“Φωτιά” το diesel κίνησης- Επιστροφή ΕΦΚ ζητάνε οι αυτοκινητιστές

“Φωτιά” το diesel κίνησης- Επιστροφή ΕΦΚ ζητάνε οι αυτοκινητιστές

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Ζάλη έχει πιάσει τους αυτοκινητιστές, με τις αυξήσεις στην τιμή του diesel, καθώς μέσα σε μία εβδομάδα «πήρε» 24%, έφθασε κοντά στα 1,88 €/λίτρο προ ΦΠΑ, εκεί που πριν 7-8 ημέρες, τα ΚΤΕΛ γέμιζαν τις δεξαμενές καυσίμων τους με 1,52€/λίτρο και, πριν δύο μήνες, με κάτι λιγότερο από 1€/λίτρο.

Το GRTimes.gr επικοινώνησε με το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. και με το πολυμετοχικό Σταθμό Μακεδονία των ΚΤΕΛ, με τους κυρίους Στέφανο Τσόλη και Ιωάννη Λάμπρου, προέδρους των δύο συγκεκριμένων οικονομικών φορέων,  οι οποίοι τόνισαν ότι πρέπει από κυβερνητικής πλευράς να υπάρξει κάποια μέριμνα για να μειωθεί η πολύ μεγάλη επιβάρυνση στο κόστος παροχής δημόσιας υπηρεσίας. Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να αυξηθεί το κόμιστρο (απαιτείται έγκριση από το αρμόδιο Υπουργείο) , κάτι που θα επιβαρύνει το επιβατικό κοινό που μετακινείται διανομαρχιακά αλλά και ενδονομαρχιακά με λεωφορεία των ΚΤΕΛ.

Για τους αυτοκινητιστές, η καλύτερη λύση στο μεγάλο πρόβλημα της εκτίναξης της τιμής του πετρελαίου κίνησης, θα ήταν η επιστροφή του Ε.Φ.Κ., στο σύνολό της ή μερικώς, καθώς όπως υποστηρίχθηκε, η μείωση του Ε.Φ.Κ., που στο πετρέλαιο είναι πολύ μικρότερος απ’ ότι στη βενζίνη (0,410 €/lt, αντί 0,700€/lt στη βενζίνη), δεν θα συνεπάγονταν κάποια ουσιώδη ελάφρυνση.

Και στις μεταφορές,  επιστροφή του ΕΦΚ στα καύσιμα

Όπως είπε στο GRTimes.gr ο γενικός διευθυντής της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. κ. Σάκης Γεωργιάδης, θα πρέπει να ισχύσει και για τις μεταφορές η επιστροφή του ΕΦΚ στο diesel κίνησης, που θεσμοθετήθηκε το 2019 και ισχύει ήδη για τις  βιομηχανικές, βιοτεχνικές, ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, δημόσια και ιδιωτικά νοσηλευτικά και προνοιακά ιδρύματα.

Ο κ. Λάμπρου υπογράμμισε ότι τα ΚΤΕΛ εκτελούν δημόσιες συγκοινωνίες και για αυτό θα πρέπει να βρεθεί τρόπος να ενισχυθούν, καθώς δεν έχουν το κράτος μέτοχο, για να καλύπτει τα ελλείμματά τους.

Ως τώρα, τα διανομαρχιακά δρομολόγια των ΚΤΕΛ που εξυπηρετούνται στο Σταθμό Μακεδονία, δεν έχουν σχεδόν καθόλου περιοριστεί. Οι μειώσεις δρομολογίων που έγιναν, αφορούν κυρίως ενδονομαρχιακά δρομολόγια με πολύ περιορισμένες πληρότητες.

Ο κ. Τσόλης, σημείωσε ότι το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης δεν έχει μειώσει τα δρομολόγια που εκτελεί, παρά τις αυξήσεις στο diesel κίνησης.

«Είχαμε μειώσει το εισιτήριο στο Θεσσαλονίκη – Αθήνα, από 45 ευρώ στα 36 ευρώ, για να είναι το ΚΤΕΛ ανταγωνιστικότερο απέναντι στο σιδηρόδρομο. Αναγκαστήκαμε, λόγω της ανόδου της τιμής του diesel, να αυξήσουμε το εισιτήριο για την απλή μετάβαση, στα 42 ευρώ, δηλαδή αυξήσαμε κατά 16% το κόμιστρο, όταν η τιμή του diesel έχει αυξηθεί κατά 60% και πλέον», επισήμανε ο πρόεδος της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Λεοντιάδης: «Δεν πάει άλλο-Τα κόστη είναι περισσότερα από τα έσοδα για τα ταξί» (ΗΧΗΤΙΚΟ)

Κιούσης: Το «ράλι» τιμών στα καύσιμα θα φέρει αλυσιδωτές αυξήσεις παντού (ΗΧΗΤΙΚΟ)

Θεσσαλονίκη: Με μέλη της Διακοινοβουλευτικής Ένωσης Ελληνισμού συναντήθηκε ο Κ. Ζέρβας

Κορωνοϊός: Ευχές Αλ. Τσίπρα στον Κ. Μητσοτάκη για ταχεία ανάρρωση

Θεσσαλονίκη: Ουκρανοί πρόσφυγες φιλοξενούνται στη βάση των Ναυτοπροσκόπων στην Καλαμαριά (VIDEO)

Υπ. Εργασίας: 11 ερωτοαπαντήσεις για το νομοσχέδιο «Δουλειές Ξανά» 

Επιδρομή… Ελλήνων στη Βουλγαρία: Φουλάρουν, ψωνίζουν, επιστρέφουν!

Η Κ. Δανδουλάκη για τη θεατρική παράσταση «Το καινούργιο παιδί» (ΗΧΗΤΙΚΟ)

Η Σ. Δήμου για το βιβλίο της «Η Σκηνή του Stand Up Comedy στην Ελλάδα» (ΗΧΗΤΙΚΟ)

Ουκρανία: Απέτυχε η εκκένωση της Μαριούπολης-Δεν τηρήθηκε η κατάπαυση του πυρός (VIDEO)

Politico: Συνάντηση Πούτιν με τον πρώην καγκελάριο Γκέρχαρντ Σρέντερ (VIDEO)

«Παγώνει» τις εξαγωγές λιπασμάτων η Ρωσία

Ν. Χαλκηδόνα: Ι.Χ εξετράπη και κατέληξε σε κανάλι-Μία τραυματίας στο Παπαγεωργίου (ΦΩΤΟ-VIDEO)

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top