Το απόλυτο μπάχαλο- Πού βραχυκυκλώνει ο ελληνικός σιδηρόδρομος;

Το απόλυτο μπάχαλο- Πού βραχυκυκλώνει ο ελληνικός σιδηρόδρομος;

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Το απόλυτο σιδηροδρομικό «μπάχαλο» συνέβηκε εχθές το απόγευμα, με στελέχη της Hellenic Train ( πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) να δείχνουν προς την πλευρά του ΟΣΕ για τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην ηλεκτροκίνηση και, στελέχη του ΟΣΕ να ισχυρίζονται ότι υπάρχουν «σοβαρά θέματα» με τα ETR 470 , τα λεγόμενα «βέλη» που έφεραν οι Ιταλοί στην Ελλάδα.

Πολύ δύσκολα, σε τούτη τη φάση να βγάλουν τα ΜΜΕ άκρη στο τι ακριβώς συνέβη, καθώς τα πράγματα είναι ακόμη συγκεχυμένα και οι πληροφορίες που δίνονται, είναι με το σταγονόμετρο και μάλλον αόριστες. Το GRTimes.gr, που από εχθές το βράδυ παρακολουθεί το θέμα, προσπάθησε να αντιληφθεί τι ακριβώς συνέβη, καθώς πηγές του ΟΣΕ μιλάνε για «σπασμένους» παντογράφους των τραίνων της Η.Τ. και πηγές της Η.Τ. μιλάνε για πρόβλημα στη γραμμή επαφής, που δίνει ρεύμα στον παντογράφο, που με τη σειρά του ρευματοδοτεί τους ηλεκτροκινητήρες.

Το τι ακριβώς συνέβηκε εχθές, αν έφταιγε ο παντογράφος του ETR 470, που ξεκίνησε εχθές στις 5:22 από την Αθήνα με προορισμό τη Θεσσαλονίκη κι’ έμεινε από «ρεύμα» στη Δεκέλεια ή αν έφταιγε η γραμμή επαφής που είναι στην ευθύνη του ΟΣΕ, ουδόλως ενδιαφέρει τους επιβάτες του τραίνου , που ξέμειναν για ώρες , περιμένοντας ως και στα χωράφια, είτε για να τους επιστρέψει η Η.Τ. , με κάποιο μέσο, στην Αθήνα, είτε για να τους μεταφέρει στη Θεσσαλονίκη.

Τελικά βεβαίως οι επιβάτες αποζημιώθηκαν για το εισιτήρια που είχαν αγοράσει, αλλά με την αποζημίωση δεν σβήνεται η ταλαιπωρία και η αναστάτωση στο πρόγραμμα και το σχεδιασμό του κάθε επιβάτη.

Η οδύσσεια των επιβατών

Και άντε να εξηγήσεις στην ομάδα των Αμερικανών που ήταν στο ‘βέλος’, στο ICE 60, πως γίνεται ένα τραίνο να ξεμένει από ρεύμα αλλά, ακόμη τραγικότερο, το επόμενο που πήγαινε να παραλάβει τους επιβάτες, το ΙC 62 (αναχώρηση από Αθήνα 7:22 μμ), να βγάζει και αυτό πρόβλημα.

Eχθές, σε κάποια φάση, στο σιδηροδρομικό δίκτυο στην περιοχή της Αθήνας είχαν “κολλήσει” τρία ηλεκτροκίνητα τραίνα , συρμοί με βαγόνια και πάμπολλους επιβάτες.

Δεν ήταν μόνο το ICE 60, που ακινητοποιήθηκε, λόγω του προβλήματος στον παντογράφο ….που η Η.Τ. «λέει» ότι οφείλεται στη γραμμή επαφής του ΟΣΕ και, ο ΟΣΕ που  «λέει» ότι οφείλεται στον παντογράφο του ETR 470. Ακινητοποιήθηκε και το τραίνο του προαστιακού που έφυγε από Αθήνα για Χαλκίδα, τραίνο και αυτό με ηλεκτροκίνηση, του οποίου ο παντογράφος έσπασε λίγο πριν το σταθμό ΣΚΑ, δηλαδή σα να λέμε 5’ λεπτά απόσταση από το Σταθμό της Αθήνας.

