Η ακτοπλοϊκή σύνδεση προς τις Σποράδες ολοκληρώνεται την ερχόμενη Δευτέρα, ενώ σήμερα εκτελείται το τελευταίο δρομολόγιο προς Λήμνο και Μυτιλήνη με το ταχύπλοο καταμαράν. Στον αντίποδα, επανέρχεται η σύνδεση με νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου και Κυκλάδες με σύγχρονο συμβατικό πλοίο έχοντας τελικό προορισμό τον Πειραιά.

Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου ([email protected])

Συνεχίζεται η τουριστική περίοδος στην χώρα μας, και μάλιστα σε πολλούς προορισμούς οι πληρότητες εξακολουθούν να βρίσκονται σε πάρα πολύ ψηλά ποσοστά. Άλλωστε, η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου είναι ένας από τους κύριους στόχους της Κυβέρνησης, ο οποίος επιτεύχθηκε ως προς την έναρξη της σεζόν και σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Τουρισμού Βασίλη Κικίλια έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε και η λήξη της να έρθει όσο το δυνατόν αργότερα.

Μάλιστα, σε συναντήσεις που είχε ο υπουργός την Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου στο Βερολίνο με επικεφαλής αεροπορικών εταιριών και μεγάλους tour operators φαίνεται ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για επέκταση των πτήσεων τον χειμώνα με στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η οποία μπορεί να γίνει πράξη τόσο στα μεγάλα αστικά κέντρα όσο και στην περιφέρεια.

Σ’ ότι αφορά τη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα το κομμάτι της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με τη νησιωτική χώρα, αυτές τις μέρες σημειώνονται τα τελευταία δρομολόγια για τη φετινή σεζόν με το ταχύπλοο καταμαράν που εκτελούσε τη γραμμή για Σποράδες και από τα μέσα Ιουλίου και για Λήμνο και Μυτιλήνη.

Σήμερα το πρωί, Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου, αναχώρησε το τελευταίο δρομολόγιο για φέτος, από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με προορισμό τη Λήμνο και τη Μυτιλήνη της Λέσβου. Η συγκεκριμένη γραμμή είχε ξεκινήσει στις 19 Ιουλίου και πραγματοποιούνταν μια φορά την εβδομάδα (κάθε Τρίτη). Όπως πληροφορείται το GRTimes.gr, η γραμμή, αν και μπήκε αρκετά καθυστερημένα, εν μέσω καλοκαιριού, κινήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Θεσσαλονίκη: Σύνδεση με Λήμνο και Μυτιλήνη κάθε Τρίτη

Περίπου 50.000 για Σποράδες    

Ιδιαίτερα δημοφιλής τόσο για τους Θεσσαλονικείς και γενικότερα για τους Βορειοελλαδίτες αλλά και για αρκετούς αλλοδαπούς αποδείχθηκε η ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, και συγκεκριμένα με τη Σκιάθο, τη Σκόπελο και την Αλόννησο.

Η εν λόγω σύνδεση εκτελείται δεύτερη συνεχή χρονιά με ταχύπλοο καταμαράν, έχοντας τη δυνατότητα να μεταφέρει εκτός από τους επιβάτες και οχήματα. Για τη φετινή σεζόν και συγκεκριμένα από την έναρξη των δρομολογίων στις 10 Ιουνίου έως και τον Αύγουστο, όπως δηλώνει στο GRTimes.gr ο ναυτιλιακός πράκτορας και εκπρόσωπος για τη Βόρεια Ελλάδα της ναυτιλιακής εταιρίας που εκτελεί τη σύνδεση Χάρης Καραχαρίσης, ταξίδεψαν 47.800 επιβάτες από Θεσσαλονίκη προς Σποράδες, 6.110 οχήματα και 1.350 δίκυκλα.

Οι περισσότεροι επιβάτες προτίμησαν να επισκεφτούν τη Σκιάθο και τη Σκόπελο και λιγότερο την Αλόννησο ενώ σε ποσοστό περίπου 20% επί της συνολικής κίνησης ήταν αλλοδαποί τουρίστες, από Βαλκάνια, αλλά και Ιταλία και Γαλλία.

«Είμαστε ικανοποιημένοι από τις πληρότητες, κινηθήκαμε περίπου στα ίδια επίπεδα με πέρυσι» αναφέρει ο κ. Καραχαρίσης, παρά το γεγονός ότι φέτος οι ναύλοι των εισιτηρίων είχαν μια αύξηση της τάξεως του 10% – 12% λόγω των ανατιμήσεων.

Τελευταίο δρομολόγιο την ερχόμενη Δευτέρα

Το ταχύπλοο Champion Jet 1 αναχωρεί στις 7.00 το πρωί από Θεσσαλονίκη, κάθε Δευτέρα, Παρασκευή και Σάββατο, ενώ για την υψηλή περίοδο (4/7 – 28/8) είχε προστεθεί και τέταρτο δρομολόγιο, κάθε Τετάρτη.

Το πλοίο, χθες, Δευτέρα 4/9, αναχώρησε με 400 επιβάτες και 50 οχήματα, ενώ την Παρασκευή 9/9, μέχρι τη στιγμή του ρεπορτάζ μας, έχουν εκδώσει εισιτήριο 250 άτομα και 150 για το Σάββατο 10/9. Τελευταία ημέρα επιστροφής από τα νησιά των Σποράδων θα είναι το βράδυ της Κυριακής 11 Σεπτεμβρίου και αναχώρησης από Θεσσαλονίκη η Δευτέρα 12/9.

