Ο κορωνοϊός μέσα από τα μάτια ενός παιδιού

Ο κορωνοϊός μέσα από τα μάτια ενός παιδιού

Ρεπορτάζ: Αφροδίτη Τζόλα

Πώς βιώνει ένα παιδί την καραντίνα; Πώς αντιλαμβάνεται τον κορωνοϊό και όσα συμβαίνουν γύρω του; Τις απαντήσεις δίνουν με χιουμοριστική διάθεση και πολλή αγάπη, μέσα από το παραμύθι «Κορώνα και Γράμματα», δύο νέοι επιστήμονες, η Στέλλα Τριανταφύλλου και ο Τίμος Χαλκιάς, οι οποίοι εμπνεύστηκαν τις μέρες της καραντίνας ένα παραμύθι για παιδιά αλλά και για μεγάλους με θέμα τον κορωνοϊό.

Το παραμύθι «Κορώνα και Γράμματα» είναι γραμμένο με χιουμοριστικό τρόπο και δείχνει τη νέα πραγματικότητα που επιβάλλει ο κορωνοϊός, συμπεριλαμβανομένης της καραντίνας, μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Ο ήρωας παρουσιάζει τη διαμονή του στο σπίτι και παρακολουθούμε τις συναισθηματικές του αντιδράσεις και την εξέλιξή του από την άγνοια στη γνώση και από την ανία στη δημιουργική αξιοποίηση του χρόνου του. Δίνεται αισιόδοξο μήνυμα αναφορικά με τα οφέλη που μπορούμε να αποκομίσουμε συλλογικά μέσα από αυτήν τη διεθνή πρόκληση.

Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στο GRTimes.gr, οι δημιουργοί του παραμυθιού η κα Στέλλα Τριανταφύλλου και ο κ. Τίμος Χαλκιάς, δεν παρουσιάζεται στην ιστορία μια στασιμότητα ή παθητική στάση σε όλο αυτό, αλλά αντιθέτως μια «καμπύλη εξέλιξης» του ήρωα, με τον οποίο ελπίζει να ταυτιστούν πολλά παιδιά «από την άγνοια στη γνώση και από την πλήξη στη δημιουργική αξιοποίηση του χρόνου».

Πώς δημιουργήθηκε το «Κορώνα και Γράμματα»

H περίοδος της καραντίνας αποτέλεσε αφορμή για να δημιουργηθεί το συγκεκριμένο παραμύθι, όπως τονίζει η κα Τριανταφύλλου.
«Η περίοδος του εγκλεισμού και της καραντίνας αποτέλεσε αφορμή για εμάς να βρούμε χρόνο για να ασχοληθούμε με όλα αυτά που με τους συνήθεις ρυθμούς καθημερινότητας δεν έχουμε χρόνο. Ενώσαμε λοιπόν τις δυνάμεις μας ως επαγγελματίες στον τομέα της Εκπαίδευσης/Ψυχολογίας και της Υγείας/Ιατρικής αντίστοιχα προκειμένου να δώσουμε τη δική μας απόδοση σε ένα θέμα επίκαιρο που προσφέρεται για ανάλυση από πολλές πλευρές. Θέλαμε, βέβαια, να ξεφύγουμε από την προσέγγιση που ακολούθησε η πλειονότητα των ήδη υπαρχόντων έργων σχετικών με το θέμα και να συνθέσουμε ένα παραμύθι αφενός με ρεαλιστικά και συνάμα χιουμοριστικά στοιχεία, αφετέρου δε από την οπτική του κοινού μας, δηλαδή του αναγνώστη».

Όσον αφορά τον τρόπο που παρουσιάζονται τα όσα συμβαίνουν στο παραμύθι, η κα Τριανταφύλλου μας εξηγεί πως περιγράφονται όχι μόνο με ευθύ και κατανοητό τρόπο, χρησιμοποιώντας την πρωτοπρόσωπη αφήγηση, αλλά όπως επισημαίνει «και από ένα αισιόδοξο πρίσμα που επιτρέπει την αποστασιοποίηση και την εκτίμηση του χιούμορ και του σουρεαλισμού της κατάστασης». Και προσθέτει πως «σε καμιά περίπτωση δεν καταφεύγουμε στην υπεραπλούστευση και δεν υποτιμούμε την αντιληπτική ικανότητα των παιδιών, τόσο στο λεξιλόγιο όσο και στις έννοιες που πηγάζουν από το κείμενο».

Σε ποιες ηλικίες απευθύνεται το παραμύθι

Είναι όμως το συγκεκριμένο παραμύθι μόνο για τα παιδιά; Η κα Τριανταφύλλου αναφέρει πως μπορεί το βιβλίο να είναι φιλικό προς τις μικρότερες ηλικίες, λόγω της δομής του, αλλά μπορεί εύκολα να διαβαστεί και να εκτιμηθεί και από τους μεγάλους.
«Καθώς σατιρίζεται μια καθημερινότητα που μας αφορά όλους, ο καθένας μπορεί να βρει κάτι με το οποίο ταυτίζεται, ενώ αφθονούν λογοπαίγνια και νύξεις που μπορούν να εκτιμηθούν και από τους ενήλικες. Οι ενδοοικογενειακές αλληλεπιδράσεις αποτελούν εξάλλου τον βασικό άξονα του βιβλίου», συμπληρώνει.

