“Artima”: Αύξηση τζίρου και επενδύσεις χωρίς ευρώ επιδότησης

“Artima”: Αύξηση τζίρου και επενδύσεις χωρίς ευρώ επιδότησης

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Μία επένδυση ύψους περίπου 2 εκατ. ευρώ αρχίζει να υλοποιεί μέσα στις επόμενες ημέρες η “Artima A.E.”, για διπλασιασμό των εγκαταστάσεών της στη Νέα Μαγνησία Θεσσαλονίκης, έχοντας να παρουσιάσει αύξηση πωλήσεων  το 2020, τη χρονιά που λόγω πανδημίας, τραυματίστηκε η παγκόσμια οικονομία.

Η εταιρεία, μέσα σε μία τριετία από την προηγούμενη επένδυσή της στο συγκρότημα της  Νέας Μαγνησίας,  επενδύει εξ΄ιδίων για τον διπλασιασμό των εγκαταστάσεών της, προσθέτοντας 2.500 τ.μ. στα υπάρχοντα 3.000 τ.μ., προκειμένου να δημιουργήσει πρόσθετους χώρους ψυγείων αλλά και ξηρού φορτίου.

«Δεν έχουμε πάρει, ποτέ, ούτε μία επιδότηση. Πριν τρία χρόνια απασχολούσαμε 35 άτομα προσωπικό και μέσα στην κρίση υπερδιπλασιάσαμε το προσωπικό μας με αποτέλεσμα να απασχολούμε σήμερα 85 άτομα. Ό,τι κάνουμε, γίνεται με τους πόρους της εταιρείας. Σε πέντε ημέρες αρχίζουν οι εργασίες και η επέκταση θα ολοκληρωθεί σε διάστημα έξι μηνών, ως το τέλος του καλοκαιριού», είπε στο GRTimes.gr ο κ. Γιώργος Ακριτίδης, πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος της Εταιρείας.

Γιώργος Ακριτίδης

Η εταιρεία,  από το 2006 που ιδρύθηκε, δεν έχει πάρει ούτε μία επιδότηση και αναπτύσσεται αυτοδύναμα. Ιδρυτές και μέτοχοι με ίσα μερίδια είναι ο κ. Γιώργος Ακριτίδης και ο κ. Δημήτρης Παπαδόπουλος.

Η “Artima”, είναι μία από τις επιχειρήσεις που «κέρδισε» από τον κορωνοϊό, γιατί η αύξηση στις πωλήσεις προς τα super market ήταν τόσο μεγάλη που κάλυψε τις απώλειες στην αγορά HORECA.

Σούπερ μάρκετς και αύξηση τζίρου

Η “Artima ΑΕ” είναι μία εταιρεία που διαχειρίζεται πολλά ελληνικά και εισαγόμενα γαλακτομικά (εισάγει, συσκευάζει, εμπορεύεται), ρίχνοντας μεγάλο βάρος στην ιδιωτική ετικέτα, τόσο για αλυσίδες της Ελλάδας, όσο και του εξωτερικού. Είναι η μεγαλύτερη εταιρεία με έδρα τη Θεσσαλονίκη, στην εμπορία τυροκομικών προϊόντων. Η επιχείρηση είναι ισχυρή στο οργανωμένο λιανεμπόριο, όπως και στην αγορά HORECA, με τζίρο 39 εκατ. ευρώ το 2020 , έναντι 33,5 εκατ. το 2019 (+16,4%), ενώ τα περυσινά κέρδη μετά από φόρους εκτιμώνται στα 1,8 εκατ. ευρώ.

