Θεσσαλονίκη: Μένουν στον αέρα 31 γραμμές του ΟΑΣΘ; -Mπλόκο από Ελεγκτικό

Θεσσαλονίκη: Μένουν στον αέρα 31 γραμμές του ΟΑΣΘ; -Mπλόκο από Ελεγκτικό

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Τα «φίδια έζωσαν» τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης αλλά και την κ/ξ των ΚΤΕΛ, μετά την απόρριψη από το Ελεγκτικό Συνέδριο, της παράτασης της σύμβασης του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ για ένα χρόνο, ότι δηλαδή ετοιμαζόταν να ζητήσει και ο ΟΣΕΘ για τις 31 γραμμές του ΟΑΣΘ που λειτουργεί κ/ξ τεσσάρων ΚΤΕΛ με σύμβαση που κανονικά λήγει τέλος 2022.

Το Ελεγκτικό Συνέδριο, μπλόκαρε την παράταση της αντίστοιχης σύμβασης του ΟΑΣΑ και η οποία λήγει στις 6 Οκτωβρίου, παράταση που ετοιμαζόταν να ζητήσει για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης ο ΟΣΕΘ , στη βάση της τροπολογίας που είχε περάσει του ΥΠΟΜΕ σε νομοσχέδιο του ΥΠΟΙΚ (άρθρο 75 του ν.4949/2022) με την οποία προβλέπεται η δυνατότητα παράτασης έως και ενός έτους των συμβάσεων συγκοινωνιακού έργου (Άρθρο 75 Παράταση συμβάσεων ανάθεσης και υπεκμίσθωσης συγκοινωνιακού έργου κατά την παρ. 3 άρθρου 54 του ν. 4568/2018).

Το Ελεγκτικό, με απόφασή του της 8ης Αυγούστου 2022, κρίνει ότι δεν συντρέχουν οι λόγοι ανανέωσης της υφιστάμενης σύμβασης- του ΟΑΣΑ- και πως πρόκειται στην ουσία για μία νέα απευθείας ανάθεση υπηρεσιών.  Ό,τι όμως ισχύει για τον ΟΑΣΑ, βέβαιο είναι πως θα ισχύσει και για την περίπτωση της σύμβασης ΟΣΕΘ- κ/ξ ΚΤΕΛ.

Το ζητούμενο τώρα είναι, τι θα γίνει με αυτές τις 31 γραμμές του ΟΑΣΘ που έχουν αναλάβει τα ΚΤΕΛ; Πώς θα εξυπηρετείται το επιβατικό κοινό όταν είναι δεδομένο, ότι ο ΟΑΣΘ, με τα λεωφορεία που διαθέτει – από τα ιδιόκτητα λεωφορεία του βγαίνουν καθημερινά στο δρόμο περί τα 80, τα υπόλοιπα είναι μισθωμένα- και τους οδηγούς που δεν φθάνουν, δεν μπορεί να καλύψει τις συγκοινωνιακές ανάγκες της Θεσσαλονίκης.

Με μία κουβέντα, θα πρέπει τάχιστα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να βρει λύση σε ένα πρόβλημα φλέγον, καθώς έγινε πλέον φανερό, ότι οι αναθέσεις έργου δεν μπορούν να συνεχισθούν με παρατάσεις επί παρατάσεων.

Όταν λοιπόν δεν μπορεί να παραταθεί η σύμβαση του ΟΑΣΑ, πέραν της διετίας, θα μπορούσε να παραταθεί η σύμβαση ΟΣΕΘ- ΚΤΕΛ; Πλέον η επίκληση των ειδικών συνθηκών που προξένησε ο κορωνοϊός, φαίνεται ότι δεν αποτελεί ικανή δικαιολογία για την παράταση αυτών των συμβάσεων.

 

Μετά την απόρριψη της τροποποιημένης σύμβασης του ΟΑΣΑ, ο ΟΣΕΘ, όπως πληροφορείται το GRTimes.gr, που ακόμη δεν είχε υποβάλλει το δικό του σχέδιο τροποποίησης της σύμβασης, προσπαθεί να βρει τρόπο αντιμετώπισης του ζητήματος, σε αυτό τον λίγο χρόνο που μένει, ώστε από 1/1/2023 να μη βρεθούν οι συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης με μείον 31 λεωφορειακές γραμμές, που αντιστοιχούν περίπου στο 40% του συνολικού συγκοινωνιακού έργου.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top