ΟΑΣΘ: Ξαναπιάνουν το τιμόνι, 150 οδηγοί των …γραφείων

ΟΑΣΘ: Ξαναπιάνουν το τιμόνι, 150 οδηγοί των …γραφείων

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Υπηρεσιακό συμβούλιο θα συνεδριάσει σήμερα στον ΟΑΣΘ καθώς η διοίκηση Σκόδρα, έχει αποφασίσει σταδιακά να επιστρέψουν στο τιμόνι 150 εργαζόμενοι που προσλήφθηκαν ως οδηγοί και τα τελευταία χρόνια έχουν εσωτερικά μεταφερθεί σε θέσεις γραφείου.

Ο Οργανισμός, κατάφερε μέσω leasing, να μισθώσει 180 +80 λεωφορεία, σύνολο 260 οχήματα, προκειμένου να ενισχυθεί ο στόλος του ΟΑΣΘ, με στόχο, μαζί με τα περίπου 120 αξιόμαχα λεωφορεία ιδιοκτησίας του, τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ που εκτελούν περιαστικές γραμμές και, τα 49 που διέθεσε ο Δήμος Θεσσαλονίκης, να κυκλοφορούν 500 και πλέον λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη.

Αλλά, όπως είναι γνωστό, ο ΟΑΣΘ , από εκεί που δεν είχε λεωφορεία, έφτασε στο άλλο άκρο, δηλαδή να έχει λεωφορεία και να μην έχει οδηγούς να τα κινήσουν. Αποτέλεσμα; σε καθημερινή βάση, περί τα 40-50 λεωφορεία μένουν στα αμαξοστάσια επειδή ο Οργανισμός, που θεωρητικά έχει επάρκεια οδηγών, κατέληξε να μην έχει αρκετούς ενεργούς οδηγούς για να κινεί όλα τα λεωφορεία που διαθέτει.

Οι υπηρεσίες του Οργανισμού, ολοκλήρωσαν την καταγραφή των οδηγών και τα πόστα στα οποία εργάζονται, όσοι έχουν αφήσει το τιμόνι. Έτσι, σε σύνολο προσωπικού  1.713 εργαζομένων, οι 1.000 υπηρετούν ως οδηγοί, όταν επιπλέον 359 υπάλληλοι που προσλήφθηκαν ως οδηγοί, εργάζονται σε άλλες θέσεις. Μάλιστα από αυτούς που εργάζονται σε άλλες θέσεις, οι 193 έχουν και ενεργή Πιστοποίηση Επαγγελματικής Ικανότητας.

Σήμερα λοιπόν, το υπηρεσιακό συμβούλιο του ΟΑΣΘ,  θα εξετάσει ποιοι οδηγοί μπορούν να επιστρέψουν στις θέσεις για τις οποίες προσλήφθηκαν. Άν μέχρι πριν δύο χρόνια, ο Οργανισμός δεν είχε αρκετά λεωφορεία σε κυκλοφορία για να απασχολεί όλους τους οδηγούς του και, για το λόγο αυτό, τους μετέθετε εσωτερικά σε άλλες θέσεις εργασίας, τώρα αποφάσισε να τους αξιοποιήσει όλους στις θέσεις για τις οποίες προσλήφθηκαν.

Τι υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι

Από την πλευρά των εργαζομένων επισημαίνεται, ότι θα πρέπει να εξεταστούν οι λόγοι για τους οποίους εσωτερικά μετατάχθηκαν, αν ήταν ιατρικοί ή αν χρειαζότανε να καλύψουν ανάγκες σε άλλες θέσεις του Οργανισμού. Όσοι μετατάχθηκαν για λόγους υγείας, θα πρέπει να εξετασθούν από ειδική επιτροπή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που θα κρίνει ποιοι είναι ικανοί να εργασθούν ως οδηγοί σε μέσο μαζικής μεταφοράς.

Βεβαίως, δεν μπορεί κάποιος να φανταστεί, ότι και οι 359 οδηγοί που μετατάχθηκαν σε άλλες θέσεις, έχουν προβλήματα υγείας που τους καθιστούν μη ικανούς για τη συγκεκριμένη εργασία! Άλλωστε η διοίκηση του Οργανισμού, χρειάζεται επιπλέον 150 ενεργούς οδηγούς για να κυκλοφορεί σε καθημερινή βάση όλα τα λεωφορεία που διαθέτει.

Λεωφορεία , που σημειωτέον μισθώθηκαν και πληρώνονται με κρατικό χρήμα, δεν νοείται να μένουν ακινητοποιημένα στα αμαξοστάσια, τη στιγμή που ο ΟΑΣΘ μπορεί να προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό, πιο πυκνά δρομολόγια, ανετότερες συνθήκες μετακίνησης. Πέραν αυτού, ο covid αναγκάζει στη λήψη κάθε δυνατού μέτρου, για να αποφεύγεται ο συνωστισμός εντός των λεωφορείων, αλλά ακόμη και στις στάσεις του ΟΑΣΘ.

Συνδικαλιστές αναγνωρίζουν την έλλειψη οδηγών, αλλά υποστηρίζουν πως αυτή, σε ένα βαθμό οφείλεται και στο ότι προσλήψεις οδηγών έχουν να γίνουν από το 2010, ενώ αρκετοί από τους παλιούς, έχουν συνταξιοδοτηθεί και άλλοι “αποχαιρέτισαν” τον ΟΑΣΘ αξιοποιώντας το μέτρο της κινητικότητας.

Οδηγοί στα χαρτιά και όχι στο τιμόνι

Φυσικά, από ένα Οργανισμό που είναι σε καθεστώς εκκαθάρισης, δεν νοούνται προσλήψεις, πόσο μάλλον, όταν υπάρχουν τόσοι πολλοί οδηγοί στα χαρτιά.

Το υπηρεσιακό συμβούλιο, θα εξετάσει σήμερα, πόσοι από αυτούς τους 359, μπορούν να επιστρέψουν στη θέση και τα καθήκοντα για τα οποία προσλήφθηκαν.

Το μόνο βέβαιο, στο οποίο όλοι συμφωνούν στον ΟΑΣΘ, είναι, ότι όλα τα λεωφορεία που διαθέτει ο Οργανισμός, πρέπει να βγαίνουν στο δρόμο για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top