Το μεγάλο μέρος των πωλήσεων της “Artima” πραγματοποιείται στην ελληνική αγορά, αλλά η εταιρεία κάνει και εξαγωγές που πέρυσι ανήλθαν σε 3 εκατ. ευρώ. Κυρίως εξάγονται τυριά που κατευθύνονται σε  Κύπρο, Βουλγαρία, Γερμανία, Αγγλία, Αλβανία, Πολωνία. Οι εξαγωγές δεν αφορούν μόνο ελληνικά προϊόντα αλλά και εισαγόμενα. Έτσι η “Artima” εξάγει για την βιομηχανία «Χαραλαμπίδης Κρίστης» στην Κύπρο, τυριά Ολλανδίας, ενώ πωλήσεις κάνει και για την «Αφοι Πέτρου», δηλαδή για τις δύο μεγαλύτερες κυπριακές εταιρείες γαλακτοκομικών.

Στα τυριά το 60% του τζίρου

Η “Artima” εμπορεύεται τυριά, βούτυρα και γάλα, κάτω από δύο μπράντες, «το ορεινό μας» και «royal», με τα τυριά κοπής και συσκευασμένα, να αποτελούν πολύ σημαντικό κομμάτι της δραστηριότητάς της αφού αντιπροσωπεύουν το 60% του κύκλου εργασιών της. Να σημειωθεί ότι στο τζίρο των τυροκομικών, τα ελληνικά τυριά – αρκετά από αυτά ΠΟΠ – έχουν μερίδιο της τάξης του 30%.

«Η Artima δίνει έμφαση στην ιδιωτική ετικέτα, καθώς τα προϊόντα αυτά, αν και έχουν ποσοστό μόλις 16% στο οργανωμένο λιανεμπόριο, κερδίζουν έδαφος και υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης».

Έχοντας δραστηριοποίηση πολλών χρόνων στην αγορά των γαλακτοκομικών – τυροκομικών, ο κ. Ακριτίδης κάνει αναφορά σε διαφοροποιήσεις και τάσεις που επηρεάζουν τη ζήτηση και διαμορφώνουν το πλούσιο προϊοντικό μείγμα της συγκεκριμένης αγοράς.

Αγορά και νέες τάσεις

«Τα τελευταία χρόνια έχει σχηματιστεί η άποψη στον καταναλωτή ότι τα προϊόντα από κατσικίσιο γάλα είναι πιο υγιεινά. Έτσι, έχουμε πληθώρα τυριών, γιαουρτιών από κατσικίσιο γάλα και μόνο.  Βλέπουμε  επίσης, για παράδειγμα, να επιστρέφει το τυρί τσαντίλας, ένας τρόπος παρασκευής παραδοσιακός, ο οποίος όμως ήταν «αφημένος» για χρόνια.

«Αναμφίβολα, παρατηρούμε εμπλουτισμό της γκάμας των ελληνικών τυριών στα σούπερ μάρκετ της βόρειας Ελλάδας, κάτι που οφείλεται και στο ότι έχουν ενισχύσει τη θέση τους στη βορειοελλαδική αγορά αλυσίδες με έδρα Αττική. Επόμενο ήταν να ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι του λιανεμπορίου.

«Να σημειώσω επίσης ότι την τελευταία δεκαετία έχουμε πολλά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά ενώ στην αγορά τοποθετήθηκαν και ροφήματα από σόγια και καρπούς, δίπλα στο γάλα», είπε ο κ. Ακριτίδης προσθέτοντας:

«Είναι φανερό ότι έχουν υπάρξει σημαντικές διαφοροποιήσεις στην αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων και ειδικότερα των τυριών. Τα προϊόντα με μειωμένα λιπαρά στα τυριά, κατέχουν πλέον περίπου το 20% των πωλήσεων, τάση που συνέβαλε στην αναδιαμόρφωση της αγοράς».

Καταλήγοντας ο CEO της  “Artima” τόνισε, ότι και το 2021 μπήκε με θετικό πρόσημο στις πωλήσεις, που στο πρώτο δίμηνο της χρονιάς καταγράφουν αύξηση της τάξης του 10%. Τώρα οι προσδοκίες στρέφονται στην υποχώρηση του κορωνοϊού, στην επανεκκίνηση της εστίασης και του τουρισμού  και στο άνοιγμα της αγοράς HORECA.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top