Τα ΚΤΕΛ και οι “πολύφερνες” γραμμές του ΟΑΣΘ- στο 100% τα δρομολόγια

Τα ΚΤΕΛ και οι “πολύφερνες” γραμμές του ΟΑΣΘ- στο 100% τα δρομολόγια

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Στο 100% πραγματοποιούνται από την κ/ξ των ΚΤΕΛ, τα δρομολόγια που έχουν αναλάβει από το Μάρτιο να εκτελούν σε 25 περιαστικές και τοπικές λεωφοριακές γραμμές του ΟΑΣΘ, δηλώνει στο GRTimes.gr ο δ/ντής της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. κ. Σάκης Γεωργιάδης, απαντώντας σε δηλώσεις συνδικαλιστών του ΟΑΣΘ και του μέχρι πρόσφατα προέδρου του ΣΕΟΑΣΘ και βετεράνου συνδικαλιστή Δημήτρη Τσερμενίδη.

Και η απάντηση δόθηκε από τον Ανεξάρτητο Ελεγκτή που παρακολουθεί την υλοποίηση της σύμβασης μεταξύ ΟΣΕΘ- ΚΤΕΛ – ΟΑΣΘ, δηλαδή από την εταιρεία Baker Tilly, που με το τελευταίο ενημερωτικό της σημείωμα, που αφορούσε τον μήνα Αύγουστο αλλά στάλθηκε εχθές, βεβαιώνει ότι η κ/ξ των τεσσάρων ΚΤΕΛ ( Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής, Σερρών και Κιλκίς), κάλυψε ουσιαστικά το σύνολο των προγραμματισμένων δρομολογίων.

Βεβαίως αν θέλουμε να είμαστε αυστηρά ακριβείς, θα πρέπει να πούμε ότι από τα 913.968,59 χλμ των προγραμματισμένων δρομολογίων, τα ΚΤΕΛ έκαναν 912.902,97 χλμ, δηλαδή μόλις 1.065 λιγότερα ή 0,1% ή διαφορετικά 1 τοις χιλίοις!

Σε μία τόση δύσκολη καθημερινότητα, σαν αυτή που τα τελευταία χρόνια βιώνει το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης, ποσοστά που εκφράζονται επί τοις χιλίοις, δεν έχουν κανένα νόημα. Ωστόσο, το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών «άνοιξε» το δρόμο των αστικών συγκοινωνιών στους ιδιώτες των ΚΤΕΛ και πρέπει να διπλοελέγχονται για το αν τηρούν τοις συμβατικές τους υποχρεώσεις.

Και ο κ. Τσερμενίδης είχε ξεκάθαρα υπονοήσει ότι …κάπου στη διαδρομή τα δρομολόγια έβγαιναν λειψά, λέγοντας πως θα πρέπει να ελεγχθούν τα ΚΤΕΛ αν πραγματοποιούν όλα τα προγραμματισμένα δρομολόγια. Η απάντηση από πλευράς ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. ήρθε από τον κ. Γεωργιάδη που μίλησε για «αστεία συζήτηση» όταν τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ εκτελούνται στο 40% προσθέτοντας ότι «δεν πληρωνόμαστε για τα χιλιόμετρα που δεν κάνουμε».

Απάντηση φυσικά ζητήθηκε και από τον  δ/νοντα σύμβουλο του ΟΣΕΘ κ. Γιάννη Τόσκα, φορέα υπεύθυνο για την παρακολούθηση της σύμβασης  ο οποίος  δήλωσε ότι πραγματοποιείται ο συμβατικός έλεγχος και τις καθημερινές, βάσει του χειμερινού προγράμματος, γίνονται 2.200-2.300 δρομολόγια στις 25 γραμμές που εξυπηρετεί η κ/ξ των τεσσάρων ΚΤΕΛ.

Δεν είναι κρυφό βέβαια ότι οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ ήταν και παραμένουν αντίθετοι με την παραχώρηση έργου του Οργανισμού στα ΚΤΕΛ, παραχώρηση που έγινε τον Μάρτιο για να απελευθερωθούν λεωφορεία του ΟΑΣΘ, να ενισχυθούν οι γραμμές εντός πόλης και, παράλληλα, να βελτιωθεί το συγκοινωνιακό έργο στις περιαστικές γραμμές και σε ορισμένες τοπικές.

Οι συνδικαλιστές του ΟΑΣΘ έχουν συγκεκριμένη θέση και αυτή είναι, πως η κυβέρνηση, αντί να διαθέσει 22 εκατ. ευρώ στα ΚΤΕΛ, για να εκτελούν περίπου το 1/3 του έργου του Οργανισμού, θα έπρεπε να δώσει αυτά τα χρήματα για να αποκτήσει ο ΟΑΣΘ καινούργια λεωφορεία. Ωστόσο, τόσοι οι…εντός, όσο και οι ….εκτός, ενδιαφέρονται για να βελτιωθεί η απελπιστική κατάσταση των συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη.

Τι δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΕΟΑΣΘ

«Έγιναν καταγγελίες από επιβάτες, σε σταθμαρχεία του ΟΑΣΘ, για προβλήματα στα δρομολόγια συγκεκριμένων γραμμών, των γραμμών ‘87’ και ‘88’. Εμείς αυτό που λέμε είναι, ότι θα πρέπει να υπάρχει έλεγχος για την εκτέλεση των δρομολογίων. Άργησε να μπει το σύστημα Τηλεματικής σε όλα τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ, ενώ θα έπρεπε να έχει σχηματιστεί και μία Επιτροπή που θα ελέγχει την εφαρμογή της σύμβασης», δήλωσε στο GRTimes.gr o νέος πρόεδρος του ΣΕΟΑΣΘ κ. Γιάννης Δήμκας.

Για το θέμα ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος του ΟΑΣΘ καθ. Γιώργος Σκόδρας, είπε πως δεν έχει να πει κάτι καθώς σύμφωνα με τη σύμβαση που υπογράφηκε, ο ΟΣΕΘ είναι αυτός που έχει την ευθύνη του ελέγχου.

Από πλευράς  ΟΣΕΘ ο κ. Γιάννης Τόσκας, ήταν κατηγορηματικός. «Τα ΚΤΕΛ ελέγχονται μέσω του συστήματος Τηλεματικής που έχουν εγκαταστήσει, όπως ήταν υποχρεωμένα να κάνουν, εντός τεσσάρων μηνών από την υπογραφή της σύμβασης. Επίσης, δειγματοληπτικούς ελέγχους πραγματοποιούν 22 ελεγκτές του Οργανισμού ενώ έχει αναλάβει την παρακολούθηση εφαρμογής των όρων της σύμβασης και Ανεξάρτητος Ελεγκτής, η εταιρεία Baker Tilly.

Τόσκας: 2.200 plus δρομολόγια ανά ημέρα

«Καθημερινά, στη χειμερινή περίοδο, γίνονται 2.200-2.300 δρομολόγια από τα ΚΤΕΛ. Δεν είχαμε το παραμικρό παράπονο και θα έλεγα χωρίς δεύτερη σκέψη ότι γίνεται το 99% των προβλεπόμενων δρομολογίων, αν δεχθούμε ότι λόγω κάποιου τεχνικού προβλήματος ένα λεωφορείο ενδέχεται να επιστρέψει στη βάση  ή να καθυστερήσει», πρόσθεσε ο κ. Τόσκας.

Σχετικά με τους ελέγχους του συγκοινωνιακού έργου ο κ. Γεωργιάδης πρόσθεσε:

«Παρακολουθούμε στενά την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου. Υπάρχει υπεύθυνο Γραφείο Κίνησης, είναι οι σταθμάρχες στα τέρμιναλ και βεβαίως το εργαλείο της Τηλεματικής» και όπως υπογράμμισε ο κ. Γεωργιάδης δίνοντας μία άλλη διάσταση στο θέμα…»στη Θεσσαλονίκη, σε αντίθεση με αλλού, ψάχνουμε σε κάθε λύση και ένα πρόβλημα. Εκτελούμε το σύνολο των δρομολογίων με πολύ μικρότερο κόστος για το κράτος, στο 1/3 του κόστους από ότι θα ήταν αν γινόταν από τον ΟΑΣΘ, υπάρχουν τα στοιχεία για το κόστος ανά οχηματοχιλιόμετρο».

Το βέβαιο είναι, ότι αυτή η συζήτηση θα ξαναγίνει όταν πλησιάζει το 2022 και η ημερομηνία λήξης της εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ. Ο Γ.Γραμματέας Μεταφορών κ. Σταθόπουλος, δήλωσε ότι θα υπάρχει επόμενη ημέρα για τον ΟΑΣΘ μετά τις 31/12/2022 «στο κέντρο της πόλης». Μένει να δούμε τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης και την πιθανή συμμετοχή και άλλων παικτών στις λεωφορειακές αστικές συγκοινωνίες. Κάποιοι ανοικτά δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top