Όταν «έμεινε» και το τραίνο του προαστιακού, η κρίση άρχισε να παίρνει διαστάσεις, αλλά ακόμη δεν είχε φτάσει στην κορύφωσή της. Οι πρώτες εξηγήσεις λένε ότι το πρόβλημα στον παντογράφο οφείλονταν στην γραμμή επαφής. Εν πάση περιπτώσει, το τραίνο του Προαστιακού,  χρησιμοποίησε τον άλλο παντογράφο που έχει και γύρισε στην Αθήνα.

Παρότι λοιπόν υπήρξαν δύο , ας τα πούμε , συμβάντα, ξεκίνησε το  IC 62, στις 7:22 από την Αθήνα, για Θεσσαλονίκη  και, στο ίδιο σημείο που είχε μείνει το «βέλος», σπάζει και ο παντογράφος του intercity  και κολλάει πάνω σε κλειδί. Μένει η μηχανή του intercity σε ένα κλειδί, ακινητοποιούνται σαν συνέπεια, διάφορα τραίνα στο δίκτυο, επειδή στο σημείο εκείνο διακόπηκε η ηλεκτροκίνηση, οπότε το πρόβλημα πλέον γιγαντώθηκε.

Η δυσφήμιση του ελληνικού σιδηρόδρομου

Όλα τα παραπάνω, τα οποία φυσικά είναι πληροφορίες από έγκυρες πηγές των δύο εταιρειών, αλλά τις οποίες ουδείς επισήμως επιβεβαιώνει , είχαν αναμφίβολα ένα αποτέλεσμα: την ταλαιπωρία, καλοκαιριάτικα και μέσα στη ζέστη, εκατοντάδων  επιβατών ΚΑΙ τη δυσφήμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου.

Φυσικά έγινε ένας αγώνας δρόμου από πλευράς Η.Τ. για να απελευθερωθούν οι γραμμές, να μαζευτούν βαγόνια από το δίκτυο και να βρεθούν λεωφορεία για να πάνε οι επιβάτες στα σπίτια τους, αφού πρώτα συγκεντρώθηκαν πίσω στην Αθήνα.

Όπως έμαθε το GRTimes.gr, επειδή δεν είχε εξασφαλιστεί κανονική ροή κυκλοφορίας στο δίκτυο, σήμερα το πρωί, νωρίτερα, υπήρχαν τρία ETR 470 στην Αθήνα, όταν ξέρουμε ότι τα περισσότερα «βέλη», σταβλίζονται στη Θεσσαλονίκη.

Αυτό που πρέπει να αντιληφθούν οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις,  είναι, ότι το επιβατικό κοινό δεν θα κάτσει να ασχοληθεί με το αν φταίει ο παντογράφος ή η γραμμή επαφής για το χθεσινό αλαλούμ , ενώ η τακτική του blame game, δεν ωφελεί κανένα.

Μέχρι να βγάλουν άκρη για το τι συνέβη, τα τεχνικά συνεργεία του ΟΣΕ και της Η.Τ., οι έχοντες εποπτικό ρόλο, θα πρέπει να πούνε στις εμπλεκόμενες εταιρείες, ότι καλά θα κάνουν να λύσουν τα θέματα και τα προβλήματά τους. Δεν είναι δυνατό από τη μια πλευρά να μιλάμε για τεράστια έργα και ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου και, από την άλλη, ο σιδηρόδρομος να βασίζεται στα λεωφορεία για να μετακινεί τους επιβάτες που επιμένουν να προτιμούν το τραίνο.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top