Γιατί η ΟΛΘ Α.Ε. ζητάει την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης

Γιατί η ΟΛΘ Α.Ε. ζητάει την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Εσωτερικές, βελτιωτικές αλλαγές στο επενδυτικό πρόγραμμα ενίσχυσης του λιμένα της Θεσσαλονίκης, απέναντι στον ανταγωνισμό,  αφορά η τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης που υπέγραψε το 2018 ( 2/2/2018) το Ελληνικό Δημόσιο με τους ιδιώτες επενδυτές.

Το ιδιωτικό μάνατζμεντ της ΟΛΘ Α.Ε., δεν ζητάει παράταση του χρόνου των υποχρεωτικών επενδύσεων, που θα υλοποιηθούν, όπως προβλέπεται, στην ολοκλήρωση της επταετίας από την υπογραφή της σύμβασης και εντός του 2025. Οι τροποποιήσεις που συζητούνται, σήμερα, για δεύτερη ημέρα στην Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, πριν το σχετικό νομοσχέδιο εισαχθεί στην Ολομέλεια προς ψήφιση, έχουν να κάνουν με τα εξής τρία σημεία της σύμβασης:

-με την μελέτη στατικής αποκατάστασης για την αξιοποίηση του διατηρητέου κτιρίου του παλαιού τελωνείου και την υλοποίηση των εργασιών αποκατάστασης

-με την μεγαλύτερη σε μήκος, από ότι προβλέπεται στην υφιστάμενη σύμβαση, επέκταση του 6ου προβλήτα

-με τη συμπερίληψη των 5 από τα 12 straddle carriers που προμηθεύεται η Εταιρεία, στις υποχρεωτικές επενδύσεις.

Το έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα

Ξεκινώντας από το κρισιμότερο έργο λιμενικής υποδομής, δηλαδή την επέκταση του 6ου προβλήτα, η τροποποίηση αφορά μεγαλύτερη κατά μήκος επέκταση «συνεχούς μήκους τουλάχιστον 513 μ.», όταν στην Σύμβαση Παραχώρησης ( παράρτημα 7.2) προβλέπεται επέκταση τουλάχιστον 440 μ. Επίσης, με την συζητούμενη τροποποίηση, το πλάτος της πρόσθετης χερσαίας ζώνης  που θα κατασκευαστεί , ως συνακολούθημα της επέκτασης,  θα είναι τουλάχιστον  258 μ. , ενώ στη Σ.Π. προβλέπεται πλάτος 300 μ.

Να σημειωθεί ότι με την τροποποίηση, δεν αλλάζει η κάλυψη σε τ.μ. της επέκτασης, αφού παραμένει περί τις 132.000. Αυτό όμως που επιτυγχάνεται με την μεγαλύτερη σε μήκος επέκταση ( σ.σ. τα 400 μ. από τα 513 μ θα πρέπει να έχουν ωφέλιμο βάθος τουλάχιστον -16,5 μ.) θα είναι η δυνατότητα από πλευράς Λιμένα, εξυπηρέτησης μεγαλυτέρων container ships, 3ης γενεάς.

ΣΜΠΕ για να προχωρήσει το έργο της επέκτασης

Σε τούτη τη φάση, η ΟΛΘ Α.Ε., η οποία έχει από το Φεβρουάριο του 2022 ανάδοχο για το έργο της επέκτασης (κ/ξ«MYTILINEOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA) τρέχει για να ικανοποιήσει την μεθύστερη απόφαση του ΣτΕ, με την οποία απαιτούνται  ΣΜΠΕ πριν την υλοποίηση έργων επέκτασης λιμένων (σ.σ. προσφυγές αφορούσαν έργα της Cosco στον Πειραιά).

Υπενθυμίζεται ότι όπως είχε ενημερώσει ο ΟΛΘ, «σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές, το έργο «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής» περιλαμβάνει:

  • Κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος  -17,7μ.
  • Κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους 306,5 μέτρων, κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος.
  • Συμπληρωματικά έργα υποδομής ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.

Το κτίριο του Παλαιού Τελωνείου

Η μελέτη στατικότητας του κτιρίου του παλαιού τελωνείου έχει εκπονηθεί, αλλά η νυν διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε.,  επειδή θέλει να αξιοποιήσει το ακίνητο με πολλαπλές χρήσεις  που θα δένουν με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του λιμανιού, ζητάει με την τροποποίηση της Σ.Π., παράταση, ώστε να εκπονηθεί  νέα μελέτη στατικής αποκατάστασης.

Η νέα αυτή μελέτη, που θα πρέπει σύμφωνα με την τροποποίηση να εκπονηθεί ως τις 31/12/2023,   θα γίνει επί τη βάσει του σχεδίου αξιοποίησης του εν λόγω κτιρίου, που εκπονεί εξειδικευμένη ολλανδική εταιρεία.  To σχέδιο αυτό θα παραδοθεί στον ΟΛΘ ως το τέλος Οκτωβρίου 2022.

Καταλήγοντας, η τροποποίηση της Σ.Π. δεν επηρεάζει το ύψος και το χρόνο υλοποίησης των υποχρεωτικών επενδύσεων από πλευράς ιδιωτών, δηλαδή τα 180 εκατ. ευρώ που θα πρέπει να επενδυθούν στην επέκταση του 6ου προβλήτα, στην προμήθεια μηχανικού εξοπλισμού (έχει γίνει στο μεγαλύτερο βαθμό) και στην στατική ενίσχυση κυρίως του διατηρητέου κτιρίου του παλαιού τελωνείου. Άλλωστε οι επενδύσεις που θα γίνουν στο Λιμάνι  έχουν υπολογιστεί στα 331 εκατ. ευρώ , ξεπερνώντας κατά πολύ το ποσό των υποχρεωτικών.

*τι προβλέπει το σχέδιο νόμου των Υπουργείων Οικονομικών και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ΕΟΔΥ: Στο 13% η θετικότητα σε 12.588 rapid test τη Δευτέρα (19/9)

Γ. Οικονόμου: Δεν μπορείς να κυβερνήσεις με κάποιον όταν εμείς κοιτάμε στη Δύση και αυτός στην Ανατολή (VIDEO)

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας

Επιστρέφει για 4η συνεχόμενη χρονιά το Φεστιβάλ «Ηράκλειο, Μέρες Γαστρονομίας 2022»

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top