ΟΛΘ: Σήμερα η κατάθεση δεσμευτικών για τον 6ο προβλήτα

ΟΛΘ: Σήμερα η κατάθεση δεσμευτικών για τον 6ο προβλήτα

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Σήμερα, στις 3 το μεσημέρι, θα «χτυπήσει το καμπανάκι» για την έναρξη του τελικού γύρου διεκδίκησης του μεγαλύτερου έργου υποδομής στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, της επέκτασης του 6ου προβλήτα.

Σήμερα, 5/2/2021, οι έξι υποψήφιοι που έχουν προεπιλεγεί στην Α’ Φάση του διαγωνισμού, αναμένεται να καταθέσουν  τις δεσμευτικές τους προσφορές για το έργο των 130 εκατ. ευρώ, το μεγαλύτερο έργο του προγράμματος των δεσμευτικών επενδύσεων  των 180 εκατ. ευρώ, που συμβατικά υποχρεούνται να υλοποιήσουν οι ιδιώτες επενδυτές- βασικοί μέτοχοι της ΟΛΘ Α.Ε.

Εκτιμάται ότι στο επόμενο τριήμερο θα ελεγχθούν ως προς την πληρότητά τους οι φάκελοι των υποψηφίων που θα καταθέσουν σήμερα προσφορές, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσει η αξιολόγηση των προσφορών, με στόχο την ανάδειξη του αναδόχου στο συντομότερο δυνατό χρόνο.

Σημειώνεται ότι η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. ήλπιζε, όταν άνοιξε η Β’ Φάση του διαγωνισμού, ότι ως το τέλος του 2020 θα είχε επιλεγεί το ανάδοχο σχήμα, ώστε με την υπογραφή της σύμβασης, αρχές 2021 να ξεκινούσαν οι πρώτες εργασίες. Ωστόσο, κάποιοι από τους υποψηφίους ζήτησαν παρατάσεις στον χρόνο κατάθεσης των προσφορών, με τη σημερινή ημερομηνία όμως, να είναι οριστικά, η καταληκτική.

H όλη διαγωνιστική διαδικασία εκκίνησε στις 31/12/2019, όταν και αναρτήθηκε από την ΟΛΘ Α.Ε. η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το έργο  που έχει προϋπολογιστεί στα 130 εκατ. ευρώ, προ ΦΠΑ.

Σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές, το έργο της επέκτασης του 6ου Προβλήτα περιλαμβάνει:

  • Την κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος -17,7μ.
  • Την κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους 306,5 μέτρων, κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος.
  • Συμπληρωματικά έργα υποδομής ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.

Κατά την Α’ Φάση του διαγωνισμού, επιλέχθηκαν τα παρακάτω σχήματα υποψηφίων αναδόχων:

  1. ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ (Κ/Ξ) TERNA SA – EIFAGGE GENIE CIVIL MARINE
  2. ARCHIRODON GROUP NV
  3. ΣΥΜΠΡΑΞΗ INTRAKAT CONSTRUCTIONS SA – INTERCANTIERI VITTADELLO SPA–SALES SPA
  4. Κ/Ξ MYTILINAIOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA
  5. Κ/Ξ AVAX SA – ETERMAR SA – NV BESIX SA
  6. Κ/Ξ ACCIONA CONSTRUCCION SA – DREDGING INTERNATIONAL NV

Όπως έγινε φανερό, για το έργο ενδιαφέρον έχουν σχεδόν όλοι οι μεγάλοι Έλληνες κατασκευαστές (σ.σ. απουσιάζει η ΑΚΤΩΡ) αλλά και μεγάλες ξένες εταιρείες, όπως η γαλλική Eiffage, η ιταλική Vittadello, η Besix από το Βέλγιο, Etermar από την  Πορτογαλία και η Acciona από Ισπανία.

Με την ολοκλήρωσή του ο 6ος προβλήτας θα υπερδιπλασιάσει τις δυνατότητες αποθήκευσης containers, και συγκεκριµένα από 500.000 TEU θα φτάσει τα 1,2 εκατ. TEU. Eπίσης, θα μπορούν να προσεγγίζουν το λιµάνι µεγαλύτερα πλοία τύπου New Panamax µε δυνατότητα 14.000 TEU, οπότε και αναμένεται η συμπερίληψη του ΟΛΘ στις κύριες γραµµές (mainliners), των διεθνών forwarders.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top