Θεσ/νίκη: Αποζημίωση 50 εκατ. για το μετρό ζητά η Άκτωρ

Θεσ/νίκη: Αποζημίωση 50 εκατ. για το μετρό ζητά η Άκτωρ

Με αιτήματα για αποζημιώσεις συνολικού ύψους άνω των 38 εκατ. ευρώ για την κύρια γραμμή και 11,6 εκατ. ευρώ για τις επεκτάσεις προς Καλαμαριά επανέρχεται η κοινοπραξία AIASA µε επικεφαλής την Άκτωρ στο μετρό Θεσσαλονίκης, επιβεβαιώνοντας τις μεγάλες αβεβαιότητες για την παράδοση του έργου.

Σύμφωνα με το «Πρώτο Θέμα», με πρόσφατη επιστολή του προς την Αττικό Μετρό (µε ημερομηνία 20 Μαρτίου 2020) ο ανάδοχος παίρνει για πρώτη φορά θέση για τον επανασχεδιασμό του σταθμού (Βενιζέλου) προδιαγράφοντας νέα ανατροπή του χρονοδιαγράμματος µε απροσδιόριστο το κόστος αλλά και τον χρόνο ολοκλήρωσης του έργου. Εντύπωση μάλιστα προκαλεί η αναφορά στην επιστολή της Ακτωρ ότι η απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού µε την οποία γίνεται δεκτή η κρίση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΙ) για την αλλαγή σχεδιασμού «αφήνει ανοικτό το περιθώριο να λειτουργήσει το έργο χωρίς τον σταθμό της Βενιζέλου για ένα διάστημα, μέχρι να ολοκληρωθεί η επανατοποθέτηση των αρχαίων».

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η επιστολή του αναδόχου, µε την οποία επισημοποιείται και η «αποστράτευση» από το μετρό Θεσσαλονίκης του κ. Μιχάλη Σίµα, μηχανικού µε μακρά πείρα στα έργα μετρό, καθώς υπογράφεται για πρώτη φορά από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ακτωρ Αλέξανδρο Εξάρχου, αφήνει σαφής αιχμές και για τη στάση της Αττικό Μετρό. Όπως σημειώνεται (μέχρι την ημερομηνία σύνταξης της επιστολής), στην κοινοπραξία δεν είχε κοινοποιηθεί η απόφαση ανασχεδιασμού του έργου, ούτε φυσικά έχουν δοθεί οι απαιτούμενες εντολές για την εκπόνηση των αναγκαίων μελετών, γεγονός που καλλιεργεί, κατά τον ανάδοχο, έναν απροσδιόριστο χρόνο καθυστερήσεων, διατηρώντας όμως αμετάβλητες τις δαπάνες για τη διατήρηση των εργοταξίων (κόστος λειτουργίας κοινοπραξίας, εξοπλισμού, ασφαλιστήριων συμβολαίων έργου, προμήθειες εγγυητικών επιστολών, μισθοδοσίες προσωπικού, δαπάνες φύλαξης κ.ά.). Στην κυβέρνηση υπενθυμίζουν, πάντως, ότι ούτε ο ανάδοχος ήταν συνεπής µε τις υποχρεώσεις του αφού επί μήνες ήταν σε απραξία τα εργοτάξια, περιορίζοντας στο ελάχιστο το προσωπικό.

Σε ό,τι αφορά την έναρξη εργασιών για τον σταθμό Βενιζέλου -προστίθεται στο δημοσίευμα του Πρώτου Θέματος- είναι σαφές ότι αυτές θα αποτελέσουν αντικείμενο μιας νέας συμπληρωματικής σύμβασης μεταξύ της Αττικό Μετρό και του αναδόχου, η οποία θα προσδιορίσει και το κόστος επανασχεδιασμού του έργου που εξακολουθεί να εκκρεμεί.

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top