Το ηθικό δίδαγμα του παραμυθιού

Ποιο είναι όμως το μήνυμα που θέλει να περάσει το συγκεκριμένο παραμύθι. Όπως αναφέρει η κα Τριανταφύλλου, το βιβλίο αποσκοπεί πάνω από όλα στο να αποτελέσει μία αφορμή για συζήτηση μεταξύ μικρών και μεγάλων, «μιας και όλοι αντιμετωπίζουν τις δικές τους προκλήσεις ως αποτέλεσμα των νέων μέτρων και τρόπου ζωής».
Και συμπληρώνει πως «προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μια γέφυρα επικοινωνίας και αλληλοκατανόησης, μια κοινή γλώσσα ανάμεσα σε μικρούς και μεγάλους, σε παιδιά και γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές κ.ο.κ. Η υποβόσκουσα παραδοχή μας είναι το “ουδέν κακόν αμιγές καλού” και το ότι μπορούμε συλλογικά να βγούμε καλύτεροι, πιο ώριμοι και πιο ενωμένοι από όλο αυτό. Δίνεται αισιόδοξο μήνυμα για τη συνεργασία των ανθρώπων και την αλλαγή του αξιακού συστήματος».

Αυτό είναι το τρίτο παραμύθι που ολοκλήρωσαν η κα Τριανταφύλλου και ο κ. Χαλκιάς. Το πρώτο παραμύθι που έγραψαν βρίσκεται υπό έκδοση και θα κυκλοφορήσει σε έντυπη μορφή όταν οι εκδόσεις επανέλθουν στους κανονικούς ρυθμούς λειτουργίας. Αυτές τις μέρες τελειώνουν το τέταρτο παραμύθι τους, η συγγραφή του οποίου είχε διακοπεί, ώστε να ολοκληρωθεί το «Κορώνα και Γράμματα» με «γοργούς ρυθμούς», όπως αναφέρουν.

Το βιβλίο εμπεριέχει και δραστηριότητες στο τέλος οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν τόσο από τους γονείς, όσο και από τους επαγγελματίες (εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους, γιατρούς, λογοθεραπευτές κτλ.).

Που μπορεί κανείς να βρει το παραμύθι; Αρκετές ιστοσελίδες και σελίδες στο facebook είχαν την καλοσύνη να φιλοξενήσουν το έργο. Επίσης, μπορεί κάποιος να το βρει εύκολα με μία άμεση αναζήτηση του τίτλου του βιβλίου στο διαδίκτυο, ενώ μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και τον παρακάτω σύνδεσμο: https://www.ebooks4greeks.gr/korwna-kai-grammata

Το παραμύθι Κορώνα και Γράμματα είναι διαθέσιμο δωρεάν στο διαδίκτυο και μπορείτε να το διαβάσετε εδώ:

Κορώνα και γράμματα – Σ. Τριανταφύλλου, Τ. Χαλκιάς

Λίγα λόγια για τους συγγραφείς

Η Στέλλα Τριανταφύλλου είναι υποψήφια διδάκτωρ Επιστημών Αγωγής με ειδίκευση στην Ψυχολογία-Ειδική Αγωγή. Σπουδάζει, επίσης, για το δεύτερό της πτυχίο, στην Ψυχολογία του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, όπου εισήχθη με κατατακτήριες εξετάσεις. Είναι κάτοχος πτυχίου Κλασικής Φιλολογίας και μεταπτυχιακού στην Ειδική Εκπαίδευση. Εκπαιδεύτηκε στην αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών με τη μέθοδο Μαυροειδή. Γνωρίζει την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και το σύστημα γραφής και ανάγνωσης Braille. Άρθρα της έχουν δημοσιευτεί, ενώ έχει υπάρξει πρόεδρος συνεδρίας, συμμετέχουσα και ομιλήτρια σε πλήθος συνεδρίων και σεμιναρίων σχετικών με την ψυχολογία και την εκπαίδευση. Συμμετείχε σε δράσεις και προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ταξίδεψε στις πέντε ηπείρους, αγαπάει τη φύση και τον αθλητισμό.

Ο Τίμος (Ευθύμιος) Χαλκιάς είναι ειδικευόμενος Οφθαλμολογίας. Γεννήθηκε το 1990 στο Gloucester της Μεγάλης Βρετανίας. Η πρώτη του γνωριμία με την Ιατρική ήταν σε ηλικία 17 ετών, κατά τη συμμετοχή σε course του National Student Leadership Conference στη Washington, D.C. των Η.Π.Α. με αντικείμενο Medicine & Health. Φοίτησε στο Τμήμα Ιατρικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και έκτοτε εκπαιδεύεται στην ειδικότητα της Οφθαλμολογίας, έχοντας περάσει από τη Σκωτία (Aberdeen Royal Infirmary), την Αγγλία (Darlington Memorial Hospital, Colchester Hospital), τη Γαλλία (Quinze-Vingts National Ophthalmology Hospital) και την Ξάνθη. Παροντικά εργάζεται στη Θεσσαλονίκη (νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ). Έχει λάβει μέρος ως ομιλητής σε ιατρικά συνέδρια και έχει δημοσιεύσει σε οφθαλμολογικό περιοδικό. Στα ιδιαίτερά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνονται το σκιτσάρισμα, ο κινηματογράφος (συμμετοχή σε course σκηνοθεσίας του New York Film Academy στην Οξφόρδη, συντονιστής του Filmmaking Club του Κολλεγίου Ανατόλια) και το σκι. Υπογράφει την ιστορία/κείμενο για το αγγλόφωνο κόμικ “Leo et gal”.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top