ΟΑΣΘ: Με leasing 80 λεωφορεία- το “ξεσκόνισμα” της ΑΑΔΕ

ΟΑΣΘ: Με leasing 80 λεωφορεία- το “ξεσκόνισμα” της ΑΑΔΕ

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Στην προμήθεια επιπλέον 70-80 λεωφορείων με leasing, προχωράει ο ΟΑΣΘ, μετά από εντολή που έδωσε ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, όταν πρόσφατα επισκέφθηκε τη Θεσσαλονίκη.

Όπως δήλωσε στο GRTimes.gr o πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος του ΟΑΣΘ καθ. Γιώργος Σκόδρας, η προμήθεια θα γίνει επί τη βάσει των προαιρέσεων που προβλέφθηκαν στο διαγωνισμό που διενεργήθηκε τον Ιούνιο του 2020 και με τον οποίο ο Οργανισμός έχει προμηθευτεί με ενεργό μίσθωση 180 αστικά λεωφορεία.

Η προμήθεια των επιπλέον λεωφορείων, προφανώς αναγκαία για τη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, γίνεται σε μία φάση που ο ΟΑΣΘ περνάει από την «κρισάρα» της οικονομικής του διαχείρισης για την περίοδο 2017-2019, από ελεγκτές της ΑΑΔΕ.

Σε ό,τι αφορά στην ενίσχυση του στόλου λεωφορείων του ΟΑΣΘ,  την ερχόμενη Δευτέρα ή Τρίτη, θα σταλεί σχετικό αίτημα προς τον ανάδοχο του διαγωνισμού, δηλαδή τη MED BUS & TRUCK του ομίλου Παπαδάκη , με το οποίο θα καλείται να απαντήσει εάν μπορεί να ικανοποιήσει τη ζήτηση, με τους όρους και τις απαιτήσεις που ίσχυσαν και για την προμήθεια των πρώτων 180 λεωφορείων.

Τέλος Ιουνίου σε κυκλοφορία τα επιπλέον λεωφορεία

Η διοίκηση του ΟΑΣΘ έχει ήδη κάνει προκαταρκτικές επαφές και εκτιμά ότι η απάντηση που θα λάβει θα είναι θετική οπότε από τη στιγμή που θα ελεγχθεί από την Επιτροπή Παρακολούθησης ο φάκελος που θα υποβάλλει ο ανάδοχος και, εγκριθεί η συμπληρωματική σύμβαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, τα επιπλέον λεωφορεία θα παραδοθούν εντός Ιουνίου και ως το τέλος του ίδιου μήνα θα έχουν μπει σε κυκλοφορία, καθώς υπάρχουν ήδη οχήματα εκτελωνισμένα οπότε σε σύντομο χρόνο θα μπορεί να γίνει και η ταξινόμησή τους.

Σημειώνεται από 70-80 λεωφορεία που θα πάρει ο ΟΑΣΘ με leasing, τα 30 θα είναι αρθρωτά και τα υπόλοιπα διαξονικά, όλα ντιζελοκίνητα, κατηγορίας Euro 5. Tα λεωφορεία αυτά ο Οργανισμός τα προμηθεύεται για περίοδο ενάμισι έτους και ως το τέλος του 2022, όταν και λήγει η περίοδος λειτουργίας του σε καθεστώς εκκαθάρισης. Το κάθε λεωφορείο θα μισθωθεί προς 2.850 ευρώ/μήνα (τιμή προσφοράς αναδόχου στη βασική σύμβαση) , οπότε το κόστος μίσθωσης π.χ. 80 λεωφορείων θα είναι περίπου 230.000 ευρώ/μήνα και, 2,7 εκατ. ευρώ / έτος. Με ΦΠΑ θα ανέλθει σε περίπου 3,4 εκατ. ευρώ/ έτος.

Τα 180 λεωφορεία που έχει μισθώσει ο ΟΑΣΘ από τη MED BUS & TRUCK, η οποία έχει αναλάβει και το κόστος συντήρησης, έχουν όλα ενσωματωθεί στις γραμμές του Οργανισμού, ενώ σημειωτέον, 31 περιαστικές γραμμές εκτελούνται από ΚΤΕΛ.

Στην παρούσα φάση, είπε ο κ. Σκόδρας, ο ΟΑΣΘ αντιμετωπίζει πρόβλημα λόγω έλλειψης οδηγών, με αποτέλεσμα πολλά λεωφορεία να μη βγαίνουν σε κυκλοφορία γιατί οδηγοί είτε απουσιάζουν λόγω ασθενείας ή υποχρεωτικής καραντίνας εξ’ αιτίας του covid, είτε είναι σε άδεια, είτε είχαν αποσπασθεί σε άλλες θέσεις του Οργανισμού.

«Στις 5 Μαίου, μία ημέρα που δεν υπήρξαν απεργιακές κινητοποιήσεις, κυκλοφόρησαν το πρωί 315 λεωφορεία ενώ 52 έμειναν στα αμαξοστάσια επειδή δεν υπήρχαν διαθέσιμοι οδηγοί», είπε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ δίνοντας ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα.

Η «κόντρα» διοίκησης- εργαζομένων

Η προμήθεια των επιπλέον λεωφορείων δρομολογείται σε ένα φόντο τεταμένων σχέσεων μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων, καθώς δεν έχει υπογραφεί νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, επειδή η διοίκηση Σκόδρα αρνείται τη συμπερίληψη παροχών που δεν μπορούν να συνεχίσουν να χορηγούνται στους υπαλλήλους του κρατικοποιημένου ΟΑΣΘ, όπως έχει επανειλημμένως λεχθεί.

Και από τις δύο πλευρές έχουν κατατεθεί προτάσεις για την υπογραφή νέας ΣΣΕ, που δεν έχουν όμως αποτελέσει βάση συμφωνίας. Μάλιστα, το θέμα έχει φτάσει στην Επιθεώρηση Εργασίας και αναμένεται η γνωμοδότησή της επί των προτάσεων που έχουν εκατέρωθεν υποβληθεί.

Τις διεκδικήσεις του ΣΕΟΑΣΘ δεν σχολίασε ξανά ο κ. Σκόδρας ο οποίος αρκέσθηκε να πει ότι η απάντηση θα δοθεί από την Έκθεση που θα συντάξουν οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ. Κλιμάκιο της Αρχής με αυτοπρόσωπη παρουσία ασχολήθηκε με τη συγκέντρωση στοιχείων, αποχώρησε πριν μία εβδομάδα και ήδη απέστειλε λίστα με ερωτήματα, ζητώντας πρόσθετα στοιχεία για την εξεταζόμενη χρονική περίοδο.

Τα «καυτά» σημεία στον έλεγχο που διεξάγεται αφορούν αναθέσεις προμηθειών, αλλά και τον τρόπο υπολογισμού της προσωπικής διαφοράς στους μισθούς των εργαζομένων που το καλοκαίρι του 2017, με την κρατικοποίηση του Οργανισμού, εντάχθηκαν στο ενιαίο μισθολόγιο.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