Μετρό Θεσσαλονίκης: Μέσα Σεπτεμβρίου, στρωμένες οι ράγες

Μετρό Θεσσαλονίκης: Μέσα Σεπτεμβρίου, στρωμένες οι ράγες

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου θα έχει ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική επιδομή στη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ το νέο χρονοδιάγραμμα του έργου που τοποθετεί την ολοκλήρωση και λειτουργία του στον Απρίλιο του 2023, αφού συμφωνήθηκε στις συσκέψεις μεταξύ Αττικό Μετρό Α.Ε. και αναδόχου, πρόκειται να εγκριθεί από το δ.σ. της Α.Μ., εντός των επομένων εβδομάδων.

Για να επιτευχθεί ο χρόνος- στόχος που έχει αναληφθεί από την Αττικό Μετρό- μετά και από τη δημόσια δέσμευση του ίδιου του πρωθυπουργού ότι η Θεσσαλονίκη θα έχει Μετρό σε πλήρη λειτουργία τον Απρίλιο του 2023- θα πρέπει ως τέλος του 2021 να έχουν εκτελεστεί όλες εκείνες οι εργασίες που θα επιτρέπουν την έναρξη των δοκιμαστικών δρομολογίων του Μετρό, αρχές 2022.

Απαντώντας σε ερωτήσεις του GRTimes.gr σχετικά με την πρόοδο των εργασιών στον πολύπαθο σταθμό «Βενιζέλου»,  ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. κ. Νίκος Ταχιάος δήλωσε ότι σε τούτη τη φάση προετοιμάζεται η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων του σταθμού.

Σε ό,τι αφορά στις αρχαιότητες,  μετά την αφαίρεση της άμμου που προστατευτικά τις σκέπαζε, δεν γίνεται καμία περαιτέρω ενέργεια καθώς αφ’ ενός θα πρέπει να εγκριθεί από το ΚΑΣ η μελέτη απόσπασης και επανατοποθέτησής τους ενώ, αφ’ ετέρου, εκκρεμεί και η έκδοση απόφασης επί της αίτησης αναστολής των εργασιών, που κατατέθηκε από πολίτες οι οποίοι είχαν ήδη προσφύγει στο ΣτΕ, κατά της υπουργικής απόφασης για κατασκευή της «Βενιζέλου» με απόσπαση των αρχαιοτήτων.

Σε αυτή τη χρονική φάση, έχουν επιταχυνθεί οι ρυθμοί για την έγκριση όλων των μελετών Η/Μ, ώστε να προχωρήσει ο ανάδοχος στην εκτέλεσή τους, κάτι που αποτελεί κρίσιμο παράγοντα στην πορεία ολοκλήρωσης της βασικής γραμμής.

Η επέκταση προς Καλαμαριά

Σε ό,τι αφορά στην επέκταση προς Καλαμαριά, που στόχος είναι να δοθεί σε λειτουργία έξι μήνες μετά τη λειτουργία της βασικής γραμμής, έχουν εγκριθεί οι μελέτες για εννέα έργα Η/Μ ( δεν συμπεριλαμβάνονταν στην αρχική δημοπράτηση του έργου) και προχωράει η δημοπράτησή τους. Στην Καλαμαριά, επίσης προχωράει με ταχείς ρυθμούς η τοποθέτηση της σιδηροδρομικής επιδομής.

Η κατασκευή των πέντε σταθμών ( Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) έχουν ουσιαστικά ολοκληρωθεί και αρχίζει η διαμόρφωση των χώρων που τους περιβάλλει, όπως ήδη συμβαίνει στο σταθμό «Καλαμαριά» ( οδός Μεταμορφώσεως).

Για το έργο της επέκτασης, όπως έχει γίνει από μηνών γνωστό, ο ανάδοχος ( ΑΚΤΩΡ), απαιτεί λόγω καθυστερήσεων που αποδίδει στην Αττικό Μετρό ΑΕ, αποζημιώσεις 11,6 εκατ. ευρώ, λόγω επιβάρυνσης των γενικών του εξόδων.

Σημειώνεται ότι η βασική σύμβαση για το έργο της επέκτασης υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2013 και προβλεπόταν η ολοκλήρωση του έργου εντός 5ετίας. Ο χρόνος παράδοσης πήρε παράταση για το 2019 και, στη συνέχεια για το 2022.

Ένα από τα θέματα που επανέρχεται στη συζήτηση και το οποίο απασχολεί το Δήμο Καλαμαριάς, θέμα που συνδέεται με τη λειτουργικότητα του Μετρό όταν ολοκληρωθεί, είναι η διάνοιξη της οδού Πόντου, κάτι που για να γίνει, θα πρέπει να συντελεστούν οι απαλλοτριώσεις στα αδιάνοικτα τμήματα της οδού.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top