Θεσσαλονίκη- Σταθμός “Μίκρα”: Ανάδοχος για τη μελέτη του συγκοινωνιακού hub

Θεσσαλονίκη- Σταθμός “Μίκρα”: Ανάδοχος για τη μελέτη του συγκοινωνιακού hub

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Στην ανάθεση μελέτης στην «Οδός Μελετητική», για το hub  μετεπιβίβασης αστικών συγκοινωνιών, στο Σταθμό  «Μίκρα», της γραμμής ‘2’ του Μετρό Θεσσαλονίκης και των οδικών του συνδέσεων, προχωράει ο ΟΣΕΘ.

Ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, κινείται με ταχείς ρυθμούς για την αναδιοργάνωση των μέσων μαζικής μεταφοράς στην πόλη, εν όψει λειτουργίας της βασικής γραμμής του Μετρό τέλος του 2023 αλλά και της Επέκτασης Καλαμαριάς εντός του 2024.  Με τη λειτουργία του Μετρό,  επιτέλους, πολλά θα αλλάξουν προς το καλύτερο για τις μετακινήσεις στη Θεσσαλονίκη, η οποία θα διαθέτει και μετρό και αστικά λεωφορεία.

Αλλά ο ανασχεδιασμός των μέσων μαζικής μεταφοράς προαπαιτεί και κατάλληλες υποδομές οι οποίες, σε ό,τι αφορά στη Μίκρα, θα μελετηθούν στο πλαίσιο της «Αναγνωριστικής μελέτης Σταθμού Μετεπιβίβασης αστικής συγκοινωνίας στο σταθμό “ΜΙΚΡΑ” της γραμμής 2 του Μετρό Θεσσαλονίκης και των οδικών του συνδέσεων», που στα παραδοτέα θα λαμβάνει υπόψη της την πολυσυζητημένη από χρόνια επέκταση της οδού Πόντου, μίας οδού υπερτοπικού ενδιαφέροντος, όπως για χρόνια επιμένει ότι είναι, ο Δήμος Καλαμαριάς.

Σύνδεση με μεγάλες οδικές αρτηρίες

Ωστόσο, τονίζεται, ότι πολύ κρίσιμο θέμα θα είναι η σύνδεση του Σταθμού Μετεπιβίβασης της Μίκρας, με μεγάλους οδικούς άξονες που εξυπηρετούν και υπεραστικές μετακινήσεις, όπως είναι η Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής, η σύνδεση με την Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης η οποία, μέσω εξελισσόμενης διαγωνιστικής διαδικασίας ως έργο ΣΔΙΤ ( προσωρινός Ανάδοχος ΑΒΑΞ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ), θα αναβαθμιστεί με το λεγόμενο Thessaloniki Fly Over, η ε.ο. Θεσσαλονίκης- Νέων Μουδανιών, αλλά και η σύνδεση με την ε.ο. Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου.

Εν ολίγοις, θα πρέπει να αποφευχθεί η επιβάρυνση του οδικού δικτύου της Καλαμαριάς από οχηματοροές που αφορούν κινήσεις   πέραν του συγκεκριμένου Δήμου, αλλά και κινήσεις μεταξύ Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής ( μη ξεχνούμε τις διασυνδέσεις προς και από το αεροδρόμιο “Μακεδονία”).

H περιοχή επιρροής του Σταθμού “Μίκρα”

Αντικείμενο εργασιών

Η «Οδός Μελετητική» που επιλέχθηκε από τον ΟΣΕΘ και η οποία έχει επίσης μελετήσει το Thessaloniki Fly Over, θα πρέπει  εντός τεσσάρων μηνών από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης, να εκπονήσει τα εξής:

  1. Τον κυκλοφοριακό σχεδιασμό του Σταθμού Μετεπιβίβασης εντός του χώρου του σταθμού «Μίκρα», με τη σύνταξη τουλάχιστον τριών εναλλακτικών λύσεων.
  2. Την οδική διασύνδεση του σταθμού με το περιβάλλον οδικό δίκτυο.
  3. Τις προβλέψεις ενσωμάτωσης στο χώρο, των απαιτήσεων λειτουργίας των μέσων μαζικής μεταφοράς κλπ ( σ.σ. οι λεωφορειακές γραμμές, τα ταξί, οι απαιτούμενοι χώροι στάθμευσης κλπ).
  4. Τη βασική διαμόρφωση (οριζοντιογραφική και μηκοτομική) του ευρύτερου περιβάλλοντος χώρου, ώστε να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη και ομαλή μετακίνηση των πεζών (συμπεριλαμβανομένων των ΑμεΑ ) προς τα ΜΜΜ.

Ο ανάδοχος, τόσο για το έργο του Σταθμούς Μετεπιβάσης και τις Εναλλακτικές Λύσεις που θα προτείνει, όσο και για τον Ισόπεδο Κυκλικό Κόμβο που θα πρέπει να κατασκευαστεί, θα πρέπει να υποβάλλει προμετρήσεις και προϋπολογισμούς που θα συνοδεύουν τις τεχνικές εκθέσεις.

Ο ΟΣΕΘ, όπως έχει σε προηγούμενο δημοσίευμα γράψει το GRTimes.gr, έχει ήδη επικοινωνήσει με τις υπηρεσίες, τους φορείς και τους οργανισμούς των οποίων τα δίκτυα ενδέχεται να εμπλέκονται στην περιοχή μελέτης του σταθμού μετεπιβίβασης.

Σημειώνεται ότι ο Σταθμός Μετεπιβίβασης  βρίσκεται εντός του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Καλαμαριάς, στα όρια με τον Δήμο Πυλαίας-Χορτιάτη.

Η ευρύτερη περιοχή μελέτης, όπως σημειώνεται στο σχετικό σημείωμα του ΟΣΕΘ, εξυπηρετείται από τοπικό δίκτυο στο οποίο θα απολήγουν οι κινήσεις τόσο προς τον Σταθμό Μετεπιβίβασης, όσο και σε όμορες δραστηριότητες όπως οι Αθλητικές Εγκαταστάσεις Μίκρας και η Εθνική Σχολή Δικαστών.

Παράλληλα, όπως επισημαίνεται, έχει ήδη σχεδιαστεί επέκταση της οδού Πόντου προς τα ανατολικά στην περιοχή του Σταθμού, έως την οδό Ικάρων και την Ανατολική Περιφερειακή Τάφρο, η οποία μελλοντικά ενδέχεται να επεκταθεί προς τη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής. Για το λόγο αυτό, η μελέτη, λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, θα πρέπει να προτείνει τρόπους απρόσκοπτης και ασφαλούς εισόδου και εξόδου από το Σταθμό Μετεπιβίβασης, π.χ.  με τη δημιουργία ισόπεδου κυκλικού κόμβου.

Θεσσαλονίκη: Συγκοινωνιακό hub στη Μίκρα-Πού θα βρίσκεται, τί σχεδιάζεται

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top