρει” περίπου 7.000 με 8.000 φορτηγά αυτοκίνητα, που δεν μπορούν να διασχίσουν τα σύνορα με κατεύθυνση την Γαλλία. 

“Αυτή η καθυστέρηση θα μας στερήσει και μεταφορικά μέσα, αλλά θα επιβαρύνει και τις εξαγωγές μας, οι οποίες αυτή την στιγμή βρίσκονται στο ζενίθ κυρίως σε εσπεριδοειδή” ανέφερε στο GRtimes.gr ο εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής Διακίνησης Φρούτων – Λαχανικών και Χυμών, Γιώργος Πολυχρονάκης, ο οποίος προσθέτει πως αυτή τη στιγμή υπάρχει και το παράδοξο του “ότι μπορείς να μπεις στη Μεγάλη Βρετανία, αλλά δεν μπορείς να βγεις”.  

Να σημειωθεί ότι ο συγκεκριμένος Σύνδεσμος σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ), έχουν στείλει επιστολή στις αρμόδιες Αρχές με την οποία ζητούν την καθιέρωση των πράσινων λωρίδων για την ελεύθερη και διαρκή πρόσβαση της εφοδιαστικής αλυσίδας. 

“Ανάλογο πρόβλημα είχε δημιουργηθεί επίσης στο Καλαί και στο Βέλγιο ενώ είναι σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις για το Brexit. Αυτή τη στιγμή υπάρχει σημαντικό πρόβλημα στα σύνορα της Γαλλίας με την Μ. Βρετανία, γιατί υπάρχει τεράστιος αριθμός οχημάτων που μετακινούνται τόσο για εξαγωγές προϊόντων, όσο και για επιστροφή, ενώ υπάρχει και υγειονομικός κίνδυνος για τους οδηγούς” τονίζει ο κ. Πολυχρονάκης. 

Για να αντιληφθεί κάποιος πόσο σημαντικό είναι το άμεσο άνοιγμα των συνόρων ο κ. Πολυχρονάκης σημειώνει ότι η Μεγάλη Βρετανία είναι η έβδομη χώρα σε εξαγωγές φρούτων εσπεριδοειδών και παρασκευασμάτων (κονσέρβες) με ετήσιο τζίρο ο οποίος ανέρχεται στα 160 με 170 εκατομμύρια ευρώ. 

Τέλος, ερωτηθείς για τον αριθμό των Ελλήνων οδηγών που έχουν “εγκλωβιστεί” στα βρετανικά σύνορα, το μέλος του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής  Διακίνησης Φρούτων – Λαχανικών και Χυμών, σημειώνει ότι “προς το παρόν δεν έχει προσδιοριστεί, ωστόσο είναι αρκετοί αυτοί που επικοινωνούν με τα γραφεία μας για να διαμαρτυρηθούν”.

Αίτημα και για την καραντίνα 

Ανάμεσα στα βασικά αιτήματα που υπέβαλε ο Σύνδεσμος και ο ΟΦΑΕ προς τις ελληνικές αρχές, ήταν και για την καραντίνα στην οποία μπαίνουν οι οδηγοί φορτηγών όταν επιστρέφουν από περιοχές που θεωρούνται κόκκινες ζώνες εξαιτίας του κορωνοϊού (αυτή τη στιγμή σχεδόν όλη η Ευρώπη θεωρείται κόκκινη ζώνη). 

“Δυστυχώς οι οδηγοί των φορτηγών που έρχονται από εξαγωγή προκειμένου να επαναφορτώσουν και να ξαναφύγουν είναι υποχρεωμένοι βάσει της νομοθεσίας να μπουν σε καραντίνα από τρεις έως εφτά ημέρες. Αναφορικά με αυτό το ζήτημα υπάρχουν διάφορες ερμηνείες από την πλευρά του κράτους. Εμείς ζητάμε εξαίρεση από αυτή τη διαδικασία προκειμένου να διευκολυνθούν οι οδηγοί και να έχουμε μια ομαλή διακίνηση της εφοδιαστικής αλυσίδας” σημειώνει ο κ. Πολυχρονάκης. 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top