Στην ADT- ΩΜΕΓΑ η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης

Tags#:

Στην ADT- ΩΜΕΓΑ η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Η «Α.D.T. ΩΜΕΓΑ ΑΤΕ» είναι η μειοδότρια εταιρεία που θα αναλάβει την εκπόνηση της Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης (ΜΑΜΘ) για λογαριασμό της Αττικό Μετρό Α.Ε., μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία ανάθεσης που βρίσκεται στη φάση κατακύρωσης του έργου στον προσωρινό ανάδοχο.

Με την εκπόνηση της ΜΑΜΘ, σε διάστημα περίπου δύο ετών από την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο, η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει έστω και με καθυστέρηση, μία  επίκαιρη, πλήρη Γενική Συγκοινωνιακή Μελέτη. Μία μελέτη που έρχεται με καθυστέρηση ετών,  αφού η τελευταία Γενική Μελέτη Μεταφορών και Κυκλοφορίας που είχε ανατεθεί από τον τότε ΟΡΘΕ, ολοκληρώθηκε το 2000 και είχε ορίζοντα μακροπρόθεσμου σχεδιασμού το έτος 2014!

Σε εκείνη τη μελέτη βασίσθηκε ο σχεδιασμός των υπό κατασκευή έργων του Μετρό Θεσσαλονίκης (Βασικό Έργο, Επέκταση Καλαμαριάς) και όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, μία νέα Συγκοινωνιακή Μελέτη είναι απαιτούμενη. Αυτή η Μελέτη, θα έπρεπε να είχε ανατεθεί και εκπονηθεί πολύ πριν φτάσουμε στο 2019 και, στο πλαίσιο στο πλαίσιο ενός επικαιροποιημένου Σχεδίου Μεταφορών για την πόλη, με χρονικό ορίζοντα σχεδιασμού 20ετίας το 2040.

Ανάπτυξη του Μετρό στη βάση σύγχρονων δεδομένων

Στόχος της ΜΑΜΘ είναι η διερεύνηση και τεκμηρίωση των αναγκών σε νέα έργα Μετρό μετά την υλοποίηση της Βασικής Γραμμής Μετρό και της Επέκτασης προς Καλαμαριά, ώστε να διαμορφωθεί ένα Σχέδιο Ανάπτυξης Δικτύου Μετρό στην Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο ενός επικαιροποιημένου Σχεδίου Μεταφορών για την πόλη.

Όπως σαφώς διατυπώνεται από την Αττικό Μετρό Α.Ε. στα σχετικά έγγραφα, το έργο «Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης», αποτελεί μία πλήρη Γενική Συγκοινωνιακή Μελέτη για την πόλη της Θεσσαλονίκης, θα εκπονηθεί σε δύο Φάσεις και θα περιλαμβάνει: στη μεν Φάση Α’ απογραφές, μετρήσεις και έρευνες που θα αποτυπώνουν και καταγράφουν την υφιστάμενη κατάσταση ζήτησης μετακινήσεων και έργων υποδομής (προσφοράς), στη δε Φάση Β’ τις αναγκαίες μελετητικές εργασίες για τη διαμόρφωση ενός Σχεδίου Μεταφορών στο οποίο θα εντάσσεται το μελλοντικό Σχέδιο Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, με χρονικό ορίζοντα σχεδιασμού το 2040.

Η περιοχή μελέτης της ΜΑΜΘ περιλαμβάνει το Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης  και την γύρω Περιαστική Ζώνη, με συνολικό πληθυσμό περίπου 991,847 κατοίκους, που αντιστοιχεί στο 89% περίπου του πληθυσμού του Νομού Θεσσαλονίκης (1,110,551 κατ).

Συνοπτικά, στα αντικείμενα της ΜΑΜΘ περιλαμβάνονται:

  1. Η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης που διέπει τη λειτουργία των μεταφορικών συστημάτων και τα χαρακτηριστικά ή τις παραμέτρους που καθορίζουν την προσφορά και τη ζήτηση των συστημάτων αυτών. Πιο συγκεκριμένα περιλαμβάνονται:

– Έρευνα Νοικοκυριών

– Έρευνα Δεδηλωμένης Προτίμησης

– Απογραφές και Μετρήσεις στο Κύριο Οδικό Δίκτυο και Έρευνα Μετακινήσεων Παρά την Οδό

-Μετρήσεις και Έρευνες στα Δημόσια Μέσα Μεταφοράς (Αστικά Λεωφορεία, Τερματικοί Σταθμοί)

  1. Η ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης και η δημιουργία σχετικών Βάσεων Δεδομένων
  2. Η διαμόρφωση εναλλακτικών σεναρίων δικτύων μεταφορικής υποδομής στα πλαίσια του μεσο-μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού Ανάπτυξης της περιοχής μελέτης και των μεταφορικών συστημάτων.
  3. Η ανάπτυξη Συγκοινωνιακού Μοντέλου για τη Θεσσαλονίκη, αξιολόγηση των εναλλακτικών σεναρίων των μεταφορικών δικτύων για την επιλογή του βέλτιστου Σχεδίου Ανάπτυξης Δικτύου Μετρό στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου σχεδίου Μεταφορών.

Με βάση τα ανωτέρω, το έργο της μελέτης που σημειωτέον χρηματοδοτείται από το ΠΔΕ, θα έχει ολοκληρωθεί τέλος 2021-αρχές 2022.

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top