Σε ερώτηση του GRTimes.gr προς τον κ. Καραχαρίση, για το εάν θα παραμείνει η γραμμή και για την επόμενη σεζόν, ο ίδιος δηλώνει «η γραμμή εδραιώθηκε και εμείς είμαστε ικανοποιημένοι’ εάν υπάρξει η σχετική επιδότηση από το υπουργείο Ναυτιλίας θα συνεχιστεί» προσθέτοντας πως είναι απαραίτητο να υπάρχει ένα αξιόπιστο πλοίο που να συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τα νησιά.

Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι, κατά το χρονικό διάστημα Ιουνίου- Σεπτεμβρίου 2021 με τη συγκεκριμένη γραμμή μετακινήθηκαν 45.000 επιβάτες από Θεσσαλονίκη προς Σποράδες και 6.000 οχήματα.

Επανέρχεται η γραμμή για Βορειοανατολικό Αιγαίο, Κυκλάδες

Η απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ της Θεσσαλονίκης και του Βορειοανατολικού Αιγαίου, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, αποτελεί ένα πάγιο αίτημα φορέων, επιχειρηματιών, κατοίκων των νησιών.

Είναι μια γραμμή που τους καλοκαιρινούς μήνες αφενός εξυπηρετεί εκατοντάδες τουρίστες που επιθυμούν να επισκεφτούν τα νησιά, αφετέρου καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους ταξιδεύει μεγάλος αριθμός φοιτητών, στρατιωτών και όχι μόνο, ενώ εξυπηρετεί πολλές μεταφορικές εταιρίες, φορτηγά κτλ.

Και αν διακόπτεται η σύνδεση με Λήμνο και Μυτιλήνη που εκτελούνταν Ιούλιο και Αύγουστο με ταχύπλοο καταμαράν, επανέρχεται το δρομολόγιο με το υπερσύγχρονο συμβατικού τύπου πλοίο της Blue Star Ferries το οποίο και θα εκτελείται κάθε Σάββατο, αρχής γενομένης, στις 10 Σεπτεμβρίου.

Συγκεκριμένα, το Blue Star Myconos θα ‘πιάσει’ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης στις 06.00 το απόγευμα και θα αναχωρήσει το ίδιο βράδυ στις 09.00.  Τα λιμάνια που θα προσεγγίζει θα είναι της Μύρινας στη Λήμνο, της Μυτιλήνης στη Λέσβο, της Χίου, της Σάμου (Βαθύ και Καρλόβασι), των Φούρνων, της Ικαρίας (Εύδηλο), της Μυκόνου, της Ερμούπολης στη Σύρο με τελικό προορισμό τον Πειραιά.

Σε Λήμνο και Μυτιλήνη οι περισσότεροι επιβάτες

Όπως πληροφορείται το GRTmes.gr το πρώτο δρομολόγιο θα αναχωρήσει με τουλάχιστον 457 επιβάτες, μέχρι τη στιγμή του ρεπορτάζ μας, και 112 οχήματα. Οι 144 επιβάτες θα κατέβουν στη Λήμνο, οι 141 στη Μυτιλήνη, 93 στη Χίο, 40 στο Βαθύ της Σάμου και 20 στο Καρλόβασι, 15 στον Εύδηλο Ικαρίας και 4 επιβάτες στη Σύρο.

Το Blue Star Myconos έχει μέγιστη ταχύτητα 26,5 κόμβους, ολικό μήκος 141 μέτρα, πλάτος 21 μέτρα, και μεταφορική ικανότητα 1915 επιβάτες και 418 οχήματα. Διαθέτει 9 καταστρώματα και 29 καμπίνες.

Σ’ ότι αφορά τη γραμμή, όπως έχουμε γράψει στα ρεπορτάζ μας, η ακτοπλοϊκή εταιρία είναι πρόθυμη να παραμείνει στη συγκεκριμένη γραμμή καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Ωστόσο, η σύμβαση που είχε προκηρυχθεί από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προέβλεπε η εν λόγω γραμμή να ξεκινάει αρχές Μαρτίου, να διακόπτεται την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου, και να επανέρχεται από την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του GRTimes.gr είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να παραμείνει η γραμμή και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. «Είναι θέμα υπουργείου και ακτοπλοϊκής εταιρίας» δηλώνουν πηγές της αγοράς.

Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη άφιξη του συγκεκριμένου δρομολογίου είχε πραγματοποιηθεί στις 6 Μαρτίου 2021, η δε σύμβαση μεταξύ ακτοπλοϊκής εταιρίας και υπουργείου είναι τριετής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Κικίλιας στην «Bild»: «Κανένας Γερμανός τουρίστας δεν θα παγώσει στην Ελλάδα»

Θεσσαλονίκη-Σμύρνη: Τον Σεπτέμβριο οριστικά ξεκινάει η ακτοπλοϊκή σύνδεση

Θεσσαλονίκη: Στο 50% οι πληρότητες για Σποράδες – Δρομολόγια και τιμές

Θεσσαλονίκη: Στο «φουλ» οι μηχανές για Λήμνο και Λέσβο- Η ακτοπλοϊκή σύνδεση προσθέτει πληρότητες

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top