Θεσσαλονίκη: Γιατί δεν χωρούν πια πουθενά τα αυτοκίνητα;

Θεσσαλονίκη: Γιατί δεν χωρούν πια πουθενά τα αυτοκίνητα;

Ρεπορτάζ: Κατερίνα Νικολάου

Ατέλειωτα μποτιλιαρίσματα, έλλειψη θέσεων στάθμευσης και αέρας δηλητήριο είναι η καθημερινότητα των πολιτών της Θεσσαλονίκης και όχι μόνο. Παρά τις όποιες προσπάθειες γίνονται για τη δημιουργία ελεύθερων αλλά και επί πληρωμή θέσεων στάθμευσης, αυτές φαίνονται να μην είναι ποτέ αρκετές και αυτό είναι ένα φαινόμενο που εντοπίζεται ακόμα και σε γειτονιές εκτός κέντρου της πόλης.

Σίγουρα με την έναρξη των εργασιών για τον εναέριο αυτοκινητόδρομο (flyover) το μποτιλιάρισμα είναι το κύριο θέμα συζήτησης σε όλη την πόλη, ωστόσο πριν ακόμα ξεκινήσουν οι εργασίες βασικό πρόβλημα αποτελούσε η στάθμευση. Κι αν αυτό φαντάζει φυσιολογικό στο κέντρο μιας πόλης που αναπτύσσεται και προσελκύει όλο και περισσότερους επισκέπτες, όπως έλεγε συχνά και ο απερχόμενος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, το πρόβλημα γίνεται όλο και πιο έντονο ακόμα και σε γειτονιές εκτός κέντρου.

Αυξήθηκαν τα αυτοκίνητα

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021-2022, από τον Δεκέμβριο του 2022 έως τον Νοέμβριο του 2023 κυκλοφόρησαν 15% περισσότερα οχήματα, στην πλειοψηφία τους επιβατηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης. Αντίστοιχα μειώθηκαν περίπου 6% οι νέες κυκλοφορίες λεωφορείων.

Δεν υπάρχουν θέσεις στάθμευσης

“Το ζήτημα της στάθμευσης εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο της διαχείρισης της κυκλοφορίας”, δηλώνει στο GRTimes ο συγκοινωνιολόγος και επιστημονικός συνεργάτης του Ινστιτούτου Μεταφορών Σάκης Τσιούτρας. “Οι κυκλοφοριακοί φόρτοι που αναπτύσσονται τελευταία στη Θεσσαλονίκη είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι τόσο με τη διαχείριση των υποδομών όσω και με τα νέα έργα και τον αριθμό των οχημάτων ο οποίος αναγκαστικά λόγω τρόπου ζωής αυξάνεται. Ο Έλληνας έχει ένα πολύπλοκο σύστημα μετακινήσεων, για παράδειγμα κάνει δύο και τρεις δουλειές για να τα βγάλει πέρα, μετακινείται διαρκώς ακόμα και για τη διασκέδαση, οπότε η κυκλοφοριακή δυνατότητα του δικτύου καλείται να ανταπεξέλθει σε τέτοιες απαιτήσεις. Πρέπει αφενός να δημιουργηθούν θέσεις στάθμευσης, να χρησιμοποιηθούν νέες τεχνολογίες και να υιοθετήσουμε έξυπνες λύσεις για τη μείωση της κυκλοφορίας, όπως για παράδειγμα να δοθούν κίνητρα για τηλεεργασία”, εξηγεί ο ίδιος.

Τον τελευταίο χρόνο δημιουργήθηκαν 20 νέοι δωρεάν χώροι στάθμευσης που προσέθεσαν στον Δήμο Θεσσαλονίκης 700 θέσεις. Ωστόσο φαίνεται πως είναι σταγόνα στον ωκεανό, αφού γέμισαν την ίδια στιγμή που δημιουργήθηκαν. Την ίδια ώρα ανησυχία στους επαγγελματίες του κέντρου προκαλεί η γνωστή δέσμευση του εκλεγμένου Δημάρχου Στέλιου Αγγελούδη για δημιουργία πάρκου μνήμης στην πλατεία Ελευθερίας που λειτουργούσε έως τώρα ως χώρος στάθμευσης και αποτέλεσε πολλές φορές στοιχείο αντιπολίτευσης προς τη διοίκηση Ζέρβα.

Πρόδρομος Νικηφορίδης: “Υπάρχουν χώροι”

Στα βήματα που θα προχωρήσει η νέα διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης για την αντιμετώπιση του προβλήματος της στάθμευσης αναφέρθηκε ο Πρόδρομος Νικηφορίδης, ο οποίος από την 1/1/2024 αναλαμβάνει τη θέση του Αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος & Βιώσιμης Κινητικότητας, μιλώντας στο GRTimes. “Υπάρχουν χώροι που τους γνωρίζουμε, κάποιοι ανήκουν στον Δήμο Θεσσαλονίκης, κάποιοι ανήκουν σε άλλους φορείς, τους συζητάμε προκειμένου να μπορέσουμε να τους εξασφαλίσουμε για να δώσουμε περισσότερες θέσεις στάθμευσης πέριξ του κέντρου αλλά και πολύ κοντά στο κέντρο”, εξήγησε ο κ. Νικηφορίδης. Σε ό,τι αφορά το κόστος για την χρήση των χώρων που δεν ανήκουν στον Δήμο Θεσσαλονίκης, ο ίδιος εξήγησε πως είναι χώροι που ανήκουν σε φορείς του Δημοσίου και μπορούν να παραχωρηθούν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που μπορεί να φτάσει και τα 15 έτη.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top