Οι περιοχές Νatura και το τουριστικό μάρκετινγκ της Θεσσαλονίκης

Οι περιοχές Νatura και το τουριστικό μάρκετινγκ της Θεσσαλονίκης

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Το τουριστικό προϊόν της Κεντρικής Μακεδονίας μπορεί να εμπλουτισθεί εντυπωσιακά, εάν αξιοποιηθεί ο πλούτος των προστατευόμενων εθνικών πάρκων, των περιοχών Νatura με τους εκπληκτικούς υγροβιότοπους, τα παρόχθια δάση, τα καταφύγια των άγριων πουλιών.

Αυτός ήταν και ο στόχος της 17ης Διαβούλευσης που συνδιοργάνωσαν το Ερευνητικό Εργαστήριο Τουρισμού Tour Lab του Διεθνούς Πανεπιστήμιου της Ελλάδος και ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο εκπόνησης του στρατηγικού σχεδίου τουριστικού μάρκετινγκ της Θεσσαλονίκης, με τους υπεύθυνους φορείς των υγροτόπων της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης.

Στην 17η Διαβούλευση παραβρέθηκαν  από τον Φορέα Διαχείρισης Κορώνειας-Βόλβης-Χαλκιδικής η κα. Γεωργία Παπαδοπούλου, ξεναγός και η κα. Χριστίνα Γκορεζή, δασοπόνος. Από τον Φορέα Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Θερμαϊκού Κόλπου, συμμετείχε η κα. Λία Παπαδράγκα – Υπεύθυνη Επικοινωνίας του φορέα.

Οι υγρότοποι έχουν τεράστια περιβαλλοντική σημασία και παράλληλα αποτελούν τουριστικό πόρο μεγάλης αξίας για μία περιοχή, υπό την προϋπόθεση φυσικά ότι προστατεύονται στην πράξη και η ανάδειξή τους γίνεται με σεβασμό στα ευαίσθητα οικοσυστήματα, που κινδυνεύουν από τις αλόγιστες ανθρώπινες παρεμβάσεις.

Όπως επισημάνθηκε από την κα. Παπαδράγκα, η προστασία και ανάδειξη των περιοχών αυτών απαιτεί πολύ μεγάλους πόρους, πολλά άτομα με γνώση και συνείδηση αποστολής, εξειδικευμένους ξεναγούς και, συνεργασία μεταξύ των φορέων και της Αυτοδιοίκησης, Δήμους και Περιφέρεια.

Η έκταση του εγχειρήματος είναι πολύ μεγάλη. Αρκεί να αναφερθεί ότι στον Φορέα Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Θερμαϊκού Κόλπου ανήκουν 15 περιοχές Natura, κάποιες από τις οποίες αλληλοεπικαλύπτονται καθώς οι υγρότοποι είναι και καταφύγια ορνιθοπανίδας. Αν εξαιρεθεί ο υγρότοπος του ΣΑΝΗ- όπου η ιδιωτική πρωτοβουλία σε συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες, έχει στη βάση μελέτης δραστηριοποιηθεί για την προστασία του υγροτόπου και της ορνιθοπανίδας- υπάρχουν περιοχές μεγάλης ομορφιάς και ενδιαφέροντος που μένουν ουσιαστικά απροστάτευτες, όπως είναι ο υγρότοπος του Αγίου Μάμα και η λιμνοθάλασσα του Αγγελοχωρίου.

Τα προβλήματα που συνδέονται με τη διαχείριση των περιοχών που ανήκουν στους παραπάνω φορείς είναι μεγάλα και σε ορισμένες περιπτώσεις, διαχρονικά και σοβαρότατα, όπως ισχύει για τη λίμνη Κορώνεια.

Εν τούτοις, λαμβανομένου υπόψη του μεγάλου ενδιαφέροντος ξένων τουριστών για τις περιβαλλοντικές περιηγήσεις, το bird watching και γενικότερα τη γνωριμία, παρατήρηση και καταγραφή της χλωρίδας και της πανίδας των προστατευόμενων οικοσυστημάτων, το όφελος για τον ελληνικό τουρισμό μπορεί να είναι μεγάλο, εάν αυτές οι περιοχές προστατευθούν αποτελεσματικά και προβληθούν ως οάσεις ήπιας δραστηριότητας.

Θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον το πως το Tour Lab θα εντάξει τις περιοχές αυτές, στο σχέδιο τουριστικού μάρκετινγκ που εκπονεί για λογαριασμό του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top