ΟΑΣΘ: Άμεσα ο διαγωνισμός για μίσθωση 180 λεωφορείων

ΟΑΣΘ: Άμεσα ο διαγωνισμός για μίσθωση 180 λεωφορείων

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Στην μίσθωση 180 λεωφορείων, αρθρωτών και διαξονικών, κατηγορίας euro 5, για περίοδο 30 μηνών με δικαίωμα επέκτασης της μισθωτικής περιόδου για επιπλέον 15 μήνες, προχωράει ο ΟΑΣΘ. Για τη μίσθωση των λεωφορείων, με δικαίωμα εξαγοράς στη λήξη της σύμβασης που θα υπογραφεί με τον ανάδοχο ή τους αναδόχους, ο ΟΑΣΘ έχει προϋπολογίσει δαπάνη 16.200.000 ευρώ, η οποία με το ΦΠΑ ανέρχεται σε  20.888.800 ευρώ.

Τα τεύχη δημοπράτησης του διαγωνισμού εγκρίθηκαν σήμερα από το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ και αφού έχει εξασφαλισθεί το ανωτέρω σημαντικό ποσό από τον κρατικό προϋπολογισμό, προκειμένου ο Οργανισμός να βελτιώσει το επίπεδο των παρεχομένων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης, μετά και την εκχώρηση 25 περιαστικών και τοπικών γραμμών σε κοινοπραξία τεσσάρων ΚΤΕΛ.

Ο διαγωνισμός θα βγει στον αέρα σε μία περίοδο που ο ΟΑΣΘ, λόγω των επιπτώσεων του covid-19 αντιμετωπίζει πρόσθετα, μεγάλα, οικονομικά προβλήματα, που ανοίγουν νέα «μαύρη» τρύπα στο ταμείο του. Αρκεί να αναφερθεί ότι το Μάρτιο, αντί αναμενόμενων εσόδων περίπου 3 εκατ. ευρώ, είχε έσοδα από τη διάθεση εισιτηρίων, μόλις περίπου 200.000 ευρώ. Με τα προληπτικά μέτρα που θα συνεχίσουν να ισχύουν, μετά και την άρση της «καραντίνας»,  για την αποφυγή διασποράς του covid-19, εκτιμάται ότι θα χρειαστεί μέσα στο έτος πρόσθετη χρηματοδότηση ως και 30 εκατ. ευρώ.

Άμεσα η προκήρυξη του διαγωνισμού

Όπως πληροφορείται το GRTimes.gr, η διακήρυξη του μειοδοτικού διαγωνισμού αναμένεται να δημοσιευτεί στις επόμενες 7-10 ημέρες. Ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί σε χρόνους εξπρές, με την αξιολόγηση πρώτα των τεχνικών φακέλων και στη συνέχεια των οικονομικών προσφορών.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το ποσό που διατίθεται από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στον ΟΑΣΘ, για τη μίσθωση λεωφορείων, είναι σχεδόν το διπλάσιο από εκείνο που αρχικώς υπολογιζόταν και αυτό επειδή, η επιχειρησιακή ικανότητα του Οργανισμού είναι κακή, αν ληφθεί υπόψη ότι το 2019  εκτέλεσε το 1/3 του μεταφορικού έργου που συμβατικά θα έπρεπε να πραγματοποιήσει. Ο στόλος του ΟΑΣΘ είναι γερασμένος και τον Οκτώβριο θα πρέπει να αποσυρθούν 90 λεωφορεία που έκλεισαν τα 23 χρόνια σε κυκλοφορία.

Το 50% των οχημάτων που θα μισθωθούν θα πρέπει να παραδοθούν εντός 60 ημερών, το μέγιστο, από την υπογραφή της σύμβασης, και το υπόλοιπο 50% εντός 120 ημερών το μέγιστο, από την υπογραφή της σύμβασης. Στόχος είναι η ουσιαστική ενίσχυση του στόλου του Οργανισμού, μέχρι τον Σεπτέμβιο- Οκτώβριο.

Οι προβλέψεις της σύμβασης

Όπως προβλέπεται,  ο ΟΑΣΘ θα ενισχύσει το στόλο των οχημάτων του με ακόμη 180 αστικά λεωφορεία , μέσω του ή των αναδόχων του έργου, που θα προβούν στη «μίσθωση λεωφορείων αστικού τύπου (μεταχειρισμένα ή καινούργια), χαμηλού δαπέδου, ντιζελοκίνητων, ηλικίας μέχρι 15 ετών (έτος πρώτης κυκλοφορίας 2005 ή/και μεταγενέστερο), κατηγορίας EURO 05 ή νεότερης. Συγκεκριμένα, θα διαθέσει κανονικά (διαξονικά) λεωφορεία μήκους περίπου 12 m, μεταφορικής ικανότητας μέχρι περίπου 90 επιβατών (καθήμενοι και όρθιοι), με δύο ή τρεις πόρτες, ή/και αρθρωτά (με ρυμουλκό) λεωφορεία μήκους περίπου 18 m, μεταφορικής ικανότητας μέχρι περίπου 150 επιβατών (καθήμενοι και όρθιοι). Τα λεωφορεία θα πρέπει να διαθέτουν πιστοποιητικό τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ) σε ισχύ».

Ο/οι ανάδοχοι του έργου, θα διασφαλίζουν τη διαθεσιμότητα του 95% του συμβατικού αριθμού των οχημάτων σε καθημερινή βάση. Με δικές τους δαπάνες θα γίνει ο πλήρης εξοπλισμός των οχημάτων με συστήματα τηλεματικής, πλήρως συμβατά με το υφιστάμενο σύστημα τηλεματικής του ΟΑΣΘ. Επίσης, θα αναλάβει την εγκατάσταση ακυρωτικών μηχανημάτων και μηχανημάτων έκδοσης εισιτηρίων, που θα διατεθούν από τον ΟΑΣΘ.

Ο/οι ανάδοχοι θα διατηρούν εφεδρεία λεωφορείων ως 5% των μισθωμένων οχημάτων, ώστε να καλύπτονται ακινητοποιήσεις λεωφορείων από τυχόν βλάβες, ατυχήματα κλπ, ενώ όλες οι δαπάνες συντήρησης θα βαρύνουν τον/τους αναδόχους που θα πρέπει να διαθέτουν και την απαιτούμενη τεχνική υποδομή (συνεργείο, κινητά συνεργεία, χώροι στάθμευσης κλπ.).

Παροχή υπηρεσιών για:

Ο/οι ανάδοχοι θα παρέχουν υπηρεσίες για τη λειτουργία και τη συντήρηση, προληπτική, προγραμματισμένη και έκτακτη, των μισθωμένων οχημάτων, για χρονικό διάστημα ίσο με την διάρκεια της μίσθωσης, που είναι 30 μήνες.

Θα διαθέτουν κατάλληλους χώρους στάθμευσης για τα λεωφορεία μετά την λήξη του καθημερινού ωραρίου.

«Τα μισθωμένα λεωφορεία δύναται να μεταβιβαστούν στον ΟΑΣΘ (δικαίωμα εξαγοράς), μετά την ολοκλήρωση της Σύμβασης, και εφόσον είναι σε πλήρη και αποδοτική λειτουργία, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των Συμβατικών Τευχών, με αντίτιμο (τιμή εξαγοράς)  15.000 ευρώ ανά λεωφορείο, ανεξαρτήτως τύπου. Η τιμή εξαγοράς μπορεί να αυξάνεται ανάλογα με την ηλικία, την κατάσταση και την αναπόσβεστη αξία του(ων) λεωφορείου(ων), με συμφωνία της αναθέτουσας και του(ων) αναδόχου(ων)».

Τρεις περιπτώσεις προαίρεσης

Στα τεύχη της σύμβασης θα προβλέπονται τρεις περιπτώσεις προαίρεσης, που θα μπορούν να ενεργοποιηθούν είτε ξεχωριστά η κάθε μια, είτε ανά ζεύγη, είτε και οι τρεις. Συγκεκριμένα:

  • Αύξηση του αριθμού των μισθωμένων λεωφορείων έως και 2,5 φορές του ελάχιστου αριθμού, δηλαδή μέχρι 450 λεωφορεία.
  • Χρονική επέκταση της σύμβασης για 15 επιπλέον μήνες
  • Αύξηση του οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης μέχρι το 50%, για την κάλυψη μη προβλεπόμενων συναφών υπηρεσιών (πχ. διάθεση προσωπικού κλπ.).

Όλες οι περιπτώσεις προαίρεσης θα συνοδεύονται από αναλογική αύξηση του προϋπολογισμού.

Ο ΟΑΣΘ (αναθέτουσα αρχή) έχει το δικαίωμα να αναθέσει την υπηρεσία (μίσθωση και συντήρηση λεωφορείων) σε περισσότερους του ενός αναδόχους, τόσο της κύριας σύμβασης, όσο και της προαίρεσης.

Για τον σκοπό αυτό, μετά την αξιολόγηση των τεχνικών και το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, θα καταρτισθούν δύο πίνακες κατά σειρά μειοδοσίας (ένας για τα αρθρωτά και ένας για τα κανονικά λεωφορεία) των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό. Αν ο  πρώτος μειοδότης κάθε πίνακα δεν καλύπτει τον συνολικό αριθμό των λεωφορείων, ο ΟΑΣΘ θα  προχωρά στην ανάθεση και στους επόμενους, κατά την σειρά μειοδοσίας του κάθε πίνακα (για τα αρθρωτά και τα κανονικά λεωφορεία), μέχρι να καλυφθεί ο επιθυμητός αριθμός λεωφορείων.

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top