Θεσσαλονίκη: Ξεκινάνε block trains από τον ΟΛΘ για τη Σόφια

Θεσσαλονίκη: Ξεκινάνε block trains από τον ΟΛΘ για τη Σόφια

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Στη γραμμή εκκίνησης βρίσκεται η προσπάθεια της ΟΛΘ Α.Ε., για τη δημιουργία τακτικών σιδηροδρομικών δρομολογίων με block trains, που θα μεταφέρουν εμπορεύματα από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στη Σόφια, με προορισμό είτε τη βουλγαρική αγορά, είτε άλλες χώρες όπως Σερβία και Ρουμανία.

Η ΟΛΘ Α.Ε., ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις μεγάλου πελάτη, που θέλει μέσω του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, να διοχετεύσει containers με ποικίλα εμπορεύματα στη Βουλγαρία. Μετά από συνεννόηση με ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΣΕ, το πρώτο δρομολόγιο ήταν προγραμματισμένο για αύριο Τετάρτη, αλλά λόγω της σημερινής απεργίας των τελωνειακών, αναγκαστικά μεταφέρεται για την Παρασκευή ή την επόμενη Δευτέρα.

Σε τούτη τη φάση, η ΟΛΘ Α.Ε., που πολύ πρόσφατα ανακοίνωσε τη δημιουργία dry port στα περίχωρα της Σόφιας, αρχίζει την πιλοτική προώθηση εμπορευμάτων με τραίνο και συγκεκριμένα containers, με σκοπό ως τα μέσα Ιανουαρίου να έχουν ρυθμιστεί όλα τα τεχνικά θέματα και λεπτομέρειες, ώστε σε συνεργασία με πάροχο σιδηροδρομικών υπηρεσιών, το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης να συνδέεται με τακτικό δρομολόγιο με το dry port στη Σόφια, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.

Η ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών με την αξιοποίηση του σιδηροδρόμου, αποτελεί εδώ και χρόνια ζητούμενο και μάλιστα συζητείτο από το 2012- 2013, από τις τότε διοικήσεις ΟΛΘ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η πρόθεση για τον προγραμματισμό τακτικών δρομολογίων υπήρχε, αλλά σκόνταφτε στη δυνατότητα εξασφάλισης φορτίων aller- retour, σε συγκεκριμένες ημέρες, ώστε να καθίσταται η γραμμή βιώσιμη.

Όμως πλέον ο ΟΛΘ έχει αποκτήσει dry port στη Σόφια, όπου μέσω της θυγατρικής του ThPA Sofia EAD, μπορεί να φιλοξενεί και να διαχειρίζεται στο Α’ Τμήμα του χώρου, 300 containers. Το dry port βεβαίως και διαθέτει τελωνειακή αποθήκη ενώ η θυγατρική της ΟΛΘ Α.Ε. θα μεσολαβεί για εξυπηρέτηση των πελατών, σε περίπτωση που χρειάζεται για την προώθηση των φορτίων σε τελικό προορισμό εκτός Βουλγαρίας και,  την ενδεχόμενη μεταφόρτωσή τους σε σιδηροδρομική επιχείρηση άλλης χώρας.

Όπως πληροφορείται το GRTimes.gr, η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε., έχοντας συνεκτιμήσει πολλούς παράγοντες, πιστεύει στην αύξηση των εμπορευματικών ροών και προετοιμάζεται για αυτή και θεωρεί, έχοντας πλέον διαθέσιμο dry port στη Σόφια, ότι μπορεί σημαντικό μέρος των περίπου 33.000 contairer, που έρχονται στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης με προορισμό τη Βουλγαρία, να διακινηθούν με το σιδηρόδρομο. Να σημειωθεί ότι το 90%-95% αυτών των «κουτιών», ως και σήμερα φεύγει από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με φορτηγά.

Ένα από τα θέματα που θα πρέπει να επιλυθούν προκειμένου να καθιερωθεί τακτική σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει τον ΟΛΘ με το dry port στη Σόφια, θα είναι η εξασφάλιση φορτίων για το σιδηρόδρομο και στο δρομολόγιο της επιστροφής. Το τραίνο θα φεύγει από τη Θεσσαλονίκη φορτωμένο, αλλά θα πρέπει και να γυρίζει έμφορτο, διαφορετικά το κόστος θα είναι ασύμφορο για τον πάροχο της υπηρεσίας.

Πάντως, όπως πληροφορήθηκε το GRTimes.gr, υπάρχουν και φορτία από τη Βουλγαρία με προέλευση από τρίτες χώρες ( καταναλωτικά αγαθά, ανταλλακτικά αυτοκινήτων, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά), που μπορούν να καταστήσουν βιώσιμη μια τακτική σύνδεση, για τουλάχιστον ένα δρομολόγιο aller-retour την εβδομάδα.

Σημειώνεται ότι σήμερα, από τη Θεσσαλονίκη για Βουλγαρία, δηλαδή για Προμαχώνα- Κουλάτα, γίνονται δύο – τρία εμπορικά δρομολόγια την εβδομάδα. Με τα δρομολόγια αυτά μεταφέρονται containers, αλλά και ελάσματα, σωλήνες κ.αλ. εμπορεύματα